banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

לידיעת היזמים והקבלנים: פורסם המכרז הראשון במסגרת תוכניות הדיור החדשה

מדובר בתוכנית "דיור במחיר מופחת" של משרד הבינוי והשיכון. המכרז הראשון – בבאר שבע. בניגוד למחיר למשתכן התוכנית החדשה קובעת מחיר מינימום וגם מחיר מקסימום לדירות המוזלות, ועוד שורה של כללים. איסור המכירה עדיין קיים גם בתוכנית החדשה וקנס של 450 אלף שקל למי שיפר אותו. בעוד הקבלנים והיזמים מקבלים הצצה לכללים החדשים – בשל העובדה שהחלטת מועצת רמ"י טרם נחתמה המכרז עוד עשוי להשתנות או להתבטל

תוכנית הדיור החדשה של משרד הבינוי והשיכון, דיור במחיר מופחת, יצאה לדרך. אתמול פורסם המכרז הראשון באתר רשות מקרקעי ישראל הכולל שורה של כללים חדשים אותם הענף יצטרך כעת להפנים. בין היתר, מדובר במכרז שכולל לראשונה מחיר מקסימום וגם מחיר מינימום להצעת הקבלנים והיזמים במכרז. תאריך סגירת המכרז נקבע ל-16 בנובמבר.

המכרז החדש הוא למעשה מכרז מחיר למשתכן ישן שהומר כעת לשיטה החדשה. מדובר במכרז בבאר שבע, לבניית 523 יחידות דיור ב-6 מתחמים שונים בשכונת הפארק. המכרז המקורי שפורסם לפני מספר חודשים מבוטל וכעת פורסמה חוברת מכרז חדשה הכוללת את פרטי התוכנית החדשה. עם זאת, חשוב לציין כי באתר רשות מקרקעי ישראל נכתב כי: "שימת לב כי החלטת מועצת מקרקעי ישראל בעניין דיור מופחת טרם נחתמה ובשל כך ייתכן ויחולו שינויים בתנאי המכרז לרבות ביטולו". כלומר, מדובר אומנם בסנונית הראשונה של תוכנית הדיור החדשה, אך לא ברור עדיין מתי ואיך היא אכן תיושם בפועל. 

עם זאת, מדובר בהזדמנות לקבלנים והיזמים שפעלו במסגרת מחיר למשתכן לראות כיצד עתידים להיראות המכרזים החדשים כמו גם להבין כיצד בנויה התוכנית החדשה, בהשוואה למכרז מחיר למשתכן שפורסם באותו המיקום והתייחס לאותו מספר יחידות דיור ואותו מספר של מתחמים. 

עוד נקודה שיש להתייחס אליה היא שכמו במכרזי מחיר למשתכן הוותיקים, גם מכרזי התוכנית החדשה סגורים בפני עמותות בניה וקבוצות רכישה.

עוד כמה דברים שעולים מחוברת המכרז: מספר יחידות הדיור במחיר מופחת ומספר יחידות דיור במחירי השוק החופשי נקבעות מראש, ובאם תאושר הקלה להגדלת מספר הדירות – הן יהיו דירות מוזלות במחיר מופחת. באם יש מספר בנייני מגורים, בכל אחד מהם ישולבו דירות מוזלות לצד דירות למכירה בשוק החופשי. למרות פרסומים שונים שהעלו אפשרות לביטול איסור המכירה בתוכנית החדשה – מסמכי המכרז מעידים כי איסור המכירה נותר זהה למחיר למשתכן. כלומר, זוכה בדירה במחיר מופחת לא יוכל למכור אותה 5 שנים מיול רכישתה או 7 שנים ממועד ביצוע ההגרלה. אם זוכה יעבור על כלל זה הוא יצטרך לשלם קנס בגובה 450 אלף שקל.  

במקביל, במכרז גם כולל שורה של קנסות ליזם או לקבלן שלא יעמוד בחלק מתנאי המכרז או התוכנית. כך למשל, מכירה של דירה במחיר מוזל למי שאינו זכאי תגרור קנס של בגובה 450 אלף שקל, בניה שלא בהתאם למפרט שנקבע מראש תגרור אף היא קנס בגובה 450 אלף שקל ואי רישום הערת אזהרה 30 יום לאחר אתימת חוזה תגרור קנס בגובה 20 אלף שקל. עוד נקבע כי אפליה במכרז ובמכירת הדירות תגרור קנס בגובה 450 אלף שקל וגביית סכומי כסף נוספים מהרוכשים בדירות במחיר מופחת תגרור אף היא קנס בגובה 450 אלף שקל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות