banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – נתוני התחלות הבניה, ניתוח על ענף הנדל"ן והקורונה, מכרז ראשון בשדה דב, פסד דין הנוגע לשימור ותמ"א 38 בירושלים וראיון באולפן עם ראש הרשות להתחדשות עירונית

יום הבחירות עוד רגע מגיע, עוד הקלות נכנסות לתוקף ונתוני התחלואה נמצאים בינתיים בירידה. נמל התעופה עוד לא חזר לשגרה וגם לצד ההקלות, לא מעט גנים וכיתות נכנסים לבידוד, אבל נכון לעכשיו התחזית לפסח בכל הקשור לקורונה נראית חיובית.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע

כמה דירות החלו להיבנות בישראל בשנת 2020? איפה נבנו הכי הרבה דירות חדשות ומה קרה בתחום ההתחדשות העירונית? הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע את נתוני התחלות הבנייה של 2020. רוצים לדעת האם הקורונה השפיעה על הנתונים? כמה דירות נמצאות בבניה וגם איפה ניתנו הכי הרבה היתרי בניה? לחצו כאן לקריאת הידיעה המלאה.

בעקבות שלל נתוני המאקרו שפורסמו השבוע – האם ניתן להכריז שהנדל"ן הצליח להתגבר על הקורונה? לא בטוח. יש כמה נתונים נוספים שדווקא מעידים על פגיעה בענף וכמה סיבות שתומכות בהמשך עלייה במחירי הדירות. רוצים לקרוא את הניתוח המלא? לחצו כאן.

דירות חדשות במקום מטוסים. פורסם מכרז ראשון של רשות מקרקעי ישראל בשטח שדה דב שהתפנה. שכונת אשכול – זו השכונה החדשה שעתידה לקום והמכרז הראשון כולל כמעט 2,000 דירות ועוד שטחי מסחר נרחבים. רוצים לדעת מה צפוי להיבנות, מתי ואיך? להציץ בהדמיות? לחצו כאן לקריאת הידיעה המלאה.

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי פרויקט תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה מחדש לא יוכל להתקדם במבנה לשימור. מדובר בהחלטה המתייחסת למבנים ספציפיים שהוקמו בתקופה העותומנית בשכונת בקעה בבירה. רוצים לדעת מה קבע בית המשפט ומה דין הנכסים לשימור? לחצו כאן.

האם תקציב הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עתיד לגדול במיליוני שקלים? מה התוכניות להמשך השנה ומה יהיה עם תמ"א 38. ראש הרשות הממשלתית, חיים אביטן, נבחר לנבחרת 70 המשפיעים של מגדילים והגיע לראיון מיוחד באולפן. צפו בראיון המלא ובתשובות של אביטן. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות