banner
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל
חיים אביטן ראש הרשות להתחדשות עירונית כנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

החלופה החדשה לתמ"א 38: התחדשות בניין או מגרש בודד

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית יצאה בקול קורא להכנת תכניות שיחליפו את תמ"א 38, ופונה לרשויות המקומיות להציע מתחמים להתחדשות בניינית. הרשות תשקיע כ-10 מיליון שקל בפרויקט בשלב הראשון

כזכור, המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה שלא לשוב ולהאריך את תוקפה של תמ"א 38 לאחר אוקטובר 2022. לאחר המתנה ארוכה לחלופה לתמ"א 38, אומרים כעת ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית כי הם מקדמים תוכנית חדשה אשר "תייצר חלופה טובה יותר לאלו הקיימות, תאפשר התחדשות עירונית ברמת הבניין הבודד, תוך מתן דגש לפיתוח שטחי ציבור, חיזוק המרקם העירוני וקידום איכות חייהם של התושבים".

היום הודיעה הרשות על פרסום קול קורא לרשויות המקומיות להכנת תכניות להתחדשות עירונית, אשר יאפשרו את מה שמגדירים ברשות כ"הוצאת היתרים מכוחן להתחדשות של בניין בודד או מגרש בודד". מעבר לכך, לא מציינים ברשות את המתווה המוצע להתחדשות הבניין או המגרש אולם יעמידו צוותי תכנון מטעמה, והיא תממן את הכנתן של תכניות אלו ואת הטיפול בהן עד אישורן הסטטוטורי, בהיקף כספי ראשוני של 10 מיליון שקל. על פי הרשות, התוכנית החדשה גם תסייע ליצירת ודאות ליזמים ולדיירים. 

"עמדת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא, כי יש לקבוע באילו אזורים ובאילו תנאים רצוי וראוי לאפשר התחדשות עירונית ברמת הבניין הבודד וכי יש לקבוע הוראות המתאימות את התכנון למקום בהיבטים כלכליים, חברתיים, תכנוניים, אדריכליים ותשתיתיים. על מנת לייעל את התהליך ולאפשר התחדשות עירונית ברמת הבניין במקומות המתאימים לכך, סבורה הרשות הממשלתית כי יש מקום לקידום תכניות עירוניות המסדירות זאת ומאפשרות הוצאת היתרים מכוחן", כך נמסר מהרשות. 

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אנו פועלים בכל העת לקידום תוכניות מתוך רצון להגדיל את היצע הדיור במרקם העירוני תוך שיפור איכות חייהם של התושבים. פרסום הקול קורא הינו חשוב ונחוץ ביותר משום שיאפשר תכנון, מימון וקידום תכניות ברמת המגרש/הבניין הבודד. זאת בהמשך להחלטת המועצה הארצית שלא להאריך את תוקפה של תמ"א 38 לאחר אוקטובר 2022. הרשות הממשלתית שמה לה למטרה לקדם כלים חלופיים וטובים יותר להתחדשות מסוג זה. זאת, על מנת לייצר וודאות תכנונית עבור הרשויות המקומיות איתן אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא".

גורי נדלר, מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "רשויות רבות קבעו מדיניות להתחדשות בניינית במסגרת תמ"א 38, הוציאו היתרים, ואף פיתחו מומחיות בסוג זה של התחדשות עירונית. במסגרת זו התחדשו מאות בנינים ונוספו אלפי יחידות דיור חדשות במרכזי הערים. התוכניות שנכין במסגרת הקול הקורא יאפשרו לרשויות אלו להמשיך את המומנטום ובאותו זמן לשפר את איכות התכנון בפרויקטים".

הצטרפו אלינו לקהילה ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות