banner

מגדילים את האפשרות לעשות שינוי

ענף הנדל"ן, ובמיוחד ההתחדשות העירונית, עומדים בצומת דרכים משמעותית. ריבוי שחקנים, ריבוי אינטרסים, מחסור במידע מהימן וחוסר ודאות מקשה על הפעילות. זה הזמן להתחיל לשתף פעולה ולקדם את ההתחדשות העירונית קדימה. 

ענף הנדל"ן, ובמיוחד ההתחדשות העירונית, עומדים בצומת דרכים משמעותית. מצד אחד מדינת ישראל קבעה יעד משמעותי להיקפי בניה עתידיים במסגרת התוכנית האסטרטגית לדיור 2040, כשחלק נכבד מהיצע הדיור העתידי מתבסס על התחדשות עירונית.

 

מצד שני, המציאות בשטח מקשה על קידום פרויקטים במסגרת פינוי בינוי, תמ"א 38 עומדת לסיים את דרכה בעוד כמה שנים במתכונתה הנוכחית, וחקיקה חשובה שהייתה אמורה להיכנס לחוק ההסדרים נמצאת שוב בסימן שאלה לאור המצב הפוליטי הנפיץ.

לכל זה נוסיף את הקורונה ששינתה סדרי עולם במדינת ישראל, ובעולם כולו, וקשה להבין מה צופן העתיד.

דבר אחד לא משתנה למרות כל הדברים לעיל – במדינת ישראל אלפי דירות ישנות שחייבות לעבור תהליך של התחדשות עירונית. בניינים ישנים שנבנו על יסודות רעועים, בנייני שיכון שעומדים על עמודים דקים ומתפוררים, בלוקים שלמים במצב תחזוקתי רעוע, ואלפי דירות ולמעלה מ-2.5 מיליון תושבי ישראל ללא מיגון ראוי בפני התקפת טילים (על פי דו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה).

אז ענף הנדל"ן, ובמיוחד ההתחדשות העירונית, עומדים בצומת דרכים משמעותית, ועכשיו זה בדיוק הזמן להתחיל ולהקדיש לזה את הזמן. גם הרגולטור, גם הצוותים המקצועיים, גם ועדות התכנון, גם הקבלנים והיזמים, כלל אנשי המקצוע בתחום וגם בעלי הדירות. כן, גם בעלי הדירות צריכים להיות מודעים לכך שיש להם לא מעט כח להשפיע, ואם נושאים חשובים אחרים זוכים להשפעה בעקבות פעילות ציבורית רחבה – זה יכול, ואף צריך, לקרות גם במסגרת ההתחדשות העירונית.

המון גורמים מעורבים בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. לטובה ולעיתים גם לרעה. זה הזמן לראות איך המטרה העיקרית – חיזוק ומיגון – יכולה להוביל לאיחוד אינטרס מצד כולם. 

חלק מכל זה קשור למידע מהימן, לוודאות תכנונית וגם ליכולת להעביר את המידע בצורה פשוטה וברורה הלאה לכל השחקנים. וכאן גם אנחנו במגדילים נכנסים לתמונה. 

מגדילים את הידע ואת היכולת של כל הצדדים לדבר בגובה העיניים.

מגדילים את המעורבות של כלל השחקנים כולל בעלי הדירות.

מגדילים את האפשרות לעשות שינוי.

מגדילים את הודאות.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות