banner

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – סקירה של משרד האוצר על הרבעון השני שהמחישה עד כמה הגל הראשון של הקורונה השפיע על הענף. וגם – הציבור הרחב ממשיך להביע אמון במחיר למשתכן, פסק דין שהציל תוכנית פינוי בינוי בנתניה מביטול, בעיות בהסכם הגג בבאר שבע ונתונים חדשים של הלמ"ס על כמה זמן לוקח לבנות דירה בישראל.

שבוע של חול המועד – חג שמח! בדרך כלל מדובר בשבוע רגוע ומלא בחופשות וטיולים, אבל השנה הקורונה הכניסה אותנו שוב לסגר. בזמן שכל יום כולם עוקבים ובודקים האם הנתונים עולים או יורדים, השיח הציבורי מלא גם בדיונים על הפגנות ונבחרי ציבור שלא תמיד שומרים על ההנחיות. בינתיים יציאה מהסגר עוד לא נראית באופק.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

השבוע התחיל עם סקירה רחבה של משרד האוצר על ענף הנדל"ן למגורים ברבעון השני של 2020 – רבעון שהושפע קשות מהסגר הראשון של הקורונה. הנתונים בסקירה מדאיגים ומעלים חשש שהסגר השני יפגע גם הוא בענף בצורה משמעותית. לקריאת הידיעה על סקירת האוצר לחצו כאן. רוצים להרחיב? לקריאת ניתוח מלא על הסקירה ו-5 נקודות משמעותיות שעולות ממנה – לחצו כאן.

מנתוני המאקרו המדאיגים לפסק דין שהציל תוכנית פינוי בינוי גדולה מביטול. בית המשפט המחוזי קבע כי תוכנית פינוי בינוי גדולה במתחם הרחובות בורוכוב והרב קוק בעיר נתניה לא תבוטל אוטומטית כפי שסברה העירייה שיש לעשות – לאור מדיניות חדשה שאושרה לאחרונה. מדובר בפרויקט המקודם כבר שנים ארוכות וצפוי לחדש 236 דירות ישנות בעיר. בית המשפט קבע כי על הוועדה המקומית להמשיך ולדון בתוכנית. לקריאת הסיפור המלא לחצו כאן.

מחיר למשתכן בוטלה? על פי בדיקת 'מגדילים' – הציבור הרחב עדיין ממשיך להביע אמון בתוכנית הממשלתית ולהוציא תעודות זכאות. למרות הפרסומים על כך שהתוכנית תשנה את פניה, בחודשים האחרונים קצב הוצאת תעודות הזכאות שמר על רמה גבוהה. רוצים לדעת מה ההסבר? לקריאת הידיעה המלאה לחצו כאן.

תוכנית ממשלתית אחרת שזכתה לכותרות בשנים האחרונות היא הסכמי הגג הנרחבים שנחתמו בין רשויות מקומיות בישראל לבין המדינה. מדובר בתוכנית שהייתה אמורה להזניק את פיתוח הערים, אולם לא בטוח שהיא מצליחה לעבוד בכל מקום. בבאר שבע למשל, בירת הנגב, העירייה החליטה השבוע לסגור את המינהלת של הסכם הגג. מה הסיפור? בכמה אנשים מדובר כשמדברים על מנהלת של הסכם גג, ומה המשמעות? לקריאת הידיעה לחצו כאן.

מהסכמי הגג  – לנתונים שחושפים כמה זמן לוקח לבנות דירה בישראל. נתונים חדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעידים כי משך זמן של בניית דירה בישראל עומד על כ-30 חודשים. למרות מה שהיינו חושבים – בשנים האחרונות קצב הבנייה רק הלך ועלה, על אף ההתקדמות הטכנולוגית ולמרות אפשרויות שונות לתיעוש והאצת הבניה. לנתונים המלאים ולקריאה נוספת על הסיבות שמובילות לנתון הבעייתי לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות