banner
אריאלה עזריה ברקוביץ' // צילום: מיכל מסינג
אריאלה עזריה ברקוביץ' // צילום: מיכל מסינג

חוויה של פעם בחיים עם אדריכלית ומעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ'

היא גדלה לבדה כנערה בעולם השואו-ביזנס של פריז, הקימה עסקים מצליחים, נפלה, קמה והיום ידועה כאדריכלית ומעצבת פנים מובילה בארץ- ראיון אישי עם אריאלה עזריה ברקוביץ', שמפתיעה את לקוחותיה בדירת חלומות מוגמרת: "הלקוח אצלי הוא מלך שנכנס לבית פעם ראשונה ובוכה מאושר"

אריאלה עזריה ברקוביץ' // צילום: מיכל מסינג

אריאלה עזריה ברקוביץ', הבעלים ומנכ"לית סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים, מציינת את יום הולדתה ה-54  בחודש האישה הבינלאומי, מה שמתחבר באופן הרמוני עם סיפור חייה מעורר ההשראה. 

עזריה ברקוביץ' התגוררה מגיל 16 לבדה וללא הורים בפריז-צרפת, שם היא חיה עד גיל 31. עד מהרה היא התברגה בחיי הברנז'ה המקומית והיתה לשם דבר בעולם השואו-ביזנס. אלא שלא הכל היה זוהר. "היו לי עליות וירידות חדות", היא מספרת, "הייתי זמרת, דוגמנית, שחקנית, והיו פעמים שגם ישנתי ברחובות". אלא שהדרך שהיא עברה, לא רק שלא שברה אותה, אלא אף אילצה אותה להתרומם כל פעם מחדש, ולהגיע בחזרה לטופ. 

היום, אחרי שבבעלותה סטודיו מצליח והיא הפכה לשם דבר בעולם הנדל"ן, היא אומרת לנשים שרוצות להגיע רחוק וגבוה: "הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת לאשה זו המטרה- אם יש לך מטרה ואת רוצה להגיע אליה אז אל תרימי ידיים, תלכי איתה עד הסוף". 

על עצמה היא מעידה: "מה שהציל לי את החיים זה הלחימה, אני פייטרית בטבעי. לא הרמתי ידיים לרגע. אמרתי לעצמי שאני אצליח וזה נתן לי את הדרייב להגיע לאיפה שהגעתי היום. אני סוף סוף מאושרת גם בעבודה וגם בחיים. יש לי בעל מדהים. לקח לי 42 שנה להכיר אותו. אז גם לרווקות אני אומרת- לא להתייאש. המילים 'לא יקרה' לא קיימות אצלי בלקסיקון. נפלתי וקמתי, והקמתי עוד עסק עד שהגעתי להצלחה".  

את הקריירה המקצועית בתחום אדריכלות ועיצוב פנים, החלה עזריה ברקוביץ' לפני 21 שנים, בכלל זאת ניהלה סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים במשך 10 שנים פריז, אולם בעקבות גירושים קשים, היא עלתה ארצה בשנת 1996, מה שבדומה לכל סיפור חייה, הביא אותה למנף את נקודת הפתיחה החדשה. "בארץ חיפשתי מה חסר, מה אין, ומצאתי שלא היתה קונדיטוריה צרפתית פרופר, עם המאכלים הקלסיים, ועל זה הלכתי, למרות שאני לא אופה אבל יודעת לנהל עסק. הייתי הראשונה בישראל שהביאה את המושג פטיפור (מנות אישיות), את הריניגים הקטנים, את השף הצרפתי ואת עולם האפייה לארץ", היא אומרת. את העסק החדש היא  הקימה בשנת 1998 ולאחר 4 שנים היא כבר שיווקה ומכרה מוצרים מצפת ועד אילת. בשיא ההצלחה מכרה עזריה ברקוביץ' את העסק, וחזרה למקצוע האהוב עליה- עיצוב ואדריכלות פנים. בשנת 2011 היא פתחה את הסטודיו ובתוך שנים ספורות מאז הפכה לאחת ממעצבות הפנים הבולטות בישראל. כיום מלווה עזריה כמאות פרויקטים, מדירות בבנייה רוויה ועד לווילות ופנטהאוזים, בכל רחבי הארץ, כשהיא מתמקדת בקהל הצרפתי. 

אריאלה עזריה ברקוביץ' // צילום: מיכל מסינג
אריאלה עזריה ברקוביץ' // צילום: מיכל מסינג

העבודה שלה מתאפיינת באותה מקוריות ייחודית שמאפיינת את סיפור חייה האישי. היא יוצרת, מפתיעה ומרגשת את לקוחותיה: "השיטה שלי שונה מכל אדריכל פנים. כל אדריכל מלווה את הלקוח, כאשר הלקוח יודע הכל ואין הפתעות כשהוא מקבל את הבית מוגמר. אין התרגשות. אצלי הכל הפוך. הלקוח רואה בפעם הראשונה את הדירה רק אחרי שהיא מוכנה". 

איך הם מגיבים?
"הלקוח נכנס לבית שלו בפעם הראשונה ופשוט בוכה. אנחנו יושבים על תכנון הדירה, בוחנים את הצרכים ואז אני לא רואה יותר את הלקוח עד שהדירה מוכנה במלואה, כולל אוכל במקרר ונעלי בית ליד השטיח, אקססוריז, וכל מה שאפשר לחלום עליו. זו הפתעה מוחלטת. הוא לא יכול לדמיין את זה. כל מה שהלקוח צריך להביא איתו זו מזוודה עם בגדים וגם את זה לפעמים שולחים לי, ואני מסדרת את הבגדים בארונות עוד לפני שהוא מגיע. הלקוח אצלי הוא מלך". 

תתארי לנו את ההרגשה מצד הלקוחות
"הם בשוק. מופתעים לטובה תמיד ברוך השם. יש כאלו שנתו צעקה של אושר, בכי, התרגשות".

ומה עם הישראלים שנולדו בארץ?
"אני מגלה ביקושים גם מצד הישראלים, הם שמעו על השיטה שלי ורצו לחוות את רגע מסירת הבית. זו חוויה של פעם בחיים. כמה פעמים בחיים שלך תיכנס לבית שלך ותתרגש? הרי במשך הזמן מתרגלים לשגרה, לבית, לחפצים. אני יוצרת להם חוויה חד פעמית". 

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות