banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – האם קרקע משלימה ברכס לבן היא חלום או מציאות, עידכון במדרגות מס הרכישה, מדוע אין התחדשות עירונית ביישובים ערביים, מה מצב ההתחדשות העירונית בירושלים וגם מדריך לרכישת קרקע להשקעה

הסגר השלישי ממשיך. גם שיעור החיסונים בעליה, אבל בינתיים גם המספרים הגבוהים בבדיקות ובבתי החולים. הבחירות בפתח, והממשלה לא ממש פעילה בתחומים שאינם קורונה. בארה"ב הושבע נשיא חדש והנושא הכי מדובר השבוע היה תופעות הלוואי של המנה השנייה בחיסון.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע

תוכנית רכס לבן בירושלים אושרה, אבל המחלוקת אודות אפשרות המימוש של הקרקע המשלימה עדיין נותרה בעינה. מצד אחד, אנשי המקצוע והתכנון אומרים שמדובר באפשרות הטובה שיותר להתחדשות העירונית בבירה. מצד שני, החברות היזמיות הפועלות בשטח חוששות שמדובר במהלך שיהיה קשה ליישם. מי צודק? ומה הטיעונים של כל צד? לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה.

עומדים לקנות דירה ב-2021? קחו בחשבון שמדרגות מס הרכישה עודכנו השבוע. מדובר במהלך רגיל של עדכון המס בתחילת כל שנה אזרחית. נזכיר כי שיעור המס שונה לרוכשי דירה יחידה ולמי שרוכש דירה נוספת להשקעה. רוצים לדעת על כמה נקבעו מדרגות המס ב-2021? ומה ההבדל מהשנה הקודמת? לחצו כאן.

מחקר חדש שפורסם השבוע מעלה נקודה חשובה וכאובה. בעוד ההתחדשות העירונית, אם במסגרת תמ"א 38 ואם במסגרת פינוי בינוי, ישימה באזור המרכז, היא פחות רלוונטית לפריפריה, ועוד פחות, כך מסתבר, ביישובים הערביים בישראל. עד היום לא קודמו ביישובים אלו תוכניות לחיזוק והתחדשות, זאת למרות שגם שם יש צורך משמעותי במהלכים אלו. מדוע לא מקודמות התוכניות ביישובים ערביים וכיצד אפשר לשנות את התמונה? לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה.

התחדשות עירונית בירושלים: מהנדס עיריית ירושלים, יואל אבן, התארח באולפן מגדילים והתייחס להיקפים הגדולים של פרויקטים בתכנון – "קרוב ל-30 אלף יחידות דיור". יונה גרין, מנכ"ל ושותף בחברת התחדשות הפועלת בבירה, השתתף אף הוא בראיון, והסביר מדוע ההתחדשות העירונית יכולה להחזיר אוכלוסייה צעירה ומה בעלי הדירות הוותיקים צריכים לעשות. לצפייה בראיון המלא לחצו כאן.

בתקופה האחרונה רואים לא מעט פרסומים על רכישת קרקעות להשקעה. מדובר בתחום מבטיח מצד אחד, אך כזה שכולל גם לא מעט סיכון לצד הסיכוי. יש כמה דברים חשובים שכל מי שחושב על מהלך כזה צריך לדעת. על מה צריך להקפיד? ומה חשוב לדעת?  לחצו כאן לקריאת מדריך בנושא. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות