banner
השר ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי
השר ליצמן // צילום: חורחה נובומינסקי

ליצמן חוזר למשרד השיכון? הנה הנושאים הבוערים שמחכים לו על השולחן

לאחר שהתפטר לפני החגים, נראה ששר הבינוי והשיכון לשעבר יעקב ליצמן בדרכו חזרה למשרד הממשלתי – כסגן שר. אם המהלך באמת יבשיל – להלן שלושת הנושאים הבוערים ביותר שנמצאים על שולחנו וזקוקים לטיפול

אחרי ששר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן התפטר בהפגנתיות לפני החגים, לקראת הסגר, נראה שעם ההקלות המסתמנות – גם ליצמן ישוב למשרד הממשלתי כסגן שר. נכון להיום מסתמן שהסכמים פוליטיים יאפשרו את המהלך ולמשרד הבינוי והשיכון שוב יהיה קברניט. או סגן קברניט. בכל מקרה – אחרי חופשה קצרה מהמשרד הממשלתי הנה כמה דברים שכדאי להתחיל ולקדם אחרי החגים. נציין כי התשתית לנושאים הבאים כבר הונחה בעבר, וכדי לקדם אותם אין צורך במהפכות.  

  1.  כפי שנחשף במגדילים בשבוע שעבר, הציבור ממשיך להוציא תעודות זכאות בהיקפים לא מבוטלים. המשמעות היא שהציבור הרחב, או לפחות מחוסרי הדיור, זקוקים לסיוע מהמדינה בכל הקשור לרכישת דירה וממשיכים להביע אמון, או תקווה, בתוכניות ממשלתיות. בעוד מחיר למשתכן ממשיכה לפעול אבל בדרך שונה – במשרד הבינוי והשיכון גם הבטיחו לקדם תוכנית נוספת למענקים בפריפריה. האם ללא תקציב ועם בור תקציבי עמוק שנגרם עקב הקורונה יש לזה סיכוי? לא בטוח, בטח לא מחר בבוקר. אבל המשימה הראשונה של סגן השר צריכה להיות להעניק לאותם הזכאים וודאות שמשהו עומד לקרות ולקדם את התוכניות החדשות. 
  2.  בזמן שתוכניות דיור משמעותיות אמורות לתת מענה לרוכשי דירות – יש גם מי שסבור שחלק גדול מהפתרון למצוקת הדיור טמון דווקא בדיור להשכרה. לפני הרבה זמן, שליצמן עוד היה שר הבינוי והשיכון, הוא התעקש לקבל את האחריות על החברה הממשלתית לדיור להשכרה – 'דירה להשכיר'. גורמים בסביבתו הדגישו אז כי השר מאמין בקידום הנושא ובכוונתו להגדיל את היקפי הפעילות.  אומנם זה מה שסבר השר, וכעת מדובר בסגן שר, אבל יש לקוות שהאמונה בדיור להשכרה לא השתנתה. נכון להיום 'דירה להשכיר' מקדמת לא מעט פרויקטים – אבל יש מקום לעוד הרבה יותר כדי להפוך את הדיור להשכרה לטווח ארוך למוצר רווח בישראל. 
  3.  הדבר השלישי הדחוף ביותר לקידום – התחדשות עירונית. יעדי התוכנית האסטרטגית לדיור לשנת 2040 ממשיכים להיות תקפים למרות הקורונה ואיתם הקביעה שהתחדשות עירונית אמורה להוות שיעור משמעותי מהתחלות הבנייה בערים בשנים הקרובות. לסגן השר משימה משמעותית בקידום חקיקה משמעותית נדרשת בתחום, הפעלת הקרן להתחדשות עירונית שתוכל לממן תכנון ופרויקטים מעבר לאזורי הביקוש וגם קידום הסכמי מסגרת להתחדשות עירונית שיוכלו לתת פתרון יעיל, בין היתר, למצוקת התשתיות הקיימות ולחסמים נוספים שמונעים את התקדמות התחום.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

הגיע זמן השלטון המקומי

הגיע הזמן שהרשויות המקומיות במדינת ישראל ייהנו סוף סוף, הן ברמה התקציבית והן ברמת החקיקה, מעצמאות מוחלטת //...
עו"ד שיר טורם הספרי 25.04.2024
נשמח לדבר אתך
נגישות