banner
ארנה פרי // צילום: אורן גולן
ארנה פרי // צילום: אורן גולן

כיצד הפכה אשת התקשורת ארנה פרי לצומת דרכים בעולם הכלכלה והנדל"ן של ישראל?

ארנה פרי ידעה עוד מימי בית הספר לאן מובילות כל הדרכים. היא עברה בכל התחנות המשמעותיות, לא מצמצה לרגע כשהקימה משרד יחסי ציבור עם מחשב נייד בלבד, וכעבור 20 שנה הפכה לצומת דרכים עבור כל מי שחיי את עולם הכלכלה והנדל"ן בישראל

ארנה פרי // צילום: אורן גולן

ארנה פרי, מי שעומדת היום בראש אימפריית משרד יחסי הציבור בעולם הנדל"ן, ידעה מאז ומתמיד שיום אחד היא תגיע לשם. את תחילת דרכה היא עשתה עוד כילדה, כשערכה את עיתון בית הספר, ומשם ואילך סללה וטיפסה כל הדרך לצמרת. בצבא היא השתבצה בעיתון שממנו יצאו מיטב אנשי התקשורת בישראל, "המחנה", משם דילגה ללימודים אקדמאיים בתחום התקשורת ובמשך שנים עבדה ולמדה את המקצוע, ממי שהיא תגדיר לימים כ"מורי ורבי", איש התקשורת אבינועם הדס. 

בשלב הזה פרי כבר היתה מוכנה לצאת לדרך עצמאית. "לאחר מספר שנים הבנתי שלעסוק ביחסי ציבור מהבוקר עד הערב זה הדבר שיגרום לי את האושר המקצועי הגדול ביותר", היא אומרת מבט לאחור. אולם את האומץ והביטחון לפתוח משרד משלה, היא שאבה דווקא מהבית, לאחר שבמשך השנים קיבלה "גב" מבעלה, מוטי פרי. "מוטי תמך בי מהיום הראשון ולעולם לא עשה איתי חשבון של כמה כסף אני מרוויחה לעומת כמה כסף אני מוציאה על ביבייסיטרים", היא אומרת, ונותנת לנשים נוספות את הכוח לסלול את דרכן: "היום כאשר מגיעות אלי בנות לראיון עבודה, ואומרות שבשעה ארבע הן חייבות ללכת הבייתה כי הבעל בעבודה, אני אומרת להן שהן לא צריכות לגדל את הילדים לבד".

את המשרד פתחה פרי מאפס. "הגעתי עם מחשב נייד וגייסתי את הלקוח הראשון שלי, ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי", היא נזכרת. רולס נשאר עם פרי עד היום, ומשם היא לקחה איתה לקריירה עצמאית תובנה אחת – לעסוק במה שמייצר עניין ואתגר: "עם השנים הבנתי שהתחום הכלכלי, המשפטי, שוק ההון והתחום הנדל"ני בפרט, מהווים עבורי עניין גדול ואתגר יום יומי", אומר פרי, ומציינת כי: "הכתבים איתם אני עובדת והצוות שנמצא איתי, אשר מחויב לדעת את התחום ומחויב למקצוענות, הם אלה שיוצרים את העניין המקצועי השלם מבחינתי". 

לפני כעשור צירפה פרי שותפה למשרד, מי שמובילה יחד איתה את אימפריית היח"צ של הנדל"ן מאחורי הקלעים, גלית סער קמיאל, שהחלה את דרכה כמנהלת תיקי לקוחות במשרד והפכה לשותפה ומנכ"לית. המהלך הזה עשה רק טוב למשרד, יחד הן הפכו לעוצמה, הביאו לצמיחה וכיום מייצגות כ- 70 חברות בתחום הנדל"ן. 

את מסתכלת בסיפוק על התוצאות שהגעת אליהן?
"אני גאה לומר שיש לי מספר גדול של חברות שנמצאות איתנו לאורך המון המון שנים. בין היתר, אנחנו מייצגים את קבוצת יד 2 עוד מיום שהם היו בגדר רעיון של אתר, אנחנו מיצגים את התאחדות הקבלנים מעל לעשור, את חברת צמח המרמן, את קבוצת אלדר, אשר מהווה עבורי גם משפחה וחברים, ועוד ועוד. 

"עם השנים פתחנו מחלקות במשרד והיום יש לנו חמש מחלקות פעילות, אשר מתמקצעות כל אחת בתחומה, כגון מחלקת שוק הון, מחלקת משפט ומחלקת ניו מדיה. לפני כשנתיים מונה טל פמסון להיות סמנכ"ל החברה ויחד עם איתי ועם גלית אנחנו מלווים גם חברות בבניית אסטרטגיה וטיפולים במשברים".  

כיצד ישפיעו השינויים שחלים בשוק הנדל"ן על תחום יחסי הציבור?
"פניהם של יחסי הציבור בתחום הנדל"ן השתנו לחלוטין בשנים האחרונות. כיום התרחבה ההבנה  שצריך להגיע לצרכן הסופי באמצעות התקשורת, שזה אפשרי, שניתן להגיע ולהשפיע על הצרכן, החל מרשתות חברתיות ועד לאייטם בחדשות – באותה מידה. 

"בנוסף, חלחלה לענף ההבנה שהיום חייבים לתת לצרכן את המוצר המושלם, ללא שום סדקים, שכן כל סדק יכול להפוך למרפסת נופלת בפריים טיים תוך שניות". 

משרד "ארנה פרי וגלית סער קמיאל – יחסי ציבור ותקשורת שיווקית" מייצג כיום כאמור כ- 70 חברות אבל הרבה מעבר לכך, הוא נחשב לצומת דרכים, כזו שכל מי שרואה את עצמו כחלק מעולם התקשורת הכלכלית והנדל"ן, עובר בה. המשרד מהווה מקור לקבלת מידע כל אנשי התקשורת הכלכלית, עוסק בניתוח נתונים מאקרו מדיניים וצפי השפעתם על השוק הכלכלי בישראל. על האסטרטגיה שיצרה את עוצמת המשרד, אומרת פרי: "לקח למשרד שלנו מעל 20 שנה להפוך להיות משרד התקשורת הגדול ביותר בתחום הנדל"ן, רק מהסיבה שכל חברה שאותה אנו מייצגים מקבלת ייעוץ וחשיפה תקשורתית שמתאימה למטרות העסקיות שלה והן  אלו שתמיד מביאות חברות נוספות לייצוג המשרד, יצרנו מצב של ווין-ווין לכולם". 

ארנה פרי יודעת את העבודה, והיא נחושה להמשיך בדרכה. אפשר אולי אפילו להסתכן ולומר שהיא לא עושה חשבון, היא ישירה, חדה, ואומרת את מה שהיא חושבת בלי סינונים. לכן, תיזהרו בדבר אחד – אל תשאלו אותה אם להיותה אישה היתה השפעה על הדרך שהיא עשתה לפסגה. "אני נזעקת כל פעם שעולה השאלה מה את מציעה לנשים צעירות בתחילת הדרך", היא אומרת, ומסבירה כי: "ההבנה שאין שום הבדל בין גבר לאישה, לא בתחום העסקי ולא בתחום האישי, היא זאת שתוביל נשים וגברים לצמיחה כאחד. לכן, כמו בכל תחום אני ממליצה להתמקצע, ללמוד ולהבין כמה שיותר".

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות