banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – תחקיר על סחבת בפרויקט פינוי בינוי ביהוד מונוסון, הציבור ממשיך להוציא תעודות זכאות על אף אי הוודאות, דחיה של מכרזי מחיר מופחת, ועדת ערר במתחם הטייסים בתל אביב וגם מדריך לרכישת דירה מכונס נכסים

הסגר השלישי עדיין איתנו, המשטרה מנסה לאכוף את התקנות אבל לא תמיד מצליחה כמו במקרה של הלוויות ענק בירושלים ובצפון. האיומים ממוטציות חדשות ממשיכים לעורר סערה, והמצב הפוליטי ממשיך להיות רגיש. ברקע, כולם מקווים שהחיסונים יתנו את התשובה המיוחלת לשאלה מתי כל זה ייגמר.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע

ממשיכים להוציא תעודות זכאות. למרות אי הוודאות הנוגע לעתיד התוכנית הממשלתית בשל היעדר תקציב, ועל אף שיעור ההנחות שהפך נמוך יותר משל מחיר למשתכן, מחוסרי הדירה ממשיכים להוציא תעודות זכאות בהיקפים גבוהים. מה המספרים המלאים? מה יהיה בהמשך? ומה מסמנת המגמה? לקריאת הידיעה המלאה לחצו כאן.

לצד הנתונים המעידים על ביקוש קשיח לדירות, ורמה גבוהה של עסקאות, יש גם מי שסבור שבחודשים הבאים אנחנו עשויים לראות יותר ויותר דירות שיגיעו לכינוס נכסים. האם רכישת דירה מכונס תמיד תהיה במחיר זול יותר מהשוק? מה היתרונות, מה החסרונות ומה בכלל כולל התהליך? לחצו כאן לקריאת מדריך בנושא.

תחקיר מגדילים: מה קורה עם ההתחדשות העירונית ביהוד מונוסון. האם הקרקע המשלימה שהובטחה אכן תסייע לפרויקט לצאת לדרך? מה אומרים בעלי הדירות, מה אומרת העירייה, ומה עמדת רשות מקרקעי ישראל בנושא? לחצו כאן לקריאת התחקיר המלא שחושף את דרך הייסורים למימוש פרויקט התחדשות עירונית בישראל.

בשבוע שעבר התריעו שר הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרדו שללא דיון דחוף בתקציב למשרד הממשלתי, לא תהיה ברירה אלא לדחות סגירה של מכרזים במסגרת התוכנית הממשלתית לדיור במחיר מופחת. השבוע זה קרה, מכרזים שהיו אמורים להיסגר ל-1,800 יחידות דיור נדחו, והנושא טרם עלה לדיון בממשלה. כמה מכרזים עוד צפויים להידחות ללא אישור תקציב? היכן? ומה המשמעות הרחבה של הנושא? לקריאת הידיעה המלאה לחצו כאן. 

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה במחוז תל אביב קבעה כי על הוועדה המקומית לתכנון ובניה לדון בתוכנית פינוי בינוי במתחם הטייסים וזאת על אף סירובה בשל העובדה שטרם אושר במתחם מסמך מדיניות . מדובר בסיפור שהתחיל עוד בשנת 2014 והלך והסתבך. מה אפשר לבנות במתחם, מה קובעת התוכנית ומה קבעה ועדת הערר? לחצו כאן לקריאת הסיפור המלא. 

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות