banner

"התחלנו לראות חזרה של אנשים לטובת שימוש עצמי במשרדים. המשקיעים זזו הצידה"

האם הכותרות שהספידו את מתחמי המשרדים היו מוגזמות? עד כמה הקורונה פגעה בתחום ועד כמה אפשר לראות את ההתאוששות? רועי פדלון, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר – פדלון, קבוצה יזמית ומבצעת בתחום הנדל"ן המניב ובתחום המגורים בישראל – עם כל התשובות

"מדברים על ענף המשרדים כאילו זה מוצר אחד או מקשה אחת. אבל במשרדים צריך להתייחס על פי מיקום גאוגרפי, סוג המוצר וסוג החברות.  במקרה שלנו, אני יכול להעיד שהיה קיפאון ממרץ ועד אוגוסט, כמעט קיפאון מוחלט. אנשים פשוט לא הגיעו. מאוחר יותר התחילו דיבורים על חיסון ושיחות על זה שהשד הוא לא כל כך גדול, והתחלנו לראות חזרה של אנשים לטובת שימוש עצמי במשרדים. המשקיעים זזו הצידה. בחודשיים האחרונים כמעט חזרנו לנוהל רגיל במשרדי המכירות", כך מספר רועי פדלון, בעלים ומנכ"ל משותף בקבוצת שפונדר פדלון קבוצה יזמית ומבצעת בתחום הנדל"ן המניב ובחום המגורים בישראל, בראיון באולפן מגדילים על תחום המשרדים, המגורים ופעילות החברה בתקופת קורונה. 

פדלון מסביר בהמשך הריאיון על פעילות החברה בתחום המשרדים: "אנחנו זיהינו שבמקצועות החופשיים גם רוצים ליהנות מהאפשרויות שמקבלות החברות הגדולות. יחידות קטנות יחסית מ-25 מ"ר עד ל-100 מ"ר. אנחנו מוכרים את היחידות בגמר מושלם עם אפשרות לשינויים קלים, ויש חללים משותפים כמו חדרי ישיבות, מסדרונות ועוד. אני לא בטוח שיש עוד הרבה חברות שנותנות גמרים במשרדים".

יש הבדל בביקוש או בצורך במוצר הזה במרכז לעומת אזורים אחרים?
"דווקא בפרברי המרכז נקרא לזה, מתל אביב זזים הצידה לראשון לציון, לנתניה, אנשים מחפשים קרבה לבית. אני לא יודע על כמה זה נכון לתל אביב, שם זה המגה חברות שרוצות לראות ולהיראות. השוק נפתח לצדדים. אי אפשר להתעלם ממה שקורה בתשתיות בעשור האחרון". 

כולם רוצים לדעת מה על המחירים. מה אתם רואים אצלכם, הקורונה מורידה מחירים?
"השוק יותר חכם מהכל. היה סוג של שוק פסיכולוגי, בחודשים הראשונים. בדירות אגב לא היה שוק ואנשים מחפשים את תנאי התשלום הטובים, ואז הם באים ורוכשים, כי יש צורך בדירות ומחסור אדיר. אולי המחירים טיפה יעצרו עם העלייה כלפי מעלה, אני חושב שעם החיסון נחזור תוך שנה וחצי – שנתיים למצב תקין".  

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות