banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – כתבה נרחבת על שלב פינוי בעלי הדירות, נבחרת 70 המשפיעים של 2020, בית המשפט העליון ביטל פרויקט תמא 38 רעננה, ועדת ערר פסלה תוספת בניה בחיפה ומשרד השיכון מזהיר שוב מפני עליות מחירים

עוד תלמידים חזרו לבית הספר, מוקדי מסחר נפתחו והדרכון הירוק יוצא לדרך עם פעילויות פנאי ותרבות שיאפשרו למחוסנים ומחלימים לחזור לאירועים שלא התקיימו כבר שנה. שיעור המחוסנים ממשיך לעלות אבל במקביל יש מי שדואג שהסוף, או חזרה מלאה לשגרה, עוד רחוקים. בינתיים חג הפורים הוא המבחן האמיתי הראשון להקלות, וכדי למנוע חגיגות נרחבות ישראל תיכנס לראשונה לעוצר לילי.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

בהתחדשות עירונית מדברים המון על השלבים המוקדמים יותר בתהליך. איך מתחילים, איך מוצאים יזם ועו"ד וכד'. אבל גם בהמשך הדרך יש רגעים לא פחות מורכבים. כך למשל רגע הפינוי מהדירה הישנה – כולם מחכים לזה, אבל לא תמיד מוכנים ומבינים מה המשמעות הרחבה. לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה החושפת עד כמה מועד הפינוי עשוי להיות מורכב ולעלות גם הרבה כסף לפעמים ליזם שלא מתכונן אליו נכון מהרגע הראשון. 

פורסם פרויקט 70 המשפיעים והמשפיעות בנדל"ן וההתחדשות העירונית של מגדילים. אתם הגולשים הצבעתם ובחרתם את הנבחרת המנצחת הכוללת את הנשים והגברים שהשפיעו על הענף השנה החולפת. לעיון ברשימה וצפייה בסרטונים וטיפים של כל אחד מהם לעוסקים בתחום לחצו כאן.

בית המשפט העליון ביטל פרויקט תמ"א 38 ברעננה. מדובר בסיפור משפטי ארוך שהחל עם ועדת ערר ומצא את דרכו על לבית המשפט העליון. הכל התחיל מהתנגדות של שכנים שטענו לזכויות מופרזות ואחרי כמעט עשור, החלטות התהפכו, והפרויקט לא יצא לדרך. רוצים לקרוא את הסיפור המלא הממחיש עד כמה פרויקט תמ"א 38 עשוי להיות מורכב וארוך? לחצו כאן

חיפה: ועדת הערר ביטלה היתר לתוספת בניה לפנטהאוז בתמ"א 38 . עוד דוגמא לסיפור משפטי שממחיש עד כמה דברים יכולים להשתנות בהתחדשות עירונית גם בשלבים מתקדמים של פרויקט. לחצו כאן כדי לקרוא את הסיפור המלא על התנגדות שכנים שהובילה להפיכת החלטה של הועדה המקומית ומתיחת ביקורת על הועדה המקומית מצד ועדת הערר.  

משרד השיכון מזהיר מפני עלית מחירי הדירות וגם מעליה במחירי השכירות. המשרד הממשלתי פרסם סקירה מיוחדת על ענף הנדל"ן למגורים עם נתונים המתייחסים לביקוש לדירות בשנת 2020 לצד ההיצע של הדירות שטרם נמכרו. ניתוח הנתונים מעיד כי המצב הנוכחי מוביל את הענף לגל עליות נוסף במחירים. לקריאת הידיעה המלאה לחצו כאן. 

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות