banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – הארגונים היציגים של ענף הנדל"ן יוצאים למלחמה נגד המטרו, מנכ"ל משרד הפנים טען שמשבר הדיון נגמר, סקירה של האוצר מעידה שחודש אוגוסט מעיד על התאוששות משמעותית בענף הנדל"ן,  מגדילים חושף את המכרז הראשון בתוכנית הדיור החדשה של משרד השיכון והמלחמה על תמ"א 38 ברמת גן לא נגמרת

עוד שבוע של קורונה. אומנם חלק מההגבלות הוסרו, אבל נראה שהיציאה המלאה לשגרה עוד רחוקה. אחרי ילדי הגן, כולם ממתינים לשמוע מה יהיה על כיתות היסודי ולקוות שהערים יישארו ירוקות גם בשבוע הבא.   

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

המהנדסים, הקבלנים, השמאים וגם האדריכלים נגד תוכנית המטרו – נציגי הארגונים היציגים בענף הנדל"ן פנו לשרי הממשלה וגם למינהל התכנון בדרישה לעצור ולהמתין עם אישור התוכניות בתוכנית הגרנדיוזית. על פי נציגי ענף הנדל"ן – התוכניות צפויות להטיל מגבלות משמעותיות על בניה בסמוך למתחמי תחנות המטרו והקווים ולפגוע בבנייה בשנים הבאות בהיקף משמעותי. מה טוענים נציגי הענף מחד ומה תשובת הממשלה? לחצו כאן לקריאת הכתבה.

 

האם משבר הדיור בישראל נגמר? האם אפשר לחזור לשגרה? על פי דברים שאמר השבוע מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, נראה שהתשובה חיובית. עוד אמר כהן כי התכנון צריך לשוב להיות מאוזן יותר. במקביל, באותו הדיון ממש – נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, הגיב לדברי מנכ"ל משרד הפנים ואמר שלא רק שמשבר הדיור לא נגמר, הוא רק בתחילתו והמצב צפוי עוד להחמיר בהמשך. למי טיעונים משכנעים יותר? לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן.

נתוני ענף הנדל"ן לחודש אוגוסט מעידים על עלייה בכל הפרמטרים, כך על פי סקירת הכלכלנית הראשית במשרד האוצר. על פי הסקירה, בחודש אוגוסט נרשמה עליה בשיעור 23% בכלל העסקאות בהשוואה לחודש אוגוסט 2019, וגם שיעור רכישות המשקיעים זינק יחסית לחודש שעבר. מה צפוי בספטמבר? בשנת קורונה כל ניחוש יקלע למטרה. לקריאת עיקרי הסקירה של משרד האוצר לחצו כאן.

חשיפת מגדילים – למרות שעוד אין תקציב ונראה שהקורומה מעכבת כל מהלך במשרדי הממשלה, משרד הבינוי והשיכון התניע השבוע את תוכנית הדיור החדשה שמחליפה את מחיר למשתכן. מכרז ראשון של התוכנית החדשה פורסם השבוע בעיר באר שבע וחשף מה התנאים החדשים. מה כולל המכרז הראשון? לקריאה לחצו כאן.

מתוכניות ממשלתיות שמתחילות לזוז – לתוכניות שהעיריות עוצרות. עיריית רמת גן החליטה לעצור את הדיונים בתוכניות תמ"א 38 בעיר עד שלא תאושר מדיניות חדשה. הקבלנים זועמים על הצעד ומאיימים ללכת לבית המשפט. לקריאת הסיפור המלא לחצו כאן.

להצטרפות לקהילה שלנו >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות