צביה וילצ'יק - אושיית האדריכלות והעיצוב בארץ // צילום: יהודית הופמן מג'ר

מצליחנים הם מומחים בתחומם

מאת: צביה וילצ'יק, מנהלת פיתוח, שיווק וקשרי אדריכלים

צביה וילצ'יק 03.11.2017

אף אחד לא הופך להיות מומחה בתחומו כתוצאה מלימודי בסיס. על מנת שאתם תהפכו למומחים בתחומכם אתם מחוייבים ללמידה מתמדת ולשיפור אין סופי. מרבית האנשים מוכנים "לבזבז" על העסק שלהם רק את המינימום הנדרש אך עדיין מצפים להצליח…..

תמיד הפתיע אותי אנשים שישלמו לא מעט כסף על חופשה שתיגמר אחרי 3 ימים, אך לא ישקיעו את אותו סכום בדיוק על קורס שישנה את חייהם. תשקיעו בעצמכם וקחו קורסים בכל מיני נושאים, פיתוח עסקי, עמידה מול קהל, שיווק ומכירות, התפתחות אישית ועוד- אתם תקבלו החזר על ההשקעה שלכם!!!

מה הופך אתכם לאוטוריטה בתחומכם?

ההנחה הבסיסית היא שאני טובה במה שאני עושה, ואני נותנת ערך אמיתי ללקוחות שלי – לא באמת עובדת ולא באמת מספיקה על מנת שלקוחות יגיעו אליכם. מה שיעשה את ההבדל ביניכם לבין המתחרים שלכם, היא היכולת שלכם לקדם את עצמכם, לשווק את עצמכם, ולהפוך את עצמכם למומחים בתחומכם. זהו תהליך, זוהי אסטרטגיה וזוהי התקדמות של עקב בצד אגודל. על מנת שתוכלו למקסם את הרווחים והעשייה שלכם אתם חייבים להפוך להיות אוטוריטה בתחום.

כיצד עושים זאת ומה הופך אתכם למומחים?

החלטה! המחויבות שלכם כלפי עצמכם וכלפי הלקוחות שלכם. הכל מתחיל בהחלטה שלכם לשינוי ולרצון שלכם להיות הכי טובים במה שאתם עושים. לקוחות מוכנים לשלם יותר אם הם יודעים שהם הגיעו למומחה. ההחלטה שלכם להיות מומחים פירושה מחויבות ללמידה בלתי פוסקת, לצמיחה, להתפתחות. רוב האנשים ברגע שהם סיימו את ההכשרה המקצועית- הם סיימו עם הלמידה. אך ברגע שתמשיכו ללמוד, זה כבר נותן לכם בידול, לעומת המתחרים שלכם. התפקיד האמיתי של מנהיג ומומחה היא לתת השראה ומוטיבציה ללקוח, היא להוביל אותו מנקודה א. לנקודה ב. לקוחות מחפשים את המנהיג ואת המוביל, הם מחפשים מישהו שאפשר לסמוך עליו. מישהו שינחה אותם ויגיד להם מה לעשות? וכיצד להגיע ליעד המבוקש.התפקיד שלכם הוא לא רק לתת להם את הידע, המוצר והשירות הטוב ביותר אלא לכוון לגעת להם ברגש, במחשבה, במוטיבציה ובהנעה לפעולה. חובה עליכם לבנות ביטחון מול הלקוח – בניית אמון!

זוכרת שבניתי את ביתי. שלב פיתוח החוץ נשאר לסיום, כשכבר הייתי חנוקה עם כסף. מתוקף תפקידי הגיעו אלי מספר מתכנני וביצוע נוף, שממש רצו לעשות לי את העבודה. הם פחות או יותר הסבירו לי מה הם עושים ונתנו לי הצעת מחיר. יום אחד הגיע אלי גנן, נכנס לתוך הבית והתחיל לתאר לי את הנוף הנשקף מכל חלון, הוא תיאר לי חלום ובסיום הפגישה לא שאלתי אותו מחיר. היה לי ברור שהוא יעשה את העבודה. "רגש" היא מילה חזקה עם המון עוצמה-  תלמדו אותה ואת דרכיה לגעת באנשים. תפתחו מודעות כלפי נושאים אלה ובמידה והנושאים האלה גורמים לכם להתכווץ- תעשו את השינוי ותטפלו בבעיה.

התחייבו לתהליך ולדרך, היא ארוכה ומלאה בפיתולים ומכשולים, יש סטיות ויש הפרעות. רוב האנשים עסוקים בהמצאת תירוצים. שימוש בכח ההחלטה מעניק לכם את היכולת להגיע מעבר לכל תירוץ על מנת לשנות כל חלק מחייכם בין רגע.

אולי גם יעניין אתכם

תבנו לכם קהילה

תפקידכם כמומחים בתחומכם היא לבנות לכם קהילה. אי אפשר להיות מנהיג ללא קהילה, בלי אנשים שתוכלו להוביל אותם. קהילה חייבים לפתח, להתפתח, לגרום לה שייכות, לתת להם ערך ולחבר בינם לבין עצמם. תחשבו מי הקהל הרלוונטי שלכם ותתחילו להשקיע בו. יאמר לזכותו של צוקרברג שלפחות בקטע הזה הוא עשה לנו חיים פשוטים הרבה יותר. הוא נתן לנו כלים ויכולת לעשות זאת ולהישאר במודעות של הלקוחות שלנו בלי לבזבז יותר מדי זמן ומשאבים, הוא הפך את כולם לנגישים מאוד בכלום עבודה. נצלו זאת לטובתכם! ככל שמספר החברים בקהילה ילך ויגדל, יהיו יותר מחויבות וערך בין החברים. לא רק של מה שהם יקבלו מכם אלא מה שיקבלו אחד מהשני.

התפתחות מתמדת ובידול מהמתחרים

תפתחו מגוון רחב של מוצרים שאתם יכולים להציע ללקוחות שלכם (הרצאות, מוצרים דיגיטלים, שירותים נוספים), תדאגו להרחיב את סל המוצרים שלכם. לא מספיק לפתח את המוצרים צריך וחייבים גם לקדם אותם, אתכם, את המותג, לשווק ולמכור אותם. חישבו מה מבדל אותי מול המתחרים שלי? במה אני טוב יותר? למה כדאי לכם להשתמש בשירות שלי ? (לא כדי לדבר על המתחרים אלא כדי לחזק את עצמכם), תנו ללקוחות שלכם סיבה טובה להישאר אתכם ולא ללכת למתחרים. מכאן, שעל מנת להפוך למומחים בתחומכם אתם חייבים להשקיע במיתוג העסק. יכול להיות לכם מוצר הכי מקצועי שיש אבל חובה עליכם לארוז אותו ולהשקיע בכך בסופר מקצועיות, לא פחות מהמוצר עצמו, היות והדבר הראשון שנגלה לעיני הלקוח הוא לא המוצר אלא האריזה.

למשל, אני נתקלת בכל כך הרבה בעלי עסקים שלא משקיעים בצילום מקצועי. הם רוצים לעבוד עם אוכלוסיה יוקרתית אבל לא מדברים את השפה הנכונה. ככל שתשקיעו שם יותר מחשבה וכסף,  ככה יהיה לכם יותר קל למכור את המוצר או לחלופין לבקש עליו מחיר גבוה יותר. מיתוג העסק הוא אחד המוצרים החשובים ביותר להצלחת העסק, הוא הפנים של המוצר וזאת אני אומרת לכם מניסיון אישי. ככל שתשקיעו יותר כך יהיה לכם יותק קל למכור.

אתם אחראים על ההצלחה שלכם!

לסיכום, לרוב העסקים אין תוכנית פעולה. על מנת להצליח להיות אוטוריטה בתחומך עליכם להכין תוכנית מפורטת, שתתאר כיצד העסק שלכם גודל ומתרחב ומה הן הפעולות שאנו צריכים וחייבים לעשות על מנת לעשות זאת נכון. היות ואנו תמיד צריכים להיות מוכנים לא רק למכירה של המוצרים אלא תמיד לדאוג שהגדלת העסק לא תיפגע באיכות השירות.

ואל תשכחו! אתם יכולים לתכנן תוכניות, לכתוב חזון ויעדים, אך לא לעשות עם זה כלום. אתם יכולים לשפר תהליכים בעסק, לבנות סל מוצרים, אך לא להשקיע בשיווק. אתם אחראים על ההצלחה שלכם. זה לא קל אבל זה בהחלט שווה את ההשקעה!

שלכם,

צביה וילציק – שיווק, פיתוח וקשרי אדריכלים.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות