banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

התחדשות עירונית בקורונה: איך מקיימים כנסים מקוונים לבעלי דירות?

מדובר בשורה של המלצות שפרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בין היתר מדובר בכללי הודעה מראש לכלל המשתתפים, הקלטה של האירוע וגם עדכון ושילוב המנהלת להתחדשות עירונית ביישוב

 

חודש ספטמבר בפתח, חופשת הקיץ מסתיימת, אבל הקורונה עדיין נוכחת בכל פינה. בזמן שחלק ניכר מתשומת הלב מופנית למוסדות החינוך, לקפסולות וללימודי הזום, חשוב לזכור שגם מקומות העבודה עדיין תחת מגבלות וכך גם התכנסויות. בעולם ההתחדשות העירונית, כמעט בכל שלב, אבל בעיקר בשלבים הראשוניים של גיבוש בעלי הדירות, פגישות מרובות משתתפים וכנסי דיירים הם דבר שאי אפשר בלעדיו. אם בתחילת הדרך ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית התריעו כי אין לערוך כנסים בשל התפרצות המגיפה אזי שעם שינוי ההגבלות והכניסה לשגרת הקורונה, גם השתנתה הגישה וברשות גיבשו שורה של המלצות לקיום כנסים דיגיטליים בצורה נכונה. 

בהמשך, מסמך שפרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ביקש להסדיר את הנושא ומאפשר לחברות היזמיות והקבלניות, למארגנים וגם לבעלי הדירות עצמם להמשיך ולקדם את הפרויקטים. להלן הנקודות המשמעותיות שעולות מהמסמך. נציין כי את המסמך המלא ניתן למצוא גם באתר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. 

ראשית כל, יש לתאם מראש את המפגש המדובר ולבדוק את היכולת והמוכנות של בעלי הדירות להשתתף בכנס שמתקיים בצורה דיגיטלית. במקרה ויש קושי בשילוב כלל בעלי הדירות, יש ללוות את המתקשים שבהם וניתן אף לקיים כנס משולב – כזה שישודר בצורה מקוונת אך חלק מבעלי הדירות יוכלו להשתתף בו גם בצורה פיזית.

ברשות להתחדשות עירונית מדגישים כי על מועד הכנס להיקבע מראש וההודעה לכלל בעלי הדירות צריכה להימסר לפחות שבעה ימים טרם המועד שנקבע. הודעה זו צריכה להימסר במספר דרכים, הן בתיבות הדואר והן באמצעים דיגיטליים כגון הודעות בדואר האלקטרוני למשל או באמצעות מסרונים לנייד. עוד מדגישים ברשות להתחדשות עירונית כי על הגורם המארגן לוודא קבלה של לפחות 75% מבעלי הדירות ולקבל מהם אישור כתוב על קבלת ההודעה על קביעת הכנס. 

עוד עולה מהמסמך כי בכל כנס מקוון שכזה עורך הדין של בעלי הדירות חייב להשתתף ולהיות נוכח במהלך הדיון כולו. ברשות הממשלתית ממליצים כי עורך הדין של בעלי הדירות אף ידאג לכך שכל בעלי הדירות יקבלו תשובות ויוכלו לשאול שאלות במהלך הכנס ושהיזם יציג את כל המידע הנדרש בהתאם לדרישות החוק מחד ובהתאם לדרישות בעלי הדירות מאידך. 

המלצה נוספת של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא שהיזם או הגורם המארגן יהיה אמון על הקלטה ותיעוד המפגש המקוון – והעברתו לבעלי הדירות לאחר סיומו. עוד ממליצים ברשות הממשלתית כי לפגישה יוזמן גם נציג המינהלת העירונית להתחדשות עירונית והקלטת המפגש כמו גם פרוטוקול מסודר ישלח גם למנהלת העירונית בסופו של הכנס.

 

בחן את עצמך: האם אתם בקיאים בתחום ההתחדשות העירונית

לקבלת עדכונים וחדשות בוואטספ >>> לחצו כאן 

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות