banner
תל אביב // depositphotos
תל אביב // depositphotos

ועדת הערר קבעה שתוכנית פינוי בינוי ברמת טייסים תחזור לדיון נוסף

ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב הורתה לוועדה המקומית תל אביב לדון בתכנית פינוי בינוי ברמת הטייסים מבלי להמתין להכנת מסמך מדיניות שהכנתו טרם החלה

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה במחוז תל אביב קיבלה ערר שהגישה חברה יזמית שמקדמת פרויקט פינוי בינוי בתל אביב. ועדת הערר קבעה כי סירוב הועדה המקומית לדון בתוכנית כל עוד לא אושר מסמך מדיניות שהכנתו עוד לא החלה אינו סביר. הועדה אף חייבה את הועדה המקומית בהוצאות.

סיפור המעשה החל עוד בשנת 2014 אז החלה חברת אביליה, בבעלותו ובהנהלתו של אביב מרכס, בשותפות עם חברת רקע מגורים ובאמצעות משרד האדריכלים בלומנטל דרסלר, לקדם פרויקט פינוי בינוי בשכונת רמת הטייסים בתל אביב. מדובר בפרויקט המתייחס לתוכנית שאמורה לקדם התחדשות עירונית כך שהבניינים הקיימים עליהם בנויים כיום 146 יחידות דיור ייהרסו, ובמקומם ייבנו 515 יחידות דיור בבניינים חדשים. מדובר במתחם הממוקם בין הרחובות חבצלת בצפון, דרך הטייסים בדרום, רחוב עודד במזרח ודרך ההגנה במערב.

התכנית קודמה בשיתוף פעולה עם צוותי התכנון של הוועדה המקומית בתל אביב עד שנת 2018. באותה שנה הודיע צוות התכנון ליזם כי לא יאפשר את הפקדת התכנית להתנגדויות עד להכנת תסקיר חברתי לשכונה, ובהתאם החליטה הוועדה המקומית בשנת 2019 לסרב להפקיד את התכנית תוך שהיא מורה על הכנת מסמך מדיניות לשכונה. היזם הגיש ערר לוועדת הערר המחוזית בתל אביב באמצעות משרד עורכי דין עפר טויסטר. הוועדה המקומית ביקשה לדחות את הערר תוך שהיא טוענת כי כל עוד לא יוכן מסמך מדיניות לשכונה לא ניתן להפקיד את התכנית.

ועדת הערר, בראשותה של עו"ד הילה סירוטה לבנה, החליטה לקבל את הערר באופן שהוועדה המקומית תחויב לקיים דיון נוסף בעניין הפקדת התכנית תוך 60 ימים. עוד קבעה ועדת הערר כי על הוועדה המקומית להתחשב בחלוף הזמן מאז ההחלטה הקודמת לחייב הכנת מסמך מדיניות והתקדמות (או היעדר התקדמות) ההליך להכנתו, בעובדה כי מדובר בתכנית התואמת את הוראות תכנית המתאר הכוללנית של תל אביב, בעובדה כי מדובר בתכנית החלה על מתחם מוגדר בשולי השכונה ובסמיכות לקו הסגול של הרכבת הקלה, בעובדה כי מדובר במתחם בעל ייעוד שונה ומובדל מיתר השכונה, וכי הוא זקוק להתחדשות עירונית נוכח מצבם הפיזי והירוד של חלק מהמבנים במתחם.

עוד על פי ההחלטה, ועדת הערר גם התייחסה לעובדה שהכנת מסמך המדיניות טרם החלה: "על הועדה המקומית להביא בחשבון במסגרת שיקול דעתה האם להפקיד את התוכנית, גם את העובדה כי מאז יום 10.10.19 בו נתנה ועדת הערר החלטת ביניים לפיה על הועדה המקומית לערוך מסמך מדיניות שכונת רמת הטייסים ועד למועד מתן החלטתנו זו, טרם הוכן מסמך מדיניות ולמעשה נראה כי טרם החלה הכנתו. החלטת הועדה המקומית נשוא הערר לא הביאה בחשבון את העובדה כי אין חובה לדרוש הכנת מסמך מדיניות כתנאי להפקדת התוכנית…לפיכך אנו מורים על ביטול ועל החזרת התוכנית לדיון נוסף בוועדה המקומית בשאלת הפקדת התוכנית".    

בסיומה של ההחלטה חייבה ועדת הערר את הוועדה המקומית לשלם ליזם הוצאות בסך 7,500 שקל תוך 30 יום.

אביב מרכס, יזם התכנית, ברך על החלטת ועדת הערר והוסיף: " אני מקווה ומצפה לשיתוף פעולה מצד הוועדה המקומית בהשלמת אישור התב"ע והיתרי הבניה, למען תושבי השכונה – לרווחתם ולביטחונם, על מנת שהתוכנית תצא אל הפועל ללא דיחוי נוסף. אל לנו לשכוח כי מדובר בפרויקט התחדשות עירונית שיבטיח לתושבים את אשר הם ראויים לו –  סביבת מגורים מטופחת, בניית בתי מגורים מרווחים ומודרניים, עמידים בפני רעידות אדמה, ובהם ממ"דים, מעליות וחניונים תת קרקעיים".

עו"ד עפר טויסטר // צילום: גיל הדני
עו"ד עפר טויסטר // צילום: גיל הדני

עו"ד עפר טויסטר, שייצג יחד עם עו"ד חן פרס את היזם, התייחס אף הוא להחלטה ואמר: "מצער שיזם היוזם תכנית אמור לעבור מסע ייסורים כגון במקרה זה, שלא ברור מתי יסתיים, תוך פגיעה בדיירי השכונה וביזם. עם כל הכבוד לחשיבות של גיבוש מדיניות וראייה כוללת, חייבים לזכור כי בצד השני ישנם דיירים המשוועים להתחדשות ושיצאו לדרך, יחד עם היזם, בשיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים בוועדה המקומית תל אביב".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות