banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

הישג ליזמי בת ים: עיריית בת ים דחתה את מועד יישום מסמך המדיניות המגביל תמ"א 38

מדובר במסמך מדיניות שאושר ביולי השנה ומתייחס לפרויקטים של תמ"א 38. מסמך המדיניות קובע הפחתה בזכויות לעומת המצב הקודם בעיר, וכי המגבלות יחולו בתחילת 2020. יזמים טענו כי הוא יטרפד פרויקטים והגישו עתירה מנהלית. כעת, בעוד העתירה עדיין מתבררת, העירייה הודיעה כי יישום מסמך המדיניות יידחה. נציין כי העתירה תמשיך ותתברר בבית המשפט ולא מדובר עדיין בסוף פסוק

הישג ליזמי בת ים בתחום ההתחדשות העירונית: בעקבות עתירה שהגישו נגד מסמך המדיניות שאישרה העירייה – דוחה העירייה את התאריך ממנו המדיניות החדשה תתחיל לפעול. נציין כי לא מדובר בסוף פסוק שעתירה שהוגשה נגד המדיניות המתייחסת לתמ"א 38 בעיר, אבל דחייה משמעותית ביישום המגבלות שהיו אמורות להיכנס לתוקפן כבר בתחילת 2020. העתירה צפויה להמשיך ולהתברר בהמשך בבית המשפט.

בהודעה עדכון דחופה ששיגרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת ים לבית המשפט בנוגע לעתירה, הודיעה הוועדה כי המדיניות החדשה תחול על בקשות להיתר שיוגשו רק החל מ־1 בינואר 2021. נציין כי על פי עמדת העירייה, החלטה זו מייתרת את מרבית הטענות בעתירה, שלפיהן אין לשנות מדיניות לגבי בקשות להיתרים שהוגשו לפני שפורסמה המדיניות החדשה ושהסתמכו על מדיניות קיימת.

נזכיר כי עשרות יזמים הפועלים בעיר בת-ים, עתרו לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים נגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיר בדרישה שיורה על ביטולו של מסמך מדיניות שאושר על ידי הוועדה המקומית במהלך יולי האחרון. לטענת העותרים  – מסמך המדיניות צפוי לחסל כמעט לחלוטין כל אפשרות ריאלית להמשיך ולקדם פרויקטים מסוג תמ"א 38 ברחבי העיר במסלול חיזוק.

מסמך המדיניות האמר אושר ב-2 ביולי 2020 ובמסגרתו החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בת-ים לאשר מדיניות המפחיתה משמעותית את היתכנותם הכלכלית של פרויקטים בעיר. בין היתר נקבע במסמך כי זכויות הבניה שיינתנו יהיו רק על פי תמ"א 38, ללא תוספת זכויות שנקבעה בתוכניות שאותן אישרה הוועדה בעבר, "למעט מקרים חריגים". על אף שהדיון התקיים ביולי, החליטה הוועדה להחיל את המדיניות החדשה באופן רטרואקטיבי על בקשות שהוגשו כבר מ-1.1.2020.

בעתירה, שהוגשה על ידי משרד עורכי דין מיכה גדרון, עולה כי מסמך המדיניות, המכניס שינויים דרמטיים באפשרות מימוש תמ"א 38 בעיר בת-ים, אושר בחופזה ומבלי שהוצג כלל בפני חברי ועדת התכנון והבניה קודם לישיבה.  עוד נטען בעתירה כי חלק ניכר מסעיפי נייר המדיניות החדש אינם חוקיים. זאת, משום שאלה מבקשים לבטל את הוראותיהן של שלוש תוכניות תקפות, שמעמדן הוא כשל חוק, אשר אושרו במהלך השנים 2013 עד 2017 במטרה לאפשר ולעודד קידומם של פרויקטים מסוג תמ"א 38. אותן התוכניות הוסיפו זכויות בנייה על בסיס בדיקה כלכלית אשר בדקה את ערכי הקרקע באזורים השונים בעיר.

עורך הדין מיכה גדרון, שכאמור הגיש את העתירה מטעם היזמים בת-ים, אמר: "לא ניתן לקבל את האופן שבו החליטה הוועדה המקומית בת-ים לבטל בהינף קולמוס שורה של תוכניות מאושרות שלאורן פעלו ענפי התכנון והבניה המקומיים לאורך שנים, תוך השקעת משאבים ניכרים בתכנון, ארגון וניהול הפרויקטים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות