banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – מה הפתרון להתחדשות עירונית בקרית שמונה, מכה לרשות מקרקעי ישראל, מה צריך לדעת לקראת סיום תמ"א 38, עדכון חשוב של מינהל התכנון אודות תמ"א 38 וגם ניתוח על פעילות משקיעי הנדל"ן

סגר. פעם שלישית. והפעם סגר מהודק יותר. אין גנים, אין בתי ספר וכולם מודאגים ממוטציות שמגיעות, כך נדמה, מכל מקום בעולם. גם החיסונים עדיין כאן, והשבוע התחיל הסבב של המנה השנייה. כולם מקווים שמתחילים לראות את הסוף, וגם, אחרי כמה שבועות של שמש – הגשם חזר. 

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

תמ"א 38 לא הצליחה לתת מענה לפריפריה, בטח לא לפריפריה הרחוקה כמו קריית שמונה. אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה, הגיע לאולפן מגדילים כדי לדבר על פתרון אפשרי לחיזוק מבנים בעיר הצפונית וקידום התחדשות עירונית גם בפריפריה. במקביל, מספר שטרן איך בכוונתו להפוך את קריית שמונה למרכז פוד-טק, נושא שמעורר עניין גם בישראל וגם מעבר לים. לצפייה בראיון המלא באולפן מגדילים לחצו כאן.

מכה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י). שר הפנים אריה דרעי חתם על תקנות שמתייחסות להליך בקשת ההיתר על קרקע מדינה. אם בעבר יזם היה צריך לקבל קודם כל את אישור רמ"י טרם הבקשה להיתר, כעת התהליך יהיה מקביל בוועדה המקומית וברמ"י. עוד קובעות התקנות כי לרמ"י זמן קבוע למתן תשובה, ואם לא תעמוד בו, ייחשב הדבר כאילו אין לה התנגדות להליך. מדובר במהלך שעשוי לקצר את זמן קבלת היתרי הבנייה. לקריאה נוספת לחצו כאן.

מה חשוב לדעת לקראת סיום תמ"א 38 בשנה הבאה? האם כדאי לוועדי בתים להתחיל ולקדם פרויקט היום, או שמי שטרם התחיל כבר איחר את הרכבת. עו"ד יאיר שליו, המייצג בעלי דירות בתהליכי התחדשות עירונית, מדבר על הנושאים הללו בתוכנית אירוח חדשה מבית מגדילים – 'מייצגי הדיירים'. במקביל, עו"ד שליו מסביר גם על חשיבות הליך רישום הזכויות במקרקעין ומדוע אי תשומת לב לפרטים קטנים עשויה לטרפד פרויקט גם בשלבים מתקדמים. צפייה חובה למי שרוצה לקדם, או כבר מקדם פרויקט התחדשות עירונית. לצפייה בתוכנית המלאה לחצו כאן.

ואם כבר מדברים על תמ"א 38 – מינהל התכנון יצא השבוע בהבהרה חשובה הנוגעת לתמ"א 38. מדובר בשאלה עד מתי אפשר להגיש בקשה להיתר בניה במסגרת תמ"א 38 ומה ההליך או האישור הקובע כדי שתוכנית תוכל להמשיך ולהתקדם גם אחרי תאריך תפוגת התמ"א בתחילת אוקטובר 2022. התשובה היא שדי בהגשת בקשה להיתר כדי שהרשות המקומית תחויב לדון בה בהתאם לכללי תמ"א 38, גם אחרי המועד האמור. מה המשמעות? לחצו כאן כדי לקרוא הידיעה המלאה. ומה חושבים על כך גורמים שונים בענף ההתחדשות העירונית? לחצו כאן כדי לקרוא את התגובות לעניין.

נתוני משרד האוצר מעידים על עליה בפעילות המשקיעים בענף הנדל"ן למגורים. עוד נתון מעניין מראה שלא מעט משקיעים שמוכרים את הדירות, מוכרים אותן למשקיעים אחרים. מה הסיבה? האם מדובר בתרחיש חיובי או שלילי מצד המשקיעים החדשים? ומה אפשר להגיד היום על המלחמה של ממשלת ישראל במשקיעי הנדל"ן ב-2015? לקריאת הניתוח המלא לחצו כאן.  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות