banner
חני הורוביץ // צילום: מיכל מסינג
חני הורוביץ // צילום: מיכל מסינג

היזמית חני הורוביץ כבשה את פסגת הנדל"ן של ישראל בניגוד לכל הסטיגמות

חני הורוביץ, היו"ר והבעלים של קבוצת הורוביץ, היא אחת הנשים האמיצות, האצילות והמשפיעות בעולם הנדל"ן בישראל. את הדרך להצלחה שאבה הורוביץ מהאמונה, הערכים שספגה בחברה החרדית, הבית והאימהות לעשרה ילדים. מה הסוד שלה להצלחה? "לשלב בין עסקים, משפחה, תורה ודרך ארץ"

חני הורוביץ // צילום: מיכל מסינג

מה דעתכם על הבלתי אפשרי? עכשיו תכירו את סיפור חייה מעורר ההשראה של חני הורוביץ, מי שהפכה לאחת הנשים המובילות בעולם הנדל"ן של ישראל, כשהיא מגיעה מנקודת פתיחה יוצאת דופן, והופכת במו ידיה את החלום למציאות. 

הורוביץ, היו"ר והבעלים של "קבוצת הורוביץ – יזמות, בנייה וליווי פרויקטים", עומדת מאחורי חברת הנדל"ן שהקימה לפני למעלה מ-10 שנים, כשהיא נכנסת לעולם הנדל"ן בגיל צעיר, כאישה שגדלה בעולם החרדי, באומץ ונחישות שאין לתאר. עם השנים היא הפכה לאמא לעשרה ילדים מדהימים, מה שרק העצים את האמביציה להצליח, והפך אותה למודל מעורר השראה לנשים אחרות. את הכוח לעשות את מה שנראה על פי הסטיגמות כבלתי אפשרי, היא שאבה דווקא מתוך אמונה וערכים שקיבלה מהבית. 

"אני פועלת בעולם העסקים תמיד מתוך אמונה, אמון ואמינות, אלו שלשת העקרונות שמובילים אותי", אומרת הורוביץ במבט לאחור על הצעדים שעשתה לפסגת עולם הנדל"ן, "בגיל צעיר בערה בי חדוות היצירה, תמיד אהבתי ליצור יש מאין. ברוך השם, בעבודה קשה, התגשמו חלומותיי, ואני מצליחה לשלב בין עסקים, משפחה, תורה ודרך ארץ. אני מאמינה שבעסקים, מצליחים בזכות יושר והגינות. אני חשה שאנשים נותנים בי אמון לא בגלל שאני חרדית, אלא בזכות התוצאות שאני מייצרת. לקוחות מרוצים, בנייה בסטנדרט גבוה, מקצועיות ועמידה בהתחייבויות, מייצרים שביעות רצון מצד הלקוח, ובונים אמון וסביבת עבודה ראויה, תומכת וכזו שמניבה פירות משובחים".

אבל לא רק אומץ נדרש לה. הורוביץ צמחה מלמטה, נמנעה מקיצורי דרך, וביצעה את כל תפקידי השטח והמטה האפשריים, מה שאפשר לה ללמוד ולהתחשל. "בתחילה עסקתי במכירות, בשיווק , עניתי לטלפונים, וערכתי היכרות מעמיקה עם התחום. כאשר החברה הייתה בתחילת דרכה, עם כוח עבודה מצומצם, מצאתי את עצמי גם שוטפת כלים ומנקה את רצפת משרדי החברה בסוף יום העבודה", היא נזכרת ללא חרטה – להפך, "אני יכולה רק להגיד שכל מה שעברתי הביא אותי למי שאני היום", היא אומרת, "הכל אפשרי וניתן לנצח בכל החזיתות אם רק יודעים כיצד לנווט נכון את החיים ולקבוע סדר עדיפויות".

עד היום הקבוצה שבבעלותה בנתה ובונה יותר מ-2,000 יחידות דיור במרכז הארץ, בין היתר בתל אביב, רמת גן, פתח תקוה, הרצליה והסביבה, תוך שיתוף פעולה עם אדריכלים מובילים, בנקים, חברות קבלניות ומשקיעים מכל העולם. אם תשאלו אותה, הסיפוק נמצא בדיוק שם, בהגשת חלומות לאלפי משפחות. עם הפרויקטים הבולטים של קבוצת הורוביץ נמנים "רמה טאוור" ברמת גן, "מארק שאגל" בתל אביב, "מגדל המושבה" בפתח תקוה, "חן המושבה" באם המושבות ו"פיבקו נוף צהלה". עוד פרויקט מגורים איכותי מבית הורוביץ, ממוקם בשכונת גליל ים החדשה והמבוקשת בהרצליה, והוא כולל שני בניינים בני 9 קומות בתמהיל דירות מגוון, כאשר בסמוך לפרויקט ממוקמים קניון שבעת הכוכבים, פארק רחב ידיים והספורטק". מעבר לכל אלו, קבוצת הורוביץ מתמחה בפרויקטים להתחדשות עירונית. 

מה היקף הפעילות שלך בתחום ההתחדשות העירונית?
"אנו בקבוצת הורוביץ משקיעים הרבה מחשבה ומשתדלים לפעול באזורי ביקוש. אנחנו בוחנים מספר פרויקטים רחבי היקף בתחום ההתחדשות העירונית בפתח תקווה, תל אביב, ברמת גן, נתניה ואזורי ביקוש נוספים. כל אחד מהפרויקטים אלה כולל צבר בניינים ובהם מאות יחידות דיור. אנו בקבוצה מאמינים כי על מנת להגשים את החזון של התחדשות עירונית באופן המיטבי, עלינו לפעול בהיקפים גדולים משום שכך ניתן לשנות ולעדכן את הסביבה העירונית בכללותה ולא רק מספר בודד של דירות. באופן שאינו מפתיע, נראה כי גם בעלי הנכסים שותפים לדעתנו משום שהם הבינו שלא מספיקים מרפסת, חניה וממ"ד בכל דירה, אלא שיש צורך לעדכן את הדירה והרחוב על מנת ליהנות מהשבחה מהותית של הנכס שלהם". 

כיצד מתמודדים עם שינויי מדיניות של מקבלי ההחלטות?
"נתוני הלמ"ס מראים באופן ברור שפרוייקטי ההתחדשות העירונית נמצאים במגמת עלייה של עשרות אחוזים, בעוד שהתחלות הבנייה החדשות מצליחות פחות, יש לנו הרבה מאד ניסיון בתחום של השבחת קרקעות, יזמות והקמת בניינים חדשים וגם בהתחדשות עירונית כמובן – המשותף לכולם הוא הצורך בחברה עם גב חזק שתוביל את הפרויקט ותדע לקדם אותו מול הרשויות. כחברה נדל"נית וותיקה ובעלת קשרים בענף, אנו עובדים ביעילות גבוהה בהרבה מגופים אחרים שחסרים את הניסיון וההיכרות הדרושים בתחום. הקושי הביורוקרטי בישראל מחייב פנייה ליזם מומחה שיעזור בקידום האינטרסים של הדיירים. לכל פרויקט יש את הייחודיות המחייבת תשומת לב מיוחדת. כל פרויקט דורש תפירה עדינה ופרטנית שתוביל להצלחתו".

חני הורוביץ // צילום: מיכל מסינג
חני הורוביץ // צילום: מיכל מסינג

מה החזון שלך להתחדשות העירונית בעשור הקרוב?
"פרויקטים של התחדשות עירונית שנעשים נכון, בצורה מקצועית ואחראית, יכולים לעלות את ערך הנכסים עלה בכ-30% לפחות לאחר השלמת הפרויקט. מדובר בעליית ערך של מאות אלפי שקלים – הזדמנות שרבים מנצלים לטובתם. אני מאמינה כי הרוח הגבית שמספקים בעלי הנכסים, יחד עם הגישה החיובית של העיריות יביאו למימוש פרויקטים בתחום בקצב שילך ויתגבר במהלך העשור הקרוב. כולי תקווה כי גם הממשלה תראה בכך יתרון ותתרום את חלקה. יתר על כן, נראה שבשונה מבעבר, העיריות עצמן מעדיפות את מתחמי ההתחדשות העירונית הגדולים, משום שכך הן מצליחות להביא לעדכון תשתיות עירוניות ולשיפור חזית הרחוב באופן מיטבי, מבלי ליצור עומס עלויות בלתי אפשרי. 

כשהורוביץ מתבקשת לתת עצה לנשים בתחילת דרכן, כמי שחתומה על הצלחות רבות וכבשה את פסגת עולם הנדל"ן בישראל, היא אומרת: "אני חושבת שלנשים יש יתרון גדול בעולם הנדל"ן. נשים יכולות, מצליחות ומקפידות להשגיח גם על הפרטים הקטנים ביותר, זה באופי שלנו. קפדנות. בסופו של דבר הפרטים הקטנים הללו חשובים מאוד וחוסכים הרבה כסף ליזם ולדייר. אם רק נשים היו בונות, סביר שעולם הבנייה היה מדויק יותר. הייתי קוראת לנשים שבוערת בהן העשייה – להעז. ככל שיכנסו יותר נשים לענף זה רק יהפוך אותו לטוב ומדויק יותר". 

לשאלה הבלתי נמנעת, איך היא מצליחה לתמרן בין קריירה לגידול ילדים ומשפחה, היא מסבירה: "אני מתאמצת, מתכננת, מקדישה את הזמן הדרוש. אני מאמינה שאני מצליחה להתארגן נכון בחלוקת הזמן בין להיות אשת עסקים, יזמית, מנהלת חברה ובין להיות אמא, רעיה, אישה. לשמחתי גדלתי בבית חרדי שבו משלבים תורה ועבודה. ראיתי את אורח חייהם של הורי ולמדתי מהם, כמו גם מדרך החיים של אברהם אבינו, שהיה סוחר ובמקביל עסק בלימוד תורה. את המודל הזה אני מנסה ליישם גם בביתי שלי, בעלי אדם שיושב ולומד תורה והוא גם אדם שאני יכולה להתייעץ איתו על מגוון נושאים. במקביל אני מציעה ומשתפת את הילדים שלי בעסקים. הילדים מכירים את עולם הנדל"ן ואת עולמות התוכן בהם אני עוסקת. הם אפילו מקיימים בינם לבין עצמם הסכמים, חלקם ממש הסכמים החתומים על נייר, ולשמחתי, כמובן שהם עומדים בהם. היתרון הגדול של אישה בעולם העסקים הוא שהיא מעשית, ניצבת על קרקע בטוחה. תמיד, גם אם היא מצליחה ואפילו מאוד, האחריות כאמא, השיתוף כרעיה, המטלות של היום יום ביחד, בבית ומאידך בעסק, שומרים אותי מאוזנת, ריאלית, מחוברת לשורשים שלי, מייצרים לי ביטחון עצמי, אמונה. הצלחה. זו האמונה שלי".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות