banner
סיכום שבועי

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – בנק ישראל מסיר מגבלה מהמשכנתא, נתוני המאקרו מעידים על זינוק ברכישות משקיעים, תוכנית פינוי בינוי חדשה בבנימינה, תמ"א 38 ברמת השרון וגם דיון סוער בוועדת ערר בירושלים

חנוכה הגיע – חג שמח.  אחרי הרבה דיבורים על הגבלות או סגר לילי, בסופו של דבר כלום לא קרה. היקפי התחלואה ממשיכים לעלות, החיסונים עוד לא יצאו מהפריזר, וכנראה שהגבלות חדשות קרובות מתמיד. הפוליטיקה סוערת עם מפלגה חדשה והבחירות עוד לא ירדו מהפרק.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע. פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

צעד משמעותי מכיוון בנק ישראל. הבנק המרכזי הודיע השבוע על ביטול מגבלה משמעותית לנוטלי משכנתאות שהייתה בתוקף מאז 2011. מדובר במגבלה שקבעה כי רכיב הפריים יוכל להוות רק שליש מהמשכנתא. כעת, לאור משבר הקורונה והניסיון להקל על הלווים, המגבלה בוטלה ורכיב הפריים יוכל לגדול לעד שני שליש מהמשכנתא. בימים של ריבית אפסית, משמעות המהלך היא חיסכון לא מבוטל בהחזר החודשי. רוצים לדעת מה טוב בהחלטה, מה רע ומה עשוי להיות מסוכן? לחצו כאן.

השבוע פורסמו שלל נתוני מאקרו על ענף הנדל"ן למגורים. היקפי העסקאות ממשיכים להיות גבוהים, המשקיעים רוכשים יותר דירות בעקבות הוזלת מס הרכישה, אבל מהצד השני רוב המשקיעים רכשו את הדירות ממשקיעים אחרים שדווקא חשבו שזה הזמן למכור. רוצים לדעת מה הערים הבולטות בפעילות המשקיעים? לחצו כאן.

אנחנו רגילים לשמוע על תוכניות פינוי בינוי שמקבלות אישור באיזור המרכז. אבל תוכנית פינוי בינוי שאושרה למתן תוקף על ידי הוועדה המחוזית ומתייחסת לבינימינה-גבעת עדה זה כבר משהו שלא רואים כל יום. מדובר בתוכנית שעתידה להפוך 192 דירות ישנות למאות דירות חדשות, אבל גם מבקשת לעשות משהו חדש בכל הנוגע לקרקע משלימה. רוצים לקרוא עוד על התוכנית? על הנתונים המלאים וגם למה ראש המועצה חושב שזה הפיתרון לכל המושבות שרוצות לקדם התחדשות עירונית בשטחן? לחצו כאן.

מפינוי בינוי – לתמ"א 38. עוד שהתמ"א תפוג, הפרויקטים ממשיכים להתקדם והשבוע נהרס בניין ישן ברמת השרון במסגרת פרויקט תמ"א 38/2. בעלי הדירות הישנות הגיעו לראות את ההריסה, וסיפרו למגדילים על התהליך הארוך, על החשיבות של ועד מייצג חזק לבעלי הדירות וגם על החשיבות של שקיפות בין כל הצדדים. רוצים לקרוא עוד על הפרויקט, וללמוד קצת מהניסיון של בעלי הדירות? לחצו כאן.

באולמות של ועדות הערר השונות מתקיימים לא מעט דיונים העוסקים בתמ"א 38. לעיתים הפסיקות שמתקבלות מטיבות עם בעלי הדירות ולעיתים דווקא עם היזמים או הרשות המקומית. אבל לפעמים, יש גם דיונים סוערים במיוחד. רוצים לקרוא על דיון סוער שכזה שגרם ליו"ר ועדת הערר בירושלים לנזוף המתנגדים? לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות