banner

"כשיש תוכנית אב אתה יודע בדיוק מה אתה יכול או לא יכול לקבל"

ההתחדשות העירונית בחיפה שינתה פניה בשנים האחרונות ותוכניות אב שכונתיות הן הדבר הבא. עו"ד דוד עציוני, סגן ראש העיר חיפה ויוסי כהן, מנכ"ל חברת 'נקסט אורבן' הפועלת בעיר, בראיון לאולפן מגדילים על עתידה של ההתחדשות העירונית. עציוני: "התחדשות עירונית זה אף פעם לא מעבר לפינה. אבל אני חושב שזה הרבה יותר קרוב ממה שזה היה לפני התוכניות האחרונות". כהן: "ברמת המאקרו זה הדבר הכי טוב לחיפה"

ההתחדשות העירונית בחיפה שינתה פניה בשנים האחרונות ותוכניות אב שכונתיות הן הדבר הבא. עו"ד דוד עציוני, סגן ראש העיר חיפה ויוסי כהן, מנכ"ל חברת נקסט אורבן הפועלת בעיר, מספרים בראיון לאולפן מגדילים על עתידה של ההתחדשות העירונית בחיפה ועד כמה התוכניות החדשות יוכלו לקצר תהליכים בשטח ומה היתרון בהן. 

"העברנו בהליך יחסית מזורז תוכניות אב שכונתיות שיקראו ליזמים ולתושבים בקול חדש", כך עו"ד עציוני, "קול שאומר שאנחנו הולכים לכיוון של התחדשות עירונית. זה מעניק מגוון אפשרויות גם ליזמים שנשמח שיבואו להשקיע בעיר ויותר מכך, לתושבים". 

כהן התייחס אף הוא לסוגיית המתחמים ותוכניות האב השכונתיות ואמר: "זה מצוין. עד לא מזמן שלא הייתה ראיה כוללת ולא לקחו את העיר וחילקו אותה לאזורים, בהם אפשר לקדם או אי אפשר לקדם, כולם היו בחוסר וודאות. היית מגיע למתחם, מתחיל לדבר עם הדיירים, מתחיל לתכנן, מגיע לרשות ועומד מול שוקת שבורה. כשיש תוכנית אב אתה יודע בדיוק מה אתה יכול או לא יכול לקבל. ברמת המאקרו זה הדבר הכי טוב לחיפה".  

דוד, איפה דברים עומדים? מה לוחות הזמנים? בעלי דירות ישנות יכולים כבר לראות את זה מעבר לפינה?
"קודם כל, התחדשות עירונית זה אף פעם לא מעבר לפינה. אבל אני חושב שזה הרבה יותר קרוב ממה שזה היה לפני התוכניות האחרונות. אני גם רוצה להוסיף שכולם צריכים וודאות וכלכליות. אם לא יהיה כלכלי לא יהיו פרויקטים. אם לא נדאג לכלכלניות בכל תחום בחיים של עיר, לא יהיו פרויקטים".

יוסי, מה צריך לעשות כדי שהדברים ירוצו מהר יותר?
"קודם כל תוכניות האב צריכות להיות פשוטות. תוכנית שהיא תוכנית כוללנית ויזמים יוכלו להתקדם לתכנון מפורט. רשות מקומית לא צריכה לתכנן תוכנית מפורטת. היא צריכה לתכנן מסגרת. בחלק מהמקומות שתוכנית האב כבר הוצגה אני יודע שתוך שנה או שנה וחצי אני יכול להיות כבר עם היתר". 

לסיכום, איך אתם רואים את התחום מתקדם בעיר?
דוד: "המדינה כולה הולכת לתחום ההתחדשות העירונית. מי שמבין את זה נמצא במקום הנכון. גם התושבים וגם היזמים". 

יוסי: "עתיד כל עיר טמון רק בהתחדשות העירונית . לא תמ"א, לא בניין בודד, וגם לא כמה בניינים בודדים. לוקחים שכונות שלמות ומתכננים אותן נכון. כשמנהלי העיר מבינים את זה ומסתכלים על זה כך – הם ידעו להצעיד את העיר קדימה. זה העתיד".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות