banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – שר האוצר חתם ותוכנית דיור במחיר מופחת יוצאת לדרך, דיון בכנסת על בטיחות ומנופים באתרי בניה, היטל השבחה שבוטל בתל אביב, שינוי במדיניות תמ"א 38 בבת ים וגם ראיון באולפן מגדילים על התחדשות עירונית בתל אביב

חג שמח!! חג החנוכה הגיע. אחרי הרבה אי וודאות – בסופו של דבר לא נקבעו הגבלות לימי החג. בינתיים. משלוחים של חיסונים לקורונה התחילו להגיע לישראל וראש הממשלה הבטיח שהוא יהיה הראשון להתחסן. עוד ועוד מדינות הפכו לאדומות, אבל למרות החשש – דובאי נותרה ירוקה. עכשיו כולם מקווים שלא יהיה צורך בסגר נוסף – אבל רמת התחלואה הגואה עשויה להעיד אחרת.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

אחרי מספר חודשים של עיכובים, שר האוצר ישראל כץ חתם על החלטת מועצת מקרקעי ישראל המתייחסת לתוכנית הדיור החדשה של שר השיכון יעקב ליצמן. מדובר בתוכנית 'דיור במחיר מופחת' שמחליפה את 'מחיר למשתכן' ומשנה את כללי המכרזים לדירות מוזלות. לקריאה על הנושא לחצו כאן. אם אתם רוצים לדעת למה יש עוד כמה בעיות עם התוכנית – לחצו כאן.

"אם המהנדס והמנופאי שהרגו את נטע חזרו בחזרה לשוק ומפעילים היום מנופים, אני חושב שכל אזרח במדינה הזאת צריך לפחד כשהוא עובר ליד אתר בנייה", כך אמר השבוע בן זוגה של נטע רוטמן ז"ל שנהרגה בשנת 2018 כשמנוף קרס על רכבה בסמוך לאתר בניה בכפר סבא. הדברים נאמרו בדיון שהתקיים בוועדת המשנה לתאונות עבודה בכנסת, שעסק בנושא בטיחות בענף הבנייה עם דגש על מנופים (עגורני צריח). בוועדה נאמרו עוד כמה דברים לא פשוטים לעיכול המעידים שוב על המצב הרעוע של הבטיחות באתרי הבניה בישראל. לקריאה נוספת לחצו כאן.

מה קורה כשבעל דירה מקבל היטל השבחה גבוה מאוד בתל אביב? או שהוא משלם, או שהוא פונה לשמאי ומתחיל תהליך של ערר על החיוב. במקרה של בעל דירה בבניין עם זכויות לתמ"א 38 ברחוב ארלוזורוב בעיר – המאבק המשפטי נשא פרי והחיוב שהיטל השבחה בוטל. למה? כי החיוב היה בכלל על זכויות של דירה אחרת. לקריאת הסיפור המלא לחצו כאן.

מביטול היטל השבחה בתל אביב – לתמ"א 38 בבת ים. לאחר שאישרה מדיניות חדשה שצמצמה זכויות בתמ"א 38 וקבעה תאריך תחולה רטרואקטיבי מתחיל 2020, עיריית בת ים החליטה לדחות את יישום התוכנית. מדובר בדחייה של שנה מהמועד שנקבע במקור וזאת בעקבות, ותוך כדי, דיון בעתירה מנהלית שהגישו יזמים בעיר כנגד המדיניות החדשה. לקריאת הסיפור המלא לחצו כאן.

בעיר תל אביב פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בשלבים שונים, וכעת בעירייה החליטו לשים דגש גם על הפן החברתי. חבר מועצת העיר, מחזיק תיק התחדשות עירונית ואל"מ במיל' רועי אלקבץ התייחס לנושא בראיון לאולפן מגדילים. עוד סיפר אלקבץ מדוע חלק ניכר של בעלי הדירות הישנות לא תמיד יכולים להישאר ולגור בבניינים החדשים, בין היתר בשל עלויות ארנונה ותחזוקה גבוהות. אורח נוסף באולפן מגדילים היה רון חן, מנכ"ל ומייסד חברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין, שסיפר כיצד הקורונה משפיעה על התחום, ומה האזורים החמים הבאים בהתחדשות עירונית בתל אביב. לצפייה בראיון המלא לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות