banner
ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן // צילום עיריית רמת גן,
ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן // צילום עיריית רמת גן

התאחדות בוני הארץ VS עיריית רמת גן: עצרה שוב את תמ"א 38

עיריית רמת גן מקיימת דיונים לשינוי מדיניות לתמ"א 38 ועצרה באופן גורף את כל הדיונים בבקשות לפרויקטים. בהתאחדות בוני הארץ לא שותקים ומאיימים בנקיטת הליכים משפטיים: "עיון בטיוטת המדיניות מעלה ללא כל ספק כי מדובר במדיניות בלתי חוקית, הנוגדת את פסק דינו של בית המשפט המחוזי". העירייה: "המהלך חוקי"

במכתב שהוציאה ההתאחדות לראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ולחברי הוועדה, נטען כי מדיניות תמ"א 38 שמובילה העירייה היא "בלתי חוקי ובלתי סבירה". 

הרקע לפניה היה דיון שהתקיים בוועדה המקומית ביום 21.10.2020, בגין הצעה לעדכון מדיניות חדשה ליישום תמ"א 38 בעיר. הדיון טרם הוכרע והוא צפוי להמשך ב-4.11. בתוך כך, מדווחים הקבלנים כי העירייה הפסיקה את כל הדיונים בבקשות חדשות באופן גורף, זאת בניגוד לחוק לטענתם. 

"עיון בטיוטה, מעלה ללא כל ספק כי ככל שחלילה תאושר- מדובר במדיניות בלתי חוקית ובלתי סבירה, הנוגדת את פסק דינו של בית המשפט המחוזי בעת"מ 28736-06-19, שתיצור אי וודאות תכנונית חמורה בעיר ותגרום לנזקים כבירים", טוענים בהתאחדות ומתייחסים בכך, בין היתר, להחלטה שהתקבלה לפני כשנה, ביטלה את מסמך המדיניות של העירייה לתמ"א 38 והשיבה את מדיניות העירייה משנת 2017, טרם בחירתו של שאמה הכהן לראשות העיר. 

כעת טוענים בהתאחדות כי מדובר במחטף: "אין מדובר בהצעה ל'מדיניות סדורה' ליצירת וודאות תכנונית והתוויית 'מפת דרכים' להפעלת שיקול דעת ביישום תמ"א 38 בעיר. כי אם העדכון המוצע (בניגוד לערכי השקיפות והוודאות אשר מנחים לרוב את ראש העיר הנכבד) מבקש להותיר בידי הוועדה המקומית שיקול דעת מוחלט ובלתי סביר, ללא כל עוגנים או פרמטרים שניתן לפעול על פיהם". 

כך למשל, לטענת ההתאחדות, לא נקבעו במסגרת המדיניות החדשה המוצעת קריטריונים לזכאות, לא הובהר היחס בין המדיניות המוצעת לבין תכניות האב המאושרות בעיר ואף מוצע כי כל מקרה ייבחן על ידי הוועדה.  "מצב זה, בוודאי שיגרום לכאוס תכנוני ולחוסר וודאות, הן מצד היזמים והן מצד תושבי העיר, ומשכך – ימנע יישום תמ"א 38 בעיר. כמו-כן, מצב זה טומן בחובו סכנות ממשיות בשמירה על טוהר המידות, על שוויון ועל מניעת אפליה", נטען בפנייה, אשר תוקפת את העירייה על ניסיון לעקוף את מדיניות התכנון הארצית, שנקבעה בהוראות המעבר לסיומה של תמ"א 38: "נוסח הוראות המעבר המוצע אינו נהיר ואף עולה כי נעשה ניסיון פסול ובלתי חוקי להחיל את המדיניות החדשה באופן רטרואקטיבי על בקשות להיתרים שכבר הוגשו ועל בקשות הנסמכות על תיקי מידע שכבר ניתנו".

חיים פייגלין // צילום: כפיר סיון
חיים פייגלין // צילום: כפיר סיון

חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ: "ההתאחדות מתנגדת בכל תוקף למדיניות החדשה המוצעת, לאופן הפעולה הבלתי סביר של הוועדה המקומית אשר הינו גם בלתי חוקי ונוגד קביעות בית משפט. לצערנו, פניות נציגי ההתאחדות בנושא למכובדיי העלו חרס ולא נענו. בניסיון אחרון, ובטרם נקיטה בהליכים משפטיים על פי דין, אבקש לתאם ישיבה בהולה בנושא בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים בוועדה המקומית". 

מעיריית רמת גן נמסר כי: "טרם התקבלה החלטה בנושא. לנוכח פקיעת תוקפה של תכנית רג/340/ג/30 בשביעי לאוקטובר 2020, הוועדה המקומית שוקדת על הכנת מדיניות חדשה שתחליף תוכנית זו, תוך איגום הוראות והנחיות שכלולות במדיניות ספטמבר 2019. 

"עד כה התקיימו שני דיונים ממושכים וטרם הסתיים ההליך וטרם התקבלה החלטת מדיניות. מדובר במהלך שהינו חוקי לחלוטין, ומעוגן בהוראות תמ"א 38, אשר מסמיכה את הוועדות המקומיות לקבל החלטות בבקשות להיתרי בניה מכוח תמ"א 38 על בסיס מסמכי מדיניות שהוכנו על ידן. שלל פסקי דין של בתי המשפט, והחלטות של ועדת הערר, תמכו בהיקף שיקול הדעת של הוועדות המקומיות ובסמכותן לקבל החלטות בנוגע למדיניות".

להצטרפות לקהילה שלנו >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות