banner

מממני העסקאות: "ההון העצמי זה צוואר הבקבוק של כמעט כל היזמים הפועלים בענף"

תוכנית אירוח חדשה מבית מגדילים בנושאים שונים הקשורים לענף הנדל"ן. הפעם – מימון עסקאות. שיחה אישית עם מאור דואק, מנכ"ל מניף שירותים פיננסיים על התחום. דואק מספר על הסיבה שהחברה מתמחה בסוגייה ספציפית: "להלוות ליזם ביד שמאל בטוחה שביקשת ממנו ביד ימין מכניסה אותך לפינה" וגם מסביר על היתרונות והחשיבות של גוף מקצועי עם ניסיון בתקופת הקורונה

ענף הנדל"ן, כמו הרבה ענפים אחרים, לא יכול לזוז מטר בלי הכסף. כל פרויקט, אם למגורים ואם לכל ייעוד אחר, חייב את התזרים שיוכל להניע את התהליך ולאפשר ליזם ולקבלן לסיים את הבניה והאכלוס. מדובר בעולם שלם ומורכב של מימון בנקאי ומימון חוץ בנקאי שהלך והתפתח בשנים האחרונות. מאור דואק, מנכ"ל מניף שירותים פיננסיים, בשיחה אישית על התחום, על החברה הוותיקה שפועלת בתחום כבר שנים וגם על מה הצוות של מניף יודע לעשות שאחרים עוד לא למדו.  

"המימון החוץ בנקאי הפך להיות כלי מאוד משמעותי, מאוד חשוב ומאוד קריטי בענף הזה", כך דואק,  "צריך להבין שהון עצמי זה צוואר הבקבוק של כמעט כל היזמים הפועלים בענף. זה המשאב הכי קריטי שיזמים נשענים עליו ונזקקים לו. השלמת הון עצמי מאפשרת לייעל ליזמים את הפעילות, לעשות פרויקטים גדולים יותר – לנהל את ההון שלהם בצורה הרבה יותר חכמה". 

לשאלה האם תקופת הקורונה משפיעה על הענף בכל קשור למימון משיב דואק כי: "מבחינתנו כגוף מממן מדובר בתקופה מאתגרת, כי צריך להיות הרבה יותר זהירים. צריך למפות את השוק ולהבין איפה גורמי הסיכון. מצד שני, לגורמים עם ניסיון, ואנחנו קיימים כבר למעלה מ-20 שנה, זו גם הזדמנות כי הידע שלנו והניסיון שלנו מאפשר לנו להיות הרבה יותר גמישים ויצירתיים. אם היזם פונה לגוף עם ניסיון וגוף יצירתי, אז הגוף הזה ידע לתת לו דווקא בתקופה הזו את הפתרונות". 

דואק מתייחס גם לבחירה של החברה להתמקד בהלוואות מזנין: "במהלך השנים צברנו ניסיון בכל מיני סוגים שונים של מימון. בעבר עשינו פיילוט שכלל מתן מימון כולל ליזמים. אנחנו סבורים שברגע שאתה מתמחה בתחום המזנין אתה יכול לתת ליזם יתרונות רבים שאתה לא יכול לתת להם אם אתה בנק מלווה או גוף מלווה, ובטח אם אתה נותן להם את שני המוצרים יחד.  אני חושב שבבסיס,  להלוות ליזם ביד שמאל בטוחה שביקשת ממנו ביד ימין מכניסה אותך לאיזו פינה". 

עוד מסביר דואק כי מעבר למתן פתרון מימון, יש חשיבות גם למעטפת נוספת ליזם: "גוף חוץ בנקאי שמעמיד הון עצמי ליזמים, מעבר לזה שהוא נותן את הכסף, זה לא מוצר מדף. הוא צריך גם לדעת לתת ליווי עסקי, פיננסי, אסטרטגי ליזם, בהצלחות וגם בכישלונות. היזם מפיק מהניסיון והיכולת שלנו תועלות רבות וזה מאפשר לו להתקדם קדימה ולפתח את החברה שלו ואת העסקים שלו".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות