banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

נדחתה סגירתם של מכרזים ל-1,800 יחד במחיר מופחת בגלל היעדר תקציב

בשבוע שעבר התריע מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שללא דיון בממשלה ואישור מסגרת תקציב – מכרזים יתחילו להידחות. השבוע החשש התממש ומכרזים בעפולה, רכסים, דימונה ואשקלון שהיו אומרים להיסגר נדחו

הממשלה לא דנה בתקציב למשרד הבינוי והשיכון הדרוש להמשך יישום תוכנית דיור במחיר מופחת, ומועד סגירתם של מכרזים שפורסמו במסגרת התוכנית הממשלתית נדחה. נזכיר כי בשבוע שעבר התריע מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס, מפני ההשלכות של אי אישור התקציב, והשבוע החשש מפני דחיית תאריך נעילת המכרזים התממש. נכון לעכשיו מדובר בכ-1,800 יחידות דיור שימתינו על המדף, מכרזים בעפולה, רכסים, דימונה ואשקלון. 

עוד נזכיר כי על פי המכתב ששלח פינס למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אם המצב הנוכחי יימשך והנושא לא יעלה לדיון בממשלה, יידרש המשרד לדחות גם פרסום מכרזים חדשים בהיקף של כ-11 אלף יחידות דיור במקומות נוספים ברחבי הארץ. 

"אי הבאת ההצעה בעניין מענקים וסבסוד פיתוח לאישור הממשלה יפגע באופן ישיר בהגדלת היצע יחידות הדיור", כך כתב פינס במכתבו, "הצורך הקריטי באישור ההצעה בעניין מענקים וסבסוד פיתוח נשען על הנתונים אליהם אנו נחשפים כבר תקופה ארוכה המעידים על ירידה בנתוני השיווק ובהתחלות הבניה המובילים לפער שנתי הולך וגדל בין היצע יחידות הדיור אל מול הצמיחה הדמוגרפית. מגמות אלו מתרחשות בעקבות קיומן של שלוש מערכות בחירות אשר לא אפשרו קבלת החלטות משמעותית ועל רקע מגפת הקורונה אשר החריפה את האתגרים בענף ואף הסיטה את שוק הדיור מסדר היום הציבורי.  את ההשלכות שנגרמו לשוק הדיור אנו רואים כבר עתה בעליית מחירי הדיור שדווחה לאחרונה בפרסומי הלמ"ס ובתוצאות מכרזי המקרקעין האחרונים המעידים אף הם על עלייה עתידית במחירים. ככל ולא יינקטו פעולות מיידיות התומכות בענף הבנייה, ובכלל זה הגברת הצלחת השיווקים בפריפריה, הרי שמגמה זו תחריף ואנו עלולים להימצא בפני מציאות של מחסור בדירות ועלייה במחירי הדיור אשר תביא להכבדה נוספת על משקי הבית בישראל". 

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות