banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – תזכיר חדש ומשמעותי לתיקון בחוק התכנון והבניה, התוכנית החדשה שתחליף את תמ"א 38 עולה על השולחן, בנק ישראל מקדם מתווה חדש לדחיית משכנתאות בגלל הקורונה, ניסיון לניצול זכויות תמ"א 38 שאינן קיימות עלה ביוקר וגם כמה מדריכים חדשים

בחירות מספר 4 מתקרבות במהירות ובינתיים הממשלה משותקת. הקורונה עדיין כאן, החיסונים עדיין לא, וגל שלישי בפתח. סגר נוסף כבר לא נשמע כמו משהו שיהיה אפשר להימנע ממנו. 

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

אחרי הרבה דחיות, ואחרי שנכנס ויצא מחוק ההסדרים (בחלקו) פורסם השבוע תזכיר החוק המלא לתיקון החדש בחוק התכנון והבניה. מדובר בתיקון משמעותי שכולל התייחסות לתמ"א 38 החדשה, לביטול הקלות, להנחיות המרחביות ועוד שורה של נושאים חשובים. לקריאה על תזכיר החוק לחצו כאן. כמובן שלבכירי הענף יש לא מעט מה להגיד על התזכיר החדש – לחצו כאן כדי לקרוא מה הם חושבים.

אחד הפרקים החשובים בתזכיר החוק כולל התייחסות רחבה לתוכנית החדשה שאמורה להחליף את תמ"א 38. בין היתר כוללת התוכנית העדפה ברורה להריסה ובניה על פני חיזוק, מתן סמכויות נרחבות לרשויות המקומית ועוד שורה ארוכה של כללים חדשים. לחצו כאן כדי לקרוא מה בדיוק כוללת התוכנית החדשה – כל הסעיפים וכל ההסברים.

אחרי שבנק ישראל הזהיר שהקפאת המשכנתאות עומדת לפוג בסוף השנה האזרחית, גובש מתווה חדש להמשך קבלת הקלות בתשלום ההחזרים החודשיים. המתווה החדש כולל התייחסות להכנסה של בעל ההלוואה כמו גם מאפשר מסלולים שונים של דחיה. רוצים לדעת מה כולל המתווה החדש, האם אתם זכאים ומה האפשרויות? לחצו כאן.

מה קורה שבעלי נכסים מתעקשים שהם יכולים וזכאים לנצל זכויות של תמ"א 38, למרות שהדבר אינו בטוח כלל? ועדת הערר כמו גם בית המשפט נדרשו לסוגיה והתשובה במקרה הזה מפתיעה, וגם עלתה בסופו של דבר לא מעט כסף למי שהחל את התהליך. לקריאת הסיפור המלא לחצו כאן.

גם השבוע פרסמנו שני מדריכים רחבים על נושאים חשובים. הראשון מתאר ומסביר מה קורה בפרויקט פינוי בינוי אחרי שחותמים על הסכם. לקריאת המדריך על אבני הדרך החשובות אחרי שחותמים בפינוי בינוי – לחצו כאן. המדריך השני מיועד למי שמתעניין בקבוצות רכישה – שורה של המלצות ואזהרות חשובות. לקריאת המדריך על קבוצות הרכישה לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות