banner

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – תגובות לנתוני הלמ"ס, סיפור הצלחה של פרויקט תמ"א 38 בהרצליה, שמאי מכריע שהפחית היטל השבחה במיליונים, שפל בהיצע הדירות החדשות ותיקוני חקיקה חדשים בפינוי בינוי

בתי הספר מתחילים לחזור לתפקד, מבצע החיסונים ממשיך וככל שחג הפורים מתקרב נשאלת השאלה כיצד יראו החגיגות השנה. בינתיים עם ישראל חגג את היציאה מהסגר השלישי והציף את הטבע והכבישים, והחורף חזר והביא איתו קצת שלג בפסגות.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע את נתוני מכירת הדירות החדשות לחודש דצמבר 2020 ולשנת 2020 כולה. מהנתונים עולה כי לא רק שהקורונה לא פגעה בביקוש לדירות, היקף הרכישות בשנת הקורונה שבר שיא של שנים. מה אומרים על כך בכירי ענף הנדל"ן? האם עליות המחירים בדרך? או שהן כבר כאן? לחצו כאן כדי לקרוא את שלל התגובות והניתוחים של בכירי הענף.

תמונת ניצחון. סיפורו של פרויקט תמ"א 38 בהרצליה, פרויקט שהתחיל כתמ"א 38 חיזוק והמשיך כהריסה ובניה מחדש באמצעות מכרז יזמים. העו"ד שליווה את בעלי הדירות ובעל דירה בבניין מספרים על התהליך ומעניקים טיפים חשובים למי שרוצה לקדם התחדשות עירונית אצלו בבניין. לחצו כאן כדי לקרוא את הסיפור המלא.  

שמאי מכריע קבע כי היטל השבחה שנקבע בפרויקט תמ"א 38 בעיר בת ים יופחת במיליונים. מדובר בהשבחה על שטחי המרפסות בפרויקט הריסה ובנייה. היטל ההשבחה המקורי שנקבע על ידי העירייה עמד על 7.2 מיליון שקל. רוצים לדעת על כמה נקבע בסופו של דבר? לחצו כאן לקריאת הסיפור המלא.   

בזמן שהלמ"ס וגם משרד האוצר פרסמו לאחרונה נתונים המעידים על שיא בעסקאות בשנת הקורונה, ההיצע הולך ויורד. צלילה לנתוני היצע הדירות שטרם נמכרו בלמ"ס מגלה כי נתון זה נמצא במגמת ירידה ברורה מאז אפריל. עד כמה המגמה חריפה ומה המשמעות? לחצו כאן לקריאת הניתוח המלא. 

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עובדת על תיקוני חקיקה חדשים בפינוי בינוי. מדובר בנושאים שעלו בדו"ח החסמים של משרד המשפטים ויכולים לתרום לתחום. הכוונה היא להכין את הקרקע כדי שתיקוני החקיקה ישתלבו בחוק ההסדרים. מה כוללים תיקוני החקיקה ומדוע הם חשובים? לחצו כאן לקריאת הידיעה המלאה. 

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות