banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – ראיון עם ראש עיריית פתח תקווה, ראיון באולפן מגדילים על התחדשות עירונית בתל אביב, תאריך לביטול מגבלת הפריים במשכנתא, מכפילים חדשים לתמ"א 38 ברמת גן וגם תוכנית פינוי בינוי חדשה באילת

שנת 2020 נגמרה, שנת 2021 מתחילה. את הקודמת כמעט כולם יעדיפו לשכוח – בעיקר בגלל הקורונה, ובשנה החדשה נקווה שנוכל לשים את המגיפה סוף סוף מאחורינו. בינתיים, השבוע עוד מאות אלפי ישראלים התחסנו, אבל מגבלות הקורונה עדיין כאן.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע

"מה שתוקע פרויקטים בעיר זה לא התמורות או יזם, זה מאכערים שמסתובבים ומחתימים", כך אמר ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, בראיון למגדילים. גרינברג התייחס בהרחבה להתחדשות העירונית בעיר, לקרקע משלימה, לבעלי דירות שאינם יודעים איך להתקדם בתהליך ולעוד שורה של נושאים. לקריאת הראיון המלא לחצו כאן.

אלי גינזברג, מנכ"ל חברת עזרה וביצרון, וחיים מאירוביץ, מנכ"ל ובעלי קבוצת מאירוביץ גלנור הגיעו לראיון באולפן מגדילים. מדוע יזמים צריכים לעבוד בעיר שהם מכירים? איך מקדמים תמ"א 38 בעיר בה המדיניות כל הזמן משתנה ואיך עזרה וביצרון מתכננת לקדם את ההתחדשות העירונית בתל אביב? לחצו כאן כדי לקבל תשובות לכל השאלות ולצפות בראיון המלא באולפן מגדילים.

אחרי שבנק ישראל החליט על ביטול מגבלת מסלול הפריים שנקבעה עוד ב-2011, השבוע נקבעו גם המועדים ליישום ההחלטה. מסתבר שמי שיהיה זכאי ראשון ליהנות מההקלה הם רוכשי דירות חדשות שהחל מה-17 בינואר יוכלו לקחת משכנתא כאשר ⅔ ממנה במסלול הפריים. מה עם משפרי הדיור? לחצו כאן לקריאת הידיעה המלאה בנושא. במקביל, לפני שרצים לנצל את ההטבה כדאי לזכור שיש כאן גם סיכון. לקריאת הפרשנות בנושא – לחצו כאן.

עוד התפתחות במסמך המדיניות החדש של עיריית רמת גן הנוגע לתמ"א 38. בתחילת השבוע התכנסה הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיר רמת גן ואישרה מכפילים חדשים לשכונות שונות ברחבי העיר. מדובר בחלק מהמדיניות החדשה שעוד מעט תאושר סופית ותקבע את הכללים החדשים לגבי תמ"א 38 בעיר. מה קובעים המכפילים? האם יותר או פחות ומה חושבים על כך הקבלנים? לחצו כאן כדי לקבל את התשובות.

 

התוכנית האחרונה שהוכרזה שמתאימה לפינוי בינוי ב-2020? השבוע הכריזה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית על מתחם ירושלים-אילות בעיר אילת כמתאים לפינוי בינוי. מדובר במתחם הכולל 75 יחידות דיור קיימות והתוכנית מציעה לבנות במקומן 352 דירות חדשות לצד שטחי מסחר ומבני ציבור. רוצים לדעת עוד על התוכנית? לחצו כאן. מדובר בחלק מתוכנית גדולה יותר שגיבשה העיר אילת בהתחדשות עירונית. להרחבה אודות התוכנית החדשה לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות