banner
אדריכל גיל שנהב // צילום: גיא גלעד
אדריכל גיל שנהב // צילום: גיא גלעד

מי בעד ההחלטת המועצה הארצית לחסל את תמ"א 38 בסמוך למטרו?

חשוב להבין את החשיבות של תכנון לטווח ארוך ואת הצורך ביצירת פתרונות הכוללים עירוב שימושים, במרחק הליכה מתחנות המטרו, כמו שאנחנו רואים בערים הגדולות בחו"ל // דעה

אדריכל גיל שנהב 10.11.2022

בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה הקובעת מגבלות על היתרים מכוח תמ"א 38 בסמוך לתחנות המטרו – החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה היא החלטה נכונה, רואה פני עתיד ועונה על צרכי התכנון העתידיים של גוש דן.

תמ"א 70 היא תוכנית המתווה את מדיניות התכנון והפיתוח סביב תחנות המטרו במטרופולין תל אביב והיא מיישמת  עקרונות של תכנון מוטה תחבורה ציבורית ומעודדת תכנון של פרויקטים מעורבי שימושים עם אינטנסיביות גבוהה באיזור התחנות.

אין הגיון לאשר היום התחדשות עירונית בניינית בצמוד לתחנות כיוון שמדובר בבזבוז משווע של משאב הקרקע לצד התחנות ובפגיעה בתכנון העתידי. בנייה היום של בניין בין 8 קומות במקום שבו ניתן יהיה לתכנן ולבנות מגדלים רבי קומות אינו הגיוני. 

חשוב להבין את החשיבות של תכנון לטווח ארוך ואת הצורך ביצירת פתרונות הכוללים עירוב שימושים, הכוללים שטחי מסחר תעסוקה מבני ציבור ושטחי מגורים במרחק הליכה מתחנות המטרו כמו שאנחנו רואים בערים הגדולות בחו"ל.

זה הזמן של בעלי הנכסים לבחון התאגדות עם בניינים שכנים וליזום יחד תוכנית פינוי בינוי המתכתבת עם עקרונות תמ"א 70, זהו מהלך שהוא נכון יותר גם לדיירים עצמם ולאיכות המוצר שיקבלו בסופו של תהליך, גם לאוכלוסיית העיר וגם לדורות הבאים.

אנחנו בוחנים היום את האזורים הסמוכים לתחנות העתידיות ורואים היכן ניתן לאגד מספר בניינים ליצירת תוכניות התחדשות מהותיות התואמות את הנחיות המועצה הארצית לתכנון ובנייה.

*כותב המאמר, אדריכל גיל שנהב, הינו ממשרד כנען שנהב אדריכלים ומבעלי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות