banner

האם תקציב הרשות להתחדשות עירונית יגדל בכ-250 מיליון שקל בשנה?

חיים אביטן, ראש הרשות התראיין באולפן "מגדילים", ואמר: "אני עומל להגדיל את תקציב הרשות ב-250 מיליון שקל בשנה לפחות". על ההישגים, השאיפות וההבנה שהמדינה חייבת לפתוח את הכיס ולהאיץ תהליכים – צפו בראיון המלא

"כשנכנסתי להקים את הרשות הממשלתי להתחדשות עירונית ראיתי בזה אתגר גדול, זוהי זכות אמיתי להיות בין אלו שבונים ומתכננים את מדינת ישראל. הניסיון שלי מסייע לי להניע את המערכת, הוא לא סגירת מעגל", כך אמר חיים אביטן, ראש הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בראיון מיוחד לאולפן "מגדילים", לרגל בחירתו לאחד מ-70 האנשים המשפיעים ביותר על ההתחדשות העירונית בישראל. 

"אני לא סוגר מעגל אני בעיצומו של תהליך, הנענו מהליכים ותהליך ארוך טווח, תוך רתימת ראשי הרשויות, ואני מאמין שהעשור הקרוב יהיה עשור של ההתחדשות העירונית במדינת ישראל". 

עוד הוא מספר כי: "אחרי שהקמנו את הרשות וקבענו מדיניות והקלנו על הדיירים, הרשות היום היא כתובת ליזמים ודיירים. כעת, כשהתשתית פרושה, אנחנו מממנים תכנון לפרויקטים בעלות 120 מיליון שקל, לטובת הרשויות והדיירים. הרשויות לא היו עושות את זה בלי המדינה, התהליך לוקח זמן, התוצאות לוקחות שנים ולכן, המדינה מאיצה את התהליך ונראה תוצאות כבר בשנה – שנתיים הקרובות". 

על תמ"א 38, אומר אביטן כי: "פרסמנו קול קורא לתמ"א 38 החדשה, נבחרו 10 רשויות, בכך אנחנו משנים את ההתחדשות העירונית בארץ" וגם הוא מדבר על החזון לעתיד: "אין ספק שיש עוד הרבה מה לעשות. אחד הדברים שאני עומל עליהם הוא להגדיל את התקציב ב-250 מיליון שקל בשנה לפחות, במקביל, אנחנו מקדמים שינוי חקיקה כדי להקל ולהאיץ תהליכים ומחכים לחוק ההסדרים כשתקום הממשלה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות