banner
הדמייה התכנית // 3dstudio
הדמייה התכנית // 3dstudio

חברת עזרה ובצרון פרסמה קול קורא לביצוע פרויקט פינוי-בינוי הכולל 320 יח"ד

מדובר בפרויקט שמובילה החברה מטעם עיריית תל אביב, כאשר היא עצמה מהווה את הגוף המארגן של הדיירים. כעת, עם פרסום התב"ע להתנגדויות, פורסם גם קול קורא ליזמים לביצוע הפרויקט. התמורה עומדת על 12 מ"ר, חניה ומרפסת

לאחר שפורסמה להתנגדויות תב"ע (תוכנית בניין עיר) לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב תקוע בשכונת נווה אליעזר בדרום-מזרח תל-אביב יפו, הכולל 320 יח"ד, פרסמה כעת חברת הבת של עיריית תל אביב-יפו "עזרה ובצרון", האמונה על קידום ההתחדשות העירונית בעיר, "קול קורא" ליזמים להציע הצעות לביצוע הפרויקט. הצעת הבסיס המינימלית הנדרשת מהיזמים היא תוספת התמורה שעומדת על 12 מ"ר, חניה ומרפסת.

בבניינים המיועדים לפינוי, הממוקמים ברחוב תקוע 11-33, קיימות כיום 96 יח"ד בארבעה בנייני רכבת ישנים, אשר ייהרסו ובמקומם ייבנו ארבעה בניינים בבנייה מרקמית של עד 8 קומות ומגדל בן 23 קומות. סה"כ ייבנו 320 דירות חדשות. בהיבט הסביבתי, התכנית כוללת שדרה ירוקה, אשר תקשר בין שתי גינות קיימות. תכנון התב"ע בוצע על ידי מיכל יוקלה מסטודיו מיא אדריכלים.

בעזרה ובצרון מסבירים כי החברה נכנסה לפרויקט לאחר ניסיונות הדיירים לקדמו בעצמם. "במסגרת המודל שיצרנו, אנו מארגנים את הדיירים ומקדמים את התכנית עד לאישורה הסופי", נמסר מהחברה, "במקרה הזה הצלחנו לקדם את תכנון התב"ע בקצב מהיר חסר תקדים. תוך שנתיים מהתחלת הפרויקט אושרה התכנית להפקדה ופורסמה להתנגדויות השבוע".

מדובר בפרויקט שני מסוג זה שמובילה חברת עזרה ובצרון מטעם העירייה, כאשר לקול הקורא בפרויקט הראשון ברחוב לה-גוורדיה הוגשו 16 הצעות, ובימים אלו נמצאים נציגי הדיירים במשא ומתן עם שתי חברות לבחירת היזם הזוכה. התמורות בהצעות השונות נעות בין הצעת הבסיס המינימלי של תוספת 25 מטרים ועד מעל ל-60 מטרים לדירה (תב"ע זו אושרה טרם אישור מסמך המדיניות החדש של עיריית תל-אביב-יפו).

גינזברג מנכל עזרה ובצרון // צילום: דורון סהר
גינזברג מנכל עזרה ובצרון // צילום: דורון סהר

מנכ"ל החברה, אלי גינזברג, ציין כי: "במקרים רבים התושבים עמדו מול יזמים מבולבלים וחסרי אונים. הכניסה שלנו, כגורם עירוני, לשלב הראשון של הפרויקט מייצרת אמון וביטחון לתושבים, מחד, ומאידך, וודאות ליזמים. אלו מאפשרים הקלה משמעותית בהתקדמות הפרויקט".

גיליה ברגר קוליץ // צילום דורון סהר
גיליה ברגר קוליץ // צילום דורון סהר

סמנכ"לית להתחדשות עירונית בחברה, אדר' גיליה ברגר קוליץ: "זהו פרויקט שני שיוצא לדרך, והניסיון מראה שכאשר בונים משהו יחד, עירייה וקהילה – זה מייצר תוצאות. המודל החדש הופך את היוצרות בכל הקשור לקידום התחדשות עירונית, ובעיקר מאפשר לדיירים הליך בטוח והוגן בליווי גורם ללא מטרות רווח. במקום שהיזם יוביל את בעלי הדירות, הם מובילים את היזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון, יחד עם הדיירים, ומייצרת וודאות ליזם. תוצאות המכרז מעידות על ההצלחה של המודל ו-win-win של ממש לכל הצדדים".

הצטרפו לקהילת ההתחדשות העירונית שלנו >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות