banner
צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר
צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר

כיצד להפוך לבעלי עסקים מצליחים?

צביה וילצ'יק מסכמת שנה ומגישה לכם מספר עצות זהב על מנת להפוך לבעלי עסק יצירתי בעידן של חדשנות שיווקית // טור אישי

תמונה: צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר

מאת: צביה וילצ'יק, מנהלת פיתוח, שיווק וקשרי אדריכלים

בימים אלה אני עובדת עם שותפי לעשייה ערן הדס, מומחה להופעה מול קהל ומצלמה ומנהל בית הספר לטלוויזיה של רשת, על תוכנית פעילות חדשה המיועדת לבעלי עסקים עצמאיים בענף הנדל"ן. כחלק מבניית ויצירת החומרים לתוכנית נתקלתי אתמול במושג שיווק יצירתי וחדשנות שיווקית. רגע לפני שמסתיימת לה שנת 2018 ורגע לפני שעומדת בפתחה שנה אזרחית חדשה 2019 אני רוצה לדבר אתכם על מה שנכון עבור כל עסק גדול כקטן –  על מנת לגרום למקפצה העסקית הבאה שלכם אתם חייבים להבין כיצד עובד השיווק בעידן החדש.

כשהתחרות על לב הלקוח קשה מתמיד
אנחנו נמצאים בעידן שבו אנחנו מוצפים במסרים שיווקיים,  התחרות על תשומת ליבו של הלקוח היא קשה מתמיד. המוח שלנו מוצף במסרים שיווקיים ועדיין אנחנו צריכים לגרום לאנשים לעצור אצלנו את הרפרוף, איך עושים זאת?

מהו המפתח להצלחה העסקית שלכם? מסתבר שהתשובה לא קשורה באופן ישיר למוצרים או לשירות והמקצועיות שלכם אלא בעיקר ליצירתיות השיווקית שלכם. המחקרים מראים ש – 80 אחוז מההצלחה שלכם קשורה ברמת השיווק שלכם. אז בואו נבין ראשית מה הם סוגי העסקים הקיימים.

עסק ממוקד מטרה – זהו עסק בעל חזון, ערכים, תכנית פעולה, וביצוע עד השגת היעדים והמטרות שהציב לעצמו.

עסק שמתמודד עם אתגרים – עסק שעסוק בכיבוי שריפות, עסקים שורדים אלו עסקים ללא שום תכנון אסטרטגי ופיתוח עסקי.

עסק ספונטני – עסק ללא תכניות ארוכות טווח, ללא מיקוד, ואלה בעלי עסקים שמשקיעים הרבה מאוד אנרגיה בכיוונים שונים. ללא מטרה מוגדרת מראש וללא דרך ותכנית ביצוע.

העסק היצירתיזהו עסק שמשקיע הרבה מאוד מחשבה בפיתוח היצירתיות.

ובעידן הנוכחי בו אנו חשופים מדי יום לאלפי פרסומות העסק שיצליח לחדור את מסננת השיווק ולמשוך את תשומת ליבו של הלקוח הוא דווקא העסק היצירתי.

לחשוב מחוץ לקופסא
אז כיצד אנחנו הופכים להיות כאלה? כיצד אנחנו הופכים את העסק שלנו לעסק יצירתי? ומה הם מאפייני היסוד של עסק כזה? העסק היצירתי תמיד חושב איך להיות שונה, אחר, בולט, מייצר פתרונות מחוץ לקופסא. וכמו שאני תמיד מלמדת בקורס הפרזנטורים – אל תהיו כמו כולם, תחשבו מחוץ לקופסא: תחשבו אחרת, תעשו אחרת, ומה שכולם עושים, זה לא מעניין!

בולטות היא עניין מאוד חשוב, רק ככה באמת יכולים לשים לב אליכם אבל, זה לא מספיק! אתם חייבים להתחיל לדבר בשפה חדשה. והשפה היא שפה של הפחתת הכאב והגברת העונג. דברו ללקוחות בגובה העיניים, דברו בפשטות, אל תנסו להיות חכמים יותר, מתוחכמים יותר. דברו באותנטיות, תגרמו ללקוח להתחבר אליכם, לחבב אתכם, לסמוך עליכם וכל זאת בכלל לפני שפגש אתכם. תגעו בלקוחות שלכם, אנשים קונים מתוך רגש, מתוך אמפטיה וחיבור. תעלו קמפיינים שיווקיים שגורמים ללקוחות שלכם להתרגש מכם. התאימו את הפתרון לצרכים ולרצונות של הלקוח, הבינו מה חסר ללקוח? היו קשובים אליו ותנו לו מענה שמפרט כיצד אתם אתם יכולים לעזור ללקוחות שלכם.

ולא פחות חשוב – שמרו על שפה גרפית עיצובית שתואמת את רמת המותג/ המוצר שברצונכם למכור. אין באפשרותכם לפנות לקהל יוקרתי כשהשפה הגרפית שלכם היא פשוטה וזולה.

לסיכום – העקרונות שיהפכו את העסק שלכם להצלחה

להיות אחר, בולט, לצאת מהקופסא.

לדבר על הכאבים ועל הצרכים של הלקוח.

הפתיעו, היו בלתי צפויים.

אותנטיות מנצחת – אל תפחדו להיות אתם.

דברו עם הלקוחות שלכם בגובה העיניים, אל תנסו לדבר במילים גבוהות שהלקוח אינו מבין.

דברו על הלקוח ולא על עצמכם – היו קשובים.

שדרו את השפה העיצובית שמתחבר למסר, האריזה לא פחות חשובה מהתוכן שנמצא בה.

מאחלת שנה אזרחית של צמיחה עסקית והצלחה

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות