banner
נועם סלע // צילום פרטי | רותם ורטנפלד // צילום: רז רוגובסקי
נועם סלע // צילום פרטי | רותם ורטנפלד // צילום: רז רוגובסקי

"בפתח תקווה שנים היה מונח תמרור בכניסה לעיר – אין כניסה להתחדשות עירונית"

כך מספר נועם סלע, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית בעיר, בראיון באולפן מגדילים. סלע מתייחס להיפוך המגמה בתקופה האחרונה ולעובדה שנכון להיום היקף הפרויקטים בעליה. במקביל, עו"ד רותם ורטנפלד שהשתתפה אף היא בראיון, בטיפ לבעלי הדירות: "לבחור את אנשי המקצועי הנכונים ולקבל המלצות ממי שעבר את התהליך"

אחרי תקופה ארוכה של קיפאון בכל הקשור להתחדשות עירונית בעיר פתח תקווה, בחודשים האחרונים נראה שהתחום החל להתקדם. נועם סלע, ראש מינהלת התחדשות עירונית בעיר, מספר בראיון באולפן מגדילים מה הוביל לשינוי המגמה. במקביל, עו"ד רותם ורטנפלד ממשרד שבלת ושות' מסבירה בראיון כיצד פועלים מול בעלי הדירות בצורה נכונה.

"בפתח תקווה שנים היה מונח תמרור בכנסה לעיר – אין כניסה להתחדשות עירונית. בא ראש העיר רמי גרינברג, הוציא את התמרור והחליף אותו בתמרור – הדרך המהירה להתחדשות עירונית. היום פתח תקווה היא הקטר המוביל בהתחדשות עירונית", כך סלע בראיון באולפן מגדילים על שינוי המגמה בעיר. "בעוד שש או שמונה שנים אנחנו נראה את העיר, מבחינת היתרים וביצוע, במקום אחר", המשיך סלע.

לשאלה כיצד עובדת המנהלת ואיך אפשר לפנות ולטפל בכל הגורמים השיב סלע: "אנחנו עובדים מול הדיירים, מול הרשות המקומית ומול היזמים. העבודה מול הדיירים היא קריטית כי דייר לא יודע לאן הוא נכנס. אנחנו מורה הנבוכים שלו בתוך התהליך של ההתחדשות העירונית. יש כנסים, מגיעים עד הבית של הדיירים ומסבירים למי לחתום ואיך. התפקיד שלי כראש מינהלת הוא קודם כל לתת שירות לתושב ששם על השולחן את הדבר הכי יקר שיש לו – הבית שלו".

איך שומרים על בעלי הדירות? איך גורמים להם להבין בין מינהלת עירונית למאכער שמגיע להחתים?

עו"ד רותם ורטנפלד: "קודם כל המחוקק כבר נתן את הדעת בנושא וקידם ואישר את חוק הסכמים לארגון עסקאות בהתחדשות עירונית, מה שמוכר כחוק המארגנים. החוק מסדיר את העבודה מול המארגנים בכל התחומים. אם פעם היה מגיע מארגן, אף אחד לא יודע מי הוא – ומפעיל לחץ מאוד גדול על הדיירים, היום יש כללים ובעלי דירות במקרים מסוימים יכולים להשתחרר מהסכמים".

מה הטיפים שהייתם נותנים לבעלי הדירות בתחילת התהליך?

סלע: "בכל מקום שיש מינהלת צריך קודם כל לפנות אליה. אנחנו יצאנו בקמפיין – לא חותמים לפני שמתייעצים. זה שירות שאי אפשר להפריז בחשיבותו, נותן לדייר את ההגנה הכי טובה והליווי הכי טוב".

ורטנפלד: "למנהלות עבודה מאוד חשובה. הטיפ שלי הוא לבחור את אנשי המקצועי הנכונים, שילוו את הדיירים לכל אורך התהליך. בנוסף, תמיד להקפיד לקחת יותר משתיים או שלוש הצעות ולהתבסס על המלצות של גורמים שכבר עברו את התהליך".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות