banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – ראיון עם ראש עיריית חצור הגלילית, המלצות לבעלי דירות איך לנהוג לפני שתמ"א 38 נעלמת מהמפה, עזרא וביצרון בקול קורא ליזמים, בדיקת מגדילים – האם השוק מוצף בדירות? וגם מדריך חדש לאחד מהשלבים הראשונים של פרויקט פינוי בינוי.

החיסונים בדרך! או לפחות יש תקווה שהם יהיו בדרך בקרוב. בינתיים, ממשיכים עם עוד חזרה הדרגתית לשגרה, אבל התחלואה שוב מתחילה להרים את הראש וסגר נוסף כבר לא נשמע דמיוני. במשרד השיכון המשיכו השבוע לשחק בכיסאות מוזיקאליים כששר הבינוי והשיכון שרק מונה לאחרונה, יצחק כהן מש"ס, התפטר, והשר לשעבר יעקב ליצמן מיהדות התורה חוזר לכיסא.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

"תמ"א 38 נבנתה בשביל תל אביב ולא בשביל הפריפריה", כך אמר השבוע בראיון למגדילים ראש עיריית חצור הגלילית והוסיף רעיון משלו איך אפשר להתניע את חיזוק המבנים מחוץ לאזורי הביקוש. במקביל, סיפר ראש העיר גם על תוכניות ענק חדשות לעיר הגלילית הכוללות מאות חדרי מלון, אלפי מ"ר לתעסוקה וגם תחנת רכבת. לקריאת הראיון המלא לחצו כאן.

שנה עברה וכלום לא השתנה. לפני שנה בדיוק החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה כי תמ"א 38 תסתיים באוקטובר 2022. עוד קבעה המועצה הארצית כי תוכנית חלופית תאושר עוד לפני המועד הרלוונטי וכי רשויות מקומיות יוכלו לאשר תוכניות נקודתיות המתאימות כל אחד לתנאים בשטחה. כדי להבין מה כדאי לעשות עד שתהיה תוכנית חדשה, פנינו לשורה של בעלי מקצוע בתחום ההתחדשות העירונית שיתנו עצות לבעלי הדירות. לקריאת ההמלצות המלאות לחצו כאן.

נתוני המשכנתאות המוקפאות ממשיכים להדיר שינה מבכירי בנק ישראל. השבוע פורסם כי תיתכן אפשרות להמשך אפשרות הקפאת התשלומים לעוד תקופה ארוכה. בינתיים, יש מי שכבר מדבר על קושי במכירת דירות ועל הצפה אפשרית של השוק. בדיקת מגדילים את הנושא העלתה שנכון להיום – ההצפה עוד לא הגיעה. מה אומרים נתוני אתר יד 2 על מספר הדירות שעומדות למכירה מאז תחילת השנה? לחצו כאן כדי לקבל את התשובה. 

רוצים לקדם פינוי בינוי בתל אביב-יפו? נסו להזמין את עזרא וביצרון, החברה העירונית, שתלווה אתכם בתהליך. החברה יצאה השבוע בקול קורא לביצוע פרויקט פינוי בינוי גדול בעיר, בשכונת נווה אליעזר. "במקרים רבים התושבים עמדו מול יזמים מבולבלים וחסרי אונים" כך מנכ"ל חברת עזרא וביצרון, "הכניסה שלנו מייצרת אמון וביטחון לתושבים". רוצים לקרוא עוד על הפרויקט והיוזמה החדשה? לחצו כאן.

מה הדרך הנכונה להתקשר עם יזם לפני שמתחילים לקדם פרויקט פינוי בינוי? האם יש דברים שאסור לעשות? האם יש חשיבות למועד ההתקשרות? מדריך חדש במגדילים שמתייחס לנקודת הזמן החשובה הזו בחיי פרויקט. לקריאת המדריך שנכתב על ידי אנשי מקצוע מהתחום לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות