banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

למרות אי הוודאות והיעדר תקציב: הציבור ממשיך להוציא תעודות זכאות

שיעור הוצאת תעודות זכאות לתוכנית דיור במחיר מופחת נותר גבוה יחסית לשנים האחרונות, זאת על אף השינוי בתנאי התוכנית ואי הוודאות לגבי המכרזים הבאים. עם זאת, בשלושת החודשים האחרונים ניתן לראות מגמת ירידה שעשויה לרמז על הבאות

הציבור ממשיך להביע אמון בתוכנית הממשלתית לסיוע בדיור. על אף ההפחתה בשיעור ההנחות שמעניקה דיור במחיר מופחת לעומת אחותה החורגת מחיר למשתכן, ולמרות הפסקת פרסום מכרזים באזורי ביקוש מובהקים ואי וודאות לגבי מכרזים עתידיים,  הציבור ממשיך להוציא תעודות זכאות בשיעור גבוה. 

על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, המסכמים את נתוני התוכנית הממשלתית באתר האינטרנט הייעודי לנושא, בחודש ינואר הונפקו לציבור הזכאים לא פחות מ-2,205 תעודות זכאות חדשות. גם בחודשים הקודמים עמד שיעור הוצאת תעודות הזכאות על שיעור גבוה – 3,067 בחודש נובמבר ו-2,768 בחודש דצמבר. נזכיר כי בחודשים האחרונים פורסמו מכרזים ואף פורסמו תוצאות של מכרזים בתוכנית הממשלתית, מה שהחזיר את הפוקוס לנושא, אך גם העיד בצורה חד משמעית על הפחתת ההנחות בפועל.

נציין כי הקורונה מחדדת מצד אחד את הצורך בסיוע בדיור לרכישת דירה ראשונה, ומצד שני – היעדר אלטרנטיבה אחרת לסיוע ממשלתי מובילה את הזכאים להמשיך ולקוות שיזכו בהגרלות העתידיות במסגרת מכרזי מחיר מופחת. 

עם זאת, במבט רחב יותר של שלושת החודשים האחרונים ניתן גם לזהות מגמת ירידה בהוצאת תעודות הזכאות כפי שעולה מהנתונים. אומנם המספרים עדיין גבהים יחסית לשנים הקודמות, אך מגמת הירידה האיטית אך העקבית עשויה להעיד שהביקוש לדירות המוזלות עשוי לרדת, וייתכן שאיתו גם הביקוש הכללי לדירות. נתוני המאקרו בחודשים האחרונים מעידים אומנם על עליה בביקוש, אך חלק ניכר מעליה זו שייכת למשקיעים שרוכשים דירות נוספות. לא מן הנמנע שהקורונה משפיעה על רוכשי הדירות הראשונות בצורה משמעותית יותר, ואת ההשפעה של מציאות זו ייתכן ונראה הן בשיעור הוצאת תעודות הזכאות והן בסקירות הבאות של 2021 המתייחסות לרכישת דירות חדשות וגם יד שניה.

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות