banner
אורלי כתב // צילום: אורן גולן
אורלי כתב // צילום: אורן גולן

מישהי לרוץ איתה: כך הפכה אורלי כתב לאחת הנשים החזקות בענף הנדל"ן

היא התאהבה בתחום התקשורת ויחסי הציבור בגיל צעיר, לא ויתרה על קריירה גם כשנולדו לה תאומים, והפכה לבעלת עסק עצמאית כבר בגיל 28. כך הצליחה אורלי כתב, אשת יחסי הציבור של ענף הנדל"ן, לבנות קריירה מוצלחת ולהתמקם בראש העשייה

תמונה: אורלי כתב // צילום: אורן גולן

בתחום הדוברות ויחסי הציבור היא התאהבה בגיל צעיר אבל האמביציה להפוך את האהבה לקריירה משגשגת, היא זו שעומדת מאחורי סיפור ההצלחה של אורלי כתב, הבעלים והמנכ"לית של משרד "אורלי כתב ייעוץ תקשורתי ויחסי ציבור". 

מי שמכיר את כתב יודע שהיא בתנועה מתמדת, זמינה סביב השעון, מחזיקה באנרגיות שאחרים יכולים רק לחלום עליהן ומעל הכל – מביאה איתה את הפן האנושי לענף הנדל"ן. השילוב המנצח של שאפתנות ואהבה לתחום התקשורת נפגשו עוד כשהיא היתה סטודנטית, אז החלה לעבוד במחלקת השיווק של הטלוויזיה החינוכית וכדוברת הפסטיבל הבינל"א לסרטי סטודנטים. "עוד טרם סיום התואר הבנתי שלימודים אקדמאים זה nice to have אבל הפרקטיקה המקצועית משמעותית יותר ולכן שילבתי לימודים לתואר ראשון עם עבודה בתחום", היא אומרת במבט לאחור. 

אולם האהבה האמיתית הגיעה עם לידת התאומים, שני ילידה הבכורים, מיכל ויהונתן. למרות האתגר שעמד בפניה, בדילוגים קלים ואלגנטיים, היא עשתה את מה שנראה מהצד כבלתי אפשרי- שתי מילים שאורלי כתב לא מכירה- והפכה בגיל 28 בלבד לשותפה במשרד בו עבדה. "בעלת המשרד הציעה לי שותפות עסקית וכמובן שאמרתי כן", היא אומרת, ומסבירה איך שילבה בין כל אהבותיה: "רפי בעלי הוא הייטקיסט ובאותה תקופה נסע המון בעולם, ואני חשתי תסכול גדול מכך שכיוון הקריירה שלי לאחר הלידה אינו ברור. הרגשתי שאין סיכוי שאני נשארת מאחור ולא מיישרת קו ברמה הקרייריסטית".

המשמעות היתה להתמודד לראשונה עם קריירה כעצמאית, כמו גם עם אתגר האימהות לתאומים אבל כתב ידעה מה היא רוצה, הפשילה שרוולים, והסתערה ברעב על שתי המשימות במקביל. היום היא אומרת: "למרות הקשיים שחוויתי, אני שמחה על ההחלטה ונהנית מהפירות". לשאלה מאיפה היא שאבה את האומץ להיות בעלת עסק עצמאית בגיל צעיר כל כך, היא עונה: "האמביציה להוכיח שאני יכולה להוביל עסק משגשג ומצליח למרות גילי הצעיר היא שהובילה אותי בתחילת הדרך. תחום הייעוץ התקשורתי ויחסי הציבור הוא בדמי וככל שהזמן עבר, פיתחתי יכולות מקצועיות לצד כישורים ניהוליים". 

כיום חולשת כתב על תחום הנדל"ן בכל רחבי הארץ. המשרד שהקימה נחשב ומוכיח עצמו כמוביל בתחומו, והוא מעניק שירותי ייעוץ תקשורתי אסטרטגי ויח"צ לחברות, ארגונים ואנשי מקצוע מובילים בתחום הנדל"ן, על כל האספקטים שלו. בין היתר, מדובר בחברות ייזום וביצוע, חברות התחדשות עירונית, חברות כלכליות ומינהלות עירוניות, ארגוני קבלנים, קבוצות רכישה, חברות בתחום התשתיות, נדל"ן מניב ומסחרי, קניונים, דיור מוגן, מלונאות, ניהול ואחזקת מבנים, מומחים מקצועיים מובילים בשמאות מקרקעין, אדריכלות, עריכת דין, שיווק ועוד ועוד. המשרד שבבעלותה מונה שבעה יועצי תקשורת, העוסקים בתחומי תוכן מקיפים, ביניהם, ייעוץ תקשורתי אסטרטגי ויחסי ציבור במדיה הקלאסית, יחסי ציבור במדיה החדשה והרשתות החברתיות, ניהול תוכן בכנסים מקצועיים, כתיבת תכנים מקצועיים ועוד. 

מה השתנה בתחום הנדל"ן במשך השנים ואיזו השפעה יש כך על שיטות היח"צ?
"תחום הנדל"ן לא צועד במקום והפך להיות ססמוגרף מרכזי להתנהלות הכלכלה בישראל. הענף הפך תחרותי ומתחום עם מספר שחקני מפתח, הוא כולל היום שחקנים רבים המבקשים לבדל את עצמם ולבלוט. בנוסף, תחום הביצוע בענף הנדל"ן עובר שינויים רבים ומענף לואו טק מקבל על עצמו שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. את כל זה ועוד, צריך ללמוד ובעיקר להבין לעומק ולתקשר החוצה לקהלי היעד השונים. מילת המפתח היא יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, באמצעותם אני וצוות המשרד מפתחים ועושים שימוש בארגז כלים מתאים ללקוחות. 

"דירה או משרד אינם מוצר מדף קונבנציונאלי, מי שרכש דירה לא ישוב לרכוש אחת נוספת בזמן הקרוב. לכן המלחמה על כל לקוח מהותית, ויחסי ציבור הם כלי משמעותי בדרך להבאת הרוכשים דווקא לפרויקט של החברה אותה אנו מייצגים.

"יש לזכור כי גם אפשרויות החשיפה התקשורתית התרבו והפכו מגוונות מאד – מדיה חברתית,  זירות ומוספים המבוססים על תוכן ממומן, פורטלים ואתרים חדשותיים לתחום הנדל"ן ועוד ועוד כל חברה או איש מקצוע צריכים גורם שינווט אותם דרך שלל האפשרויות ויקבל עליו את הטיפול בפניות של הגופים הרבים. לתפקיד זה אין מתאימים יותר מאשר יחסי הציבור".

איך את "ממציאה את עצמך מחדש" כל הזמן?
"החוכמה היא לא לדרוך במקום או לנוח על זרי הדפנה. מתודת העבודה שלנו היא ליזום וליצור עבור הלקוחות שלנו ובכל בוקר מחדש ולא חלילה להיות מובלים. במקביל, לבצע חשיבה אסטרטגית היכן יהיה הענף חמש שנים מהיום ולדאוג שלי ולצוות יהיה את הידע הנדרש והיכולות לפגוש את המחר הזה". 

אחד היתרונות הגדולים של כתב, הוא היכולת לקבל החלטות ולרוץ איתן עד להצלחה. אם צריך הוכחה שעבודה קשה משתלמת ושכתב לקחה את ההחלטות הנכונות בחיים, אזי אפשר להסתכל על ביתה מיכל, שלימים הצטרפה למשרד, והיא מכהנת כיועצת תקשורת ומובילה את תחום הניו מדיה והרשתות החברתיות במשרד. "מעבר לחוויה הנהדרת של עבודה צמודה עם מיכל, יש המון ריענון והתרגשות מעצם החוויה של ללמד ולהכשיר את דור העתיד", מסכמת כתב, אחת הנשים החזקות והבולטות בענף הנדל"ן בישראל, שנותנת גם טיפ לצעירות בתחילת דרכן בתחום: "אם אתן רוצות שהכתבה שלכן תהיה שיחת היום – תשלטו היטב בתוכן ותהיו שם בשביל הלקוח 24/7". 

עוד נשים מובילות בענף הנדל"ן:

[poptin-form 055a65db6c5e2]

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות