banner
תמונת ארכיון // מגדילים
תמונת ארכיון // מגדילים

עליה של 23% במספר עסקאות הנדל"ן למגורים, לעומת אוגוסט 2019

משרד האוצר מפרסם היום את סקירת שוק הנדל"ן למגורים לחודש אוגוסט, ומצביע על "תנודתיות ואי ודאות גבוהה בשוק". מהלכי המשקיעים בלטו על רקע הפחתת מס רכישה, ומה עשו הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור? רכשו יותר לעומת אשתקד

בחודש אוגוסט 2020 נמשכה התנודתיות במספר העסקאות בשוק הנדל"ן, כאשר אלו הסתכמו ב-10.5 אלף דירות, עליה חדה של 23% בהשוואה לאוגוסט אשתקד ועליה של 8% בהשוואה לחודש הקודם, כך עולה מסקירת הנדל"ן למגורים לחודש אוגוסט שמפרסם היום משרד האוצר. 

על פי הנתונים, בארבעת החודשים האחרונים (מאי-אוגוסט) מספר העסקאות עולה ויורד לסירוגין בשיעורים משמעותיים, "תופעה שהינה חריגה בשוק הנדל"ן המקומי – לא נצפתה דומה לה לפחות בעשרים השנים האחרונות – ויש בה כדי לרמז על אי הודאות הגבוהה בשוק", אומרים במשרד האוצר.

מכירות הקבלנים בחודש אוגוסט הסתכמו בארבעת אלפים  דירות, מזה 1.5 אלף דירות נמכרו  בסבסוד ממשלתי. בהשוואה לאוגוסט אשתקד נרשם גידול של 25% בסך הדירות החדשות שנמכרו, כאשר המכירות בשוק החופשי עלו בשיעור חד עוד יותר, של 45%.  במצטבר, בשמונת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 23.4 אלף דירות חדשות (כולל מחיר למשתכן), ירידה של 7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.  מכירות הקבלנים בשוק החופשי ירדו באותה תקופה ב-9%.

עוד על פי הסקירה, רכישות המשקיעים בחודש אוגוסט הסתכמו ב-1.6 אלף דירות, גידול של 55% בהשוואה לאוגוסט אשתקד וגידול חריג של 87% בהשוואה לחודש הקודם, זאת להערכת משרד האוצר "על רקע הפחתת מס הרכישה על "דירה נוספת" בסוף חודש יולי. יש לציין כי ממוצע רכישות המשקיעים בחודשים יולי-אוגוסט דומה לרמתו בחודש יוני. יתכן שהגידול ברכישות המשקיעים בחודש אוגוסט הושפע מדחיית רכישות מחודש יולי". 

באוצר מציינים בהקשר זה כי משקל המשקיעים בסך העסקאות בחודש אוגוסט עמד על 16%, עליה של 3 נקודות אחוז בהשוואה לאוגוסט אשתקד, אבל נמוך עדיין ממשקלם בחמשת החודשים הראשונים של 2015, טרם העלאת מס הרכישה עליהם.

מכירות המשקיעים בחודש אוגוסט הסתכמו ב-1.8 אלף דירות, עליה של 18% בהשוואה לאוגוסט  אשתקד, נמוך במעט (3 נקודות אחוז) משיעור הגידול בסך העסקאות בדירות יד שניה. "מלאי" הדירות בידי משקיעים  הוסיף לרדת גם בחודש אוגוסט, הגם כי בקצב איטי מהחודש הקודם. 

באשר לרכישות הזוגות הצעירים, אלו הסתכמו בחודש אוגוסט ב- 5.3 אלף דירות, מתוך סך זה 3.8 אלף דירות נרכשו בשוק החופשי, עליה של 24% בהשוואה לאוגוסט אשתקד. במונחים כמותיים מדובר בגידול של כ-750 דירות ברכישות אלו. "בכך הייתה תרומתו של סגמנט זה לגידול בסך העסקאות הגבוהה ביותר מבין כל הסגמנטים", מדגישים במשרד האוצר.

ומה עשו משפרי הדיור? רכישות משפרי הדיור הסתכמו בחודש אוגוסט ב-3.5 אלף דירות, עליה של 20% בהשוואה לאוגוסט אשתקד ועליה מתונה של 2% בהשוואה לחודש הקודם. מספר "חודשי המדף"  של הדירות הנמכרות ע"י משפרי הדיור, עלה בשיעור חד והגיע ל-26 חודשים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות