banner

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – מי שחשב שברשות המיסים שמו על הכוונת רק את עורכי הדין בהתחדשות עירונית טעה, עיריית כפר סבא נתבעת על סיכול פרויקט תמ"א 38, ברשות להתחדשות עירונית מבקשים מהעיריות לחשוב על תוכנית חדשה לחיזוק מבנים, מדריך לקבוצות רכישה וגם מחיר מפתיע לצמוד קרקע בפתח תקווה

ההקלות והמגבלות לחיי השגרה תחת מציאות הקורונה ממשיכות להתקדם אבל השבוע, בפעם הראשונה, התחילו להישמע גם קולות המדברים על סגר שלישי אפשרי. בארצות הברית יש (כנראה) נשיא חדש, בעוד הנשיא הישן לא ממהר לוותר על הכיסא בחדר הסגלגל, וכאן – הקרקס הפוליטי ממשיך להתנהל.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

לפני שבועיים סער ענף הנדל"ן בעקבות דרישה חדשה של רשות המיסים המתייחסת לעו"ד של בעלי הדירות בפרויקט התחדשות עירונית. נזכיר כי ברשות המיסים קבעו שבגלל שהעו"ד מקבל את שכרו מהיזם אולם מעניק שירות לבעלי הדירות – היזם לא יוכל לקזז את עלות המע"מ. השבוע נחשף במגדילים כי ברשות המיסים לא מכוונים רק לעו"ד של בעלי הדירות אם כי לכל בעל מקצוע שמעניק שירות לבעלי הדירות ומקבל את כספו מהיזם. הסיפור הזה עוד רחוק מסיום. לקריאת הידיעה המלאה והתייחסות רשות המיסים לחצו כאן

בזמן שההתחדשות העירונית מתמודדת עם חסם חדש, בכפר סבא מצאו עצמם יזמים מתמודדים עם חסם אחר. פרויקט תמ"א 38/2 במתחם ששת הימים בעיר נמצא בלב מחלוקת משפטית בין העירייה ליזמים ולבעלי הדירות. מדוע תובעת החברה היזמית את העירייה ומה מצב הפרויקט? לחצו כאן לקריאת הסיפור המלא.

מחסמים בהתחדשות עירונית, לעתידה של תמ"א 38 ופתרונות אפשריים לחיזוק המבנים. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פרסמה השבוע קול קורא במסגרתו התבקשו רשויות מקומיות להציע פיתרון לחיזוק בנייני מגורים בודדים בשטחן ביום שאחרי סיום תמ"א 38. לקול הקורא קריטריונים קשיחים ולוח זמנים קצר – אבל הוא מהווה הזדמנות חדשה לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, גם אם הם לא יכולים להיות חלק ממתחם פינוי בינוי. לקריאת הידיעה המלאה לחץ כאן. לתגובות גורמים בענף הנדל"ן על המהלך החדש – לחצו כאן.

כולם מכירים את המונח קבוצות רכישה. אבל לא כולם יודעים לעומק מה זה אומר, וחשוב יותר – ממה צריך להיזהר. בכל הקשור לעסקה הגדולה ביותר שאדם עושה בימי חייו – כניסה לקבוצת רכישה חייבת להיעשות בעיניים פקוחות. השבוע פרסמנו מדריך חדש למי שמתעניין בתחום, שורה של המלצות, וגם שאלות שיש לשאול. לקריאת המדריך המלא  לחצו כאן.

מקבוצות רכישה לצמודי קרקע. אחד ממכרזי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שנסגרו לאחרונה התייחס לקרקע לבניית בית פרטי בעיר פתח תקווה. למכרז הוגשו עשרות הצעות וסכום הזכייה משקף מחיר שיא לקרקע. וגם – אם בפתח תקווה מחיר מגרש לצמוד קרקע עומד על מיליונים, כמה היו מוכנים לשלם המציעים על מגרש לצמוד קרקע בגדרה? לחצו כאן לקבלת כל המספרים והנתונים ולקריאת הידיעה המלאה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות