אז מה הבידול שלך?
"המשפט שאני שומעת שוב ושוב זה: "אני מקצועי, אמין, שירותי, מקשיב לצורכי הלקוח ומאוד נחמד…"
"המשפט שאני שומעת שוב ושוב זה: "אני מקצועי, אמין, שירותי, מקשיב לצורכי הלקוח ומאוד נחמד…"
תמונה: צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר
בידול עסקי הוא אחד הנקודות החשובות ביותר בעסק שלכם. ועד כמה שהוא חשוב הוא אחת הנקודות הקשות ביותר לפיצוח בעסק שלכם. חלקכם לא ממש יודעים ומבינים מה זה אומר וחלקכם לא ממש יודעים כיצד ליצור אותו אבל מנגד, כל עסק חייב שיהיה לו בידול עסקי, אחרת אתם הופכים להיות עוד הצעת מחיר בשוק תחרותי.
אז איך בכל זאת מפצחים את זה ולמה באמת צריך את זה?
נתחיל בכך…."שלקוח שלא באמת מכיר אותך יעדיף אותך על פני המתחרים שלך רק אם יש לך בידול עסקי חזק, טוב וברור". כחלק מהתהליך הליווי שאני עוברת עם עסקים בענף הנדל"ן, אני שואלת אותם: ומה הבידול העסקי שלך? והמשפט שאני שומעת שוב ושוב זה: "אני מקצועי, אמין, שירותי, מקשיב לצורכי הלקוח ומאוד נחמד…"
אז צר לי לאכזב אתכם חברים יקרים אבל זה לא בידול עסקי. כולם אומרים את אותו דבר, כולם אמינים, כולם מקצועיים, כולם שירותים וכולם מאוד נחמדים. ופה נשאלת השאלה, אם יש לכם עסק ומן הסתם יש לכם מתחרים, למה שהלקוח שחשוף לכל כך הרבה מידע ופרסום ירכוש דווקא ממכם ולא מהמתחרים שלכם? אם כולכם מוכרים ונראים אותו הדבר?
טעויות נפוצות בבחירת בידול
המסקנה!
בידול עסקי הוא לתת לכם נקודות ייחודיות לעסק שלכם, שאין למתחרים על מנת שתהייה לכם נוכחות אמיתית והבידול חייב להיות ברור ללקוח לפני הרכישה. חשוב שתדעו שבדיוק כמו שלכל אדם יש את האישיות שלו כך ניתן לבדל, לייחד ולמתג גם את העסק שלו.אז קבלו ממני מספר טיפים כיצד יוצרים את הבידול העסקי שלכם:
סיפור אישי
לפני שבוע אני נמצאת בפגישה אצל ספק ריהוט גדול שמבקש שאני אבנה לו תכנית שיווק שנתי מול קהל האדריכלים והמעצבים. ואני מגישה לו את הצעת המחיר והוא אומר לי את המשפט הבא:
קיבלתי הצעת מחיר בחצי ממה שאת מציעה לי ובכל זאת אני רוצה אותך! בואי לקראתי על מנת שנוכל להתקדם ולסגור את העסקה. כשהלקוח מבין ויודע מה הבידול שלכם, מה הערך המוסף מהשירות שלכם ובעיקר מה יצא לו מזה אז זה המקום שגמרנו להיות עוד הצעת מחיר בשוק כל כך תחרותי!
אז קדימה לעבודה חברים!
דייקו את הבידול שלכם בהתאם לאחד הסעיפים שנכתבו פה ותרכיבו בידול עסקי שמדוייק במיוחד עבורכם.
תכתבו בנקודות במה אתם טובים הרבה יותר מהמתחרים שלכם ומה אתם עושים הכי טוב ואז תזקקו את זה.
חשוב לכתוב על הדף את המסקנות שהגעתם ולא פחות חשוב לשווק את המסרים השיווקים בהתאם לבידול העסקי שלכם על מנת שיגעו לעיניים ולאוזניים הנכונות.
צאו מהריבוע ותחשבו מחוץ לקופסא, בדיוק כמו בפרוייקטים שלכם,
בהצלחה רבה!
צביה וילצ'יק – שיווק למקצועות הנדל"ן בישראל
בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל
קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן
לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן