banner
דנה ועודד חדוותי // צילום: שירי גרופר
דנה ועודד חדוותי // צילום: שירי גרופר

"בתחום המשרדים מורגשת האטה בפניות ובעיקר לתכנון משרדים גדולים"

כך מספרים  דנה ועודד חדוותי, בעלי משרד אדריכלים ועיצוב פנים בשם Architectwo בראיון זוגי משותף למגדילים על הקורונה, אדריכלות, עיצוב ועוד. "בתחום המגורים יש עליה חדה מאז הקורונה. אנשים מבלים הרבה יותר שעות בבית. יש גם משפחות שהצליחו בתקופה הזו דווקא לחסוך ולכן יכולים לאפשר לעצמם לשדרג את הבית"

 "אם אנחנו צריכים לנתח את השפעת הקורונה על תחום האדריכלות ועל העבודה שלנו במשרד אז מבחינת היקף העבודה, בגל הראשון הייתה עצירה משמעותית בקצב ההתקדמות של פרויקטים כשחלקם נדחו ואף היו בסכנת ביטול עקב חוסר היציבות והחשש הכלכלי מצד הלקוחות. עם הזמן ובין לבין הסגרים, הלקוחות התרגלו למצב והבינו שב"הפוך על הפוך" כדאי ונכון לנצל את הזמן על מנת להתקדם בתכנון. לשמחתנו, בחצי השנה האחרונה הדברים החלו לחזור למסלולם הרגיל והמשרד חזר לפעילות מלאה כמו לפני עידן הקורונה ואף מעבר". כך מספרים  דנה ועודד חדוותי, בעלי משרד אדריכלים ועיצוב פנים בשם Architectwo בראיון זוגי משותף למגדילים על הקורונה, אדריכלות, עיצוב ועוד.

בני הזוג חדוותי הכירו בלימודי ארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל, והמשרד שהקימו עוסק במגוון תחומים – תכנון ועיצוב בתים פרטיים, דירות מגורים, משרדים ופרויקטים ציבוריים. בין הפרויקטים שביצעו השניים – שימור בית הבטון, בית אהרונסון, ייעוץ למוזיאון חצרים ועוד.

עיצוב דירה במרכז תל אביב // צילום: שירן כרמל
עיצוב דירה במרכז תל אביב // צילום: שירן כרמל

איך השפיעה הקורונה על תחום המשרדים?
"בתחום המשרדים בהחלט מורגשת האטה בפניות ובעיקר לתכנון משרדים גדולים. לעומת זאת יש עליה בביקושים למשרדים קטנים ופונקציונליים וחללי עבודה משותפים ברמה המקומית במרכזי הערים, בעיקר בקרב חברות בינוניות שביקשו לשנות לוקיישן ולצמצם שטחים על מנת להוזיל עלויות וכן בקרב בעלי מקצועות חופשיים המבקשים לשכור משרד קטן ומעוצב הנמצא במיקום נגיש ונוח הקרוב לביתם. כך למשל, במתחם המשרדים  Think Business שבקריית אריה בפתח-תקווה, תכננו את המתחם כך שתהיה חלוקה דיפרנציאלית למשרדים קטנים ונפרדים בשטח של כ- 17-10 מ"ר, עם שטחים משותפים דוגמת עמדת קבלה, מטבחון, שרותים וכו', לשימוש כלל השוכרים במקום.  בנוסף לכך, יש עלייה בביקוש לתכנון ועיצוב משרדים ביתיים. אנשים היום מבינים את המשמעות והחשיבות של עמדת עבודה מסודרת ואף משרד גדול על כל השלכותיו בתחום הבית הפרטי. עניין זה מציב אתגר אדריכלי ועיצובי מעניין במיוחד אשר מגדיר הבית והמשרד מחדש".

איך השפיעה הקורונה על תחום המגורים? בשיפוצים, עיצוב פנים ותכנון בתים פרטיים?
"בתחום המגורים יש עליה חדה מאז הקורונה. אנשים מבלים הרבה יותר שעות בבית ובאופן מפתיע יש גם משפחות שהצליחו בתקופה הזו דווקא לחסוך ולכן יכולים לאפשר לעצמם לשדרג את הבית הקיים או לחילופין לקנות נכס גדול יותר וגם להשקיע בתכנון ועיצוב פנים".

מה לימדה אתכם 2020 שתיישמו ב- 2021 ואילך?
"כבעל עסק עצמאי אתה חייב להיות גמיש ויצירתי כל הזמן כדי להתמודד עם אתגרים מפתיעים לאורך הדרך. אחד האלמנטים המרכזיים שהשתנו בשנה זו, שפגישות רבות של תכנון מול לקוחות הפכו לפגישות בזום ובכך שני הצדדים חוסכים זמן משמעותי והזמינות לפגישות הרבה יותר קלה".

מתחם THINK BUSINESS בפתח תקווה // צילום: מושי גיטליס
מתחם THINK BUSINESS בפתח תקווה // צילום: מושי גיטליס

האם דברים יחזרו למצבם הקודם טרום הקורונה או שמה שהשתנה כבר לא ישוב?
"בתחום שלנו הדבר העיקרי שבו אנו רואים מגמת שינוי וחיפוש לפתרונות יצירתיים הוא אופי העבודה במשרדים. כבר עכשיו אנו רואים איך חברות גדולות, בינוניות וקטנות מחפשות פתרונות לתכנון נכון וחדשני של עבודה היברדית".

מה הלקח המשמעותי ביותר שלמדתם ב2020 הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית?
"למדנו שהתחום שלנו לא עוצר לרגע, אפילו לא בשנה שכזו, ושאין תחליף לבעל מקצוע שעובד יד ביד עם הלקוח, מלווה אותו לאורך כל הדרך ומשרה לו ביטחון בתהליך הבנייה או השיפוץ. מבחינה אישית אנו דואגים שלא לקחת שום דבר כמובן מאליו, לשאוף קדימה ולאהוב את מה שאנחנו עושים".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות