banner

מהנדס עיריית ירושלים: ההתחדשות העירונית תיתן מענה דיור לכ-120 אלף תושבים

מהנדס עיריית ירושלים, יואל אבן, התארח באולפן "מגדילים TV", ואמר כי נמצאות כיום בתכנון קרוב ל-30 אלף יח"ד בהתחדשות עירונית: "אנחנו רואים את עצמנו יושבים עם היזמים כתף לכתף – קוראים להם לבוא". אתו התארח באולפן יונה גרין, מנכ"ל ושותף בחברת "התחדשות" הבונה בעיר, שאמר: "פוטנציאל הבינוי של ירושלים הוא בהתחדשות עירונית"

אירחנו באולפן מגדילים TV את מהנדס עיריית ירושלים שנכנס לתפקידו לפני כשנה, יואל אבן ואת יונה גרין, מנכ"ל ושותף בחברת "התחדשות", הבונה פרויקטים בעיר. ללא ספק, השניים מביאים איתם רוח מרעננת של חדוות עשייה בבירת ישראל, רוצים ודוחפים את ההתחדשות העירונית, העומדת כיום על קרוב ל-30 אלף יח"ד בתכנון. 

יואל, משהו טוב עובר ירושלים, אנחנו רואים האצה משמעותית של ההתחדשות העירונית בעיר, ספר לנו.
"יש לנו המון יוזמות של התחדשות עירונית בעיר, אנחנו רוצים את זה וקוראים לכל היזמים להגיע אלינו. בסופו של דבר, הדרך לעשות ציפוף היא בצורת התחדשות, אנחנו לא בהכרח אוהבים לצאת החוצה – אנחנו אוהבים להתכנס פנימה בבינוי. צריך לזכור שמדובר בעיר ענקית, שעומדת על 950 אלף תושבים". 

אילו מתחמים נמצאים כיום על הפרק, על איזה סדר גודל של יח"ד ושכונות אנחנו מדברים?
"נכון להיום יש בתכנון 23 אלף יח"ד, אפשר אפילו להגיד שאנחנו נושקים ל-30 אלף יח"ד, חלקן בביצוע. המשמעות היא תוספת דיור לכ- 120 אלף תושבים, שזה ממש כמו עיר גדולה בישראל – והכל בהתחדשות עירונית. אנחנו מעודדים את התהליך הזה, יושבים בשולחנות עגולים כדי לקדם התחדשות עירונית וראש העיר בעצמו דוחף את ההתחדשות קדימה". 

יונה, אתם פועלים רבות בירושלים, מה הם האתגרים הכי גדולים כיום בקידום התוכניות?
"חברת התחדשות מקדמת בעיר כמה עשרות מתחמים בתמ"א 38 ופינוי בינוי. אין היום הרבה עתודות קרקע בירושלים ולכן פוטנציאל הבינוי הוא בהתחדשות עירונית. אנחנו מקדמים כמה אלפי יח"ד דיור כיום, ומאמינים שזה משאיר את הגיוון הייחודי של אוכלוסיות העיר, ישאיר  ויחזיר את הצעירים". 

יואל, האם אפשר להגיד שמצאתם את הנוסחה לקידום פרויקטים בקרב האוכלוסייה החרדית?
"אנחנו מבינים את המגזר הזה, גם בהנהלת העיר יושבים גורמים חרדים, שמאוד מסייעים לקידום הנושא. ההתחדשות במגזר מתייחסת לשני דברים- שיח מתמיד עם האוכלוסייה, יש התקדמות בהיבט הזה אבל אנחנו עוד לא איפה שהיינו רוצים והשני הוא קרקע משלימה, שהיא מאוד משמעותית ואנחנו דוחפים לכיוון הזה. התחדשות היא הפתרון לעיר ובשכונות החרדיות הוותיקות זה מאוד משמעותי".  

יונה, טיפ לדיירים שרוצים לקדם התחדשות עירונית בעיר הבירה?
"לקחת חברה ירושלמית, שמתמחה באוכלוסייה הייחודית והמגוונת של העיר וגם מתמחה בהתחדשות עירונית, חברה חזקה שיש לה ניסיון וגב פיננסי. זה יקל על התהליך ומתכון להצלחת פרויקט. בנוסף, חשוב מאוד לבחור נציגות אחת וליצור גיבוש פנימי. ריבוי נציגויות יכול להרוס פרויקט – ככל שהדיירים מגובשים, כך ההצלחה מובטחת יותר". 

יואל, לסיום, הארכתם את ההצעה לפטור מהיטל השבחה בפינוי בינוי עד תחילת שנת 2023 – מה המשמעות?
"כל יזם שיוציא היתר בנייה עד 2023 יוכל לקבל את הפטור ולא מה משנה השלב הסטטוטורי הנוכחי. אנחנו קוראים לכולם לבוא לממש את הפטור, להוציא היתרי בנייה. המהלך הזה הוא חלק מהמדיניות שלנו לפתח את העיר ולעודד את היזמים לבוא לעשות התחדשות עירונית בירושלים. יש עוד שכונות שלמות, דוגמת נווה יעקב, גילה, ארמון הנציב ועוד ועוד, עם פוטנציאל התחדשות עירונית. היזמים רוצים, אנחנו רוצים ואנחנו רואים את עצמנו יושבים עם היזמים כתף לכתף – שיבואו בשמחה ובאהבה".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות