banner
פתח תקוה // depositphotos
פתח תקוה // depositphotos

מכרזי רמ"י: כמה עולה מגרש לצמוד קרקע בכפר גנים ג' בפתח תקווה

מכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בפתח תקווה שנסגר לאחרונה חשף את מחירי הקרקע הגבוהים בעיר. מדובר במכרז שהתייחס למגרש בשטח 317 מ"ר עליו ניתן לבנות בית פרטי עם קיר משותף. למכרז הוגשו למעלה מ-30 הצעות. במקביל, מכרז אחר של רמ"י שנסגר בגדרה, גרר גם הוא הצעות רבות, ומעיד על ההפרשים הגדולים בשווי הקרקע

יש לא מעט אנשים שהחלום שלהם הוא לבנות צמוד קרקע במרכז הארץ, ועדיין להישאר בעיר כדי לקבל את כל השירותים. מכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שנסגר לאחרונה מעיד עד כמה קרקע לצמודי קרקע ביישובים עירוניים הפכה ליקרה מחד, ומאידך, עד כמה גדולים ההבדלים בשווי הקרקע בין ערים שונות.

מדובר במכרז שנסגר לאחרונה והתייחס למגרש בעיר פתח תקווה בשטח 317 מ"ר בסך הכל. על פי מסמכי המכרז, המגרש ממוקם בשכונת כפר גנים ג' ברחוב האדמו"ר איפרגן שלום בחלקה הדרומי של העיר. המגרש מאפשר בניית צמוד קרקע עם קיר משותף לבית קיים. 

מחיר הסף (מחיר המינימום) שנקבע למכרז עמד על כ-1.29 מיליון שקל, והשומה שנקבעה על ידי שמאי רמ"י נקבעה על כ-2.84 מיליון שקל. למכרז הוגשו לא פחות מ-31 הצעות סך הכל, וההצעה הזוכה בסופו של דבר עמדה על כ-3.07 מיליון שקל. ממוצע ההצעות השונות במכרז עמד על כ-1.8 מיליון שקל, כאשר כל ההצעות למעט ההצעה הזוכה היו נמוכות ממחיר השומה.

רק לשם השוואה, מכרז אחר שנסגר באותו המועד, שהתייחס אף הוא לבניית צמודת קרקע, מעיד על ההבדלים בין אזור המרכז לאזורים מרוחקים יותר. מדובר במכרז בגדרה, על מגרש בשטח של כדונם עליו ניתן לבנות 4 יחידות דיור צמודות קרקע סך הכל. מחיר הסף (מחיר המינימום) במקרה הזה עמד על כ-970 אלף שקל בלבד, ואילו השומה על כ-2.134 מיליון שקל. בנוסף, הזוכה במכרז יצטרך לשאת גם בעלות הפיתוח בגובה כ-1.35 מיליון שקל. גם למכרז זה הוגשו לא מעט הצעות, 27 סך הכל, וההצעה הזוכה עמדה על כ-3 מיליון שקל. נזכיר כי מדובר במגרש המאפשר בניית 4 יחידות דיור צמודות קרקע ולא אחת.  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות