banner

הסיכום השבועי: הידיעות הבולטות של השבוע

מה קרה השבוע בעולם הנדל"ן? מגדילים מסכם את השבוע וחוזר לכותרות השבוע החולף בהתחדשות העירונית בפרט ובתחום הנדל"ן בכלל. והשבוע – האם הסגר הראשון גרם לבעלי דירות להתפשר על מחיר הדירה? מה תמונת מצב של פרויקטים להשכרה מבית החברה הממשלתית 'דירה להשכיר', כמה דירות חדשות נמכרו באוגוסט, מה מצב הבטיחות באתרי הבניה ומדוע בעלי קרקעות בשדה דב פנו לבית המשפט כדי לבטל הקצאה של 2,400 דירות לעירייה במתחם

אחרי החגים הגיע, אבל ההגבלות והמגבלות עוד איתנו. הזירה הפוליטית ממשיכה להיות סוערת ויש מי שרואה בחירות (שוב) באופק. המגזר הציבורי ממשיך לייצר טלטלות כאשר מנכ"לית האוצר וגם מנהל רשות מקרקעי ישראל הודיעו על התפטרות השבוע. מה תהיה ההשפעה על הענף? עוד לא ברור.

ומה בנדל"ן? גם בענף נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים השבוע . פספסתם? הנה תזכורת קצרה לידיעות, הכתבות והסרטונים הבולטים שעלו במגדילים השבוע.

בתחילת השבוע, עמוק בתוך הסגר השני, חזרנו לבדוק מה הייתה ההשפעה של הסגר הראשון על מכירת דירות יד שנייה. עד כמה היו מוכנים בעלי הדירות להתפשר על המחיר, באילו ערים הייתה ההתפשרות המשמעותית ביותר, ומה המשמעות לגבי הסגר השני? האם צפויות ירידות מחיר? לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן.

כבר שנים ארוכות שמדברים בישראל על שוק שכירות ממוסד ומסודר. לצורך קידום בניית אלפי דירות להשכרה הוקמה חברה ממשלתית בשם דירה להשכיר הפועלת בכל הארץ ומקדמת מכרזים. כמה דירות צפויות להיבנות במסגרת היוזמה הממשלתית? באילו ערים? האם מדובר המספיק דירות כדי לשנות משהו ובמה השפיעה הקורונה על התחום? לחצו כאן כדי לקבל את התשובות ולקרוא את הכתבה המלאה.

מדיור להשכרה – למכירת דירות חדשות. אחרי הקריסה בימי הסגר הראשון, נראה שענף הנדל"ן התאושש די במהירות. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע מעידים כי מספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש אוגוסט היה דומה להיקף המכירות באוגוסט 2019. מה עוד מעידים הנתונים? לקריאת הכתבה המלאה לחצו כאן.

השבוע גם פורסם דו"ח של מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה. מדובר בדו"ח המתייחס להיקף התאונות בענף הבנייה כמו גם היקף הטיפול בבעית הבטיחות על ידי מתן צווים וסגירת אתרים. רוצים לדעת האם יש שיפור משנים קודמות? היכן ניתנו הכי הרבה צווי הפסקת עבודה ומה המצב בשטח? לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה.

בעלי קרקע באחד המתחמים היקרים במדינה – מתחם שדה דב – פנו לבית המשפט בטענה שוועדות התכנון אישרו לעיריית תל אביב-יפו לקבל זכויות ל-2,400 דירות ללא תמורה במתחם. מדובר בזכויות ששוות מאות מליוני שקלים ובעלי הקרקעות מתקשים להבין מדוע לא לקחו אותם בחשבון. לקריאת הסיפור המלא לחצו כאן.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות