banner
התחדשות עירונית בארה"ב | תמונה: טנסי דאון טאון  
תמונה: טנסי דאון טאון  

ארה"ב: התחדשות עירונית מעוררת השראה

מלון יוקרה בן 600 חדרים, חיים פורחים בפרברי השממה ועיר שהפכה למרכז אומנים וחדשנות – הצצה לשלושה פרויקטים מהפכניים של התחדשות עירונית בארצות הברית

התחדשות עירונית בארה"ב

פרויקטים של התחדשות עירונית קורמים עור וגידים ובכל רחבי העולם נראה כי הערים מתחדשות ועוטות על עצמן גוונים חדשניים וצבעוניים יותר.

אין זה משנה אם מדובר בעיר גדולה או קטנה, אם היא ממוקמת בשטח הררי או בקו הים, ערים הופכות להיות "ישויות חיות", כאשר מדובר בהתחדשות עירונית אינטנסיבית. התחדשות עירונית מעוררת את העיר לתחייה, מחדשת את התיירות, מקדמת תשתיות ציבוריות נוספות ומייצרת רווחים כלכליים. אם זאת, פרויקט התחדשות אחד אינו דומה למשנהו, לכל אחד מהפרויקטים מאפיינים שונים, סדר גודל שונה והשקעה שונה, בהתאם ליכולות העיר.

להלן 3 פרויקטים מעוררי השראה של התחדשות עירונית בארה"ב:

מרכז העיר לואיסוויל, קנטאקי

בלואיסוויל, קנטקי, אפשר באמת לחוש בשינוי העצום שנערך במרכז העיר. בחודש מרץ 2014, הוכרז על פרויקט בהיקף של 261 מיליון דולר לבניית מלון יוקרה בן 600 חדרים, קומפלקס דירות בן 200 יחידות, ומרכז מכולות יוקרתי, ברחוב שבו נמצאת חברת המים הישנה של העיר. ההשקעה בפרויקט התחלקה בין העיר לואיוויל, מדינת קנטאקי, ובין יזמים פרטיים. הבנייה החלה בשנת 2015 ותושלם במהלך שנת 2017.

במתחם הדירות יבנו דירות בנות חדר שינה אחד ושני חדרי שינה בגודל של בין 213-400. מטרים, ואילו המלון צפוי לכלול בין כ- 25 קומות, כולל בריכת גג ובית קפה, ספא, חדר כושר, מסעדות שירות, ומעל 70,000 מ"ר של שטחים. המטרה היא למשוך יותר תיירים, מה שיהפוך את לואיוויל לבסיס תיירותי.

התושבים מדווחים כי הפרויקט עורר באופן משמעותי את העיר, יצר המון מקומות עבודה חדשים ומגדיל את העשייה והן את התיירות באמצעות מלון היוקרה החדש. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית ראשון במדינת קנטאקי.

התחדשות עירונית בארה"ב

 

אוקלוהומה סיטי

באוקלהומה סיטי חשבו באופן שונה ממה שהם מגדירים כ"מעט חיים פורחים בפרברי השממה" והחליטו על פרויקט התחדשות עירונית שיכניס חיים לליבת העיר. המטרה היתה להפוך את העיר בה אנשים חוזרים מהעבודה בשעה 17:00 ומסתגרים בביתם, למקום בו האנשים ירצו להישאר ולבלות גם בשעות הערב והלילה. המקום היה צריך להיראות שונה לחלוטין ומזמין.

בשנת 2010 אישרו הבוחרים את תכנית המטרופולין 3, שמאופיינת בקונספט: "שלם כפי שאתה מבצע", לפרויקטים המיועדים לחידוש והחייאה. התכנית היתה קריטית עבור המשך הפיתוח של אוקלהומה סיטי.

הסכום שאושר היה 777,000,000 $ ותוקצב עבור למספר פרויקטים: מרכז כנסים, מערכת חשמלית, מערכת תחבורה מתקדמת, פארק ציבורי, מתקנים חדשים לעיר, וחידוש הנהר המחוזי.

לאחר החידוש, הוצגה אוקלהומה סיטי ברשימות רבות המייצגות את הערים הגדולות בארה"ב ששווה לגור בהן. אין ספק שהפרויקט זכה להצלחה מטאורית.

כדאי גם לקרוא:

התחדשות עירונית בארה"ב | תמונה: טלסה, אוקלוהומה
תמונה: טלסה, אוקלוהומה

התחדשות עירונית בנאשוויל, טנסי

מרכז העיר נאשוויל, מתפתח במשך למעלה מ -40 שנה, אך בפרויקט ההתחדשות העירונית השאיפה היתה להגדיל את המרכז ולהפוך אותו למטרופולין מרכזי. המטרה היתה גם להפגיש קהילה יצירתית ולייצר אינטראקציה בין יזמים ואדריכלים במקום שבו אנשים מכל רחבי טנסי יבואו לפגישות.

אם בעבר העיר נאשוויל היתה אוסף של אסמים ומבנים ישנים, לצד בית חולים בסגנון ארט דקו שהשקיפו על נהר קמברלנד במחוז דייווידסון, פרויקט ההתחדשות העירונית שינה את פני העיר לחלוטין.

כיום העיר משגשגת ותוססת, עם בניינים חדשים שמציעים מגורים לקהילות מעורבות, לצד אולפני אמנים, מרכזי מסחר וקמעונאות ושירותים עירוניים מתקדמים. הפרויקט הושלם בתקציב של כ- 14 מיליון דולר מכספי הציבור, ובשנים הבאות, צפויה השקעה מאסיבית של עוד 150 מיליון דולר מתקציב המדינה.

התחדשות עירונית בארה"ב | תמונה: טנסי דאון טאון  
תמונה: טנסי דאון טאון

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות