banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

הרשות להתחדשות עירונית: לבטל כינוסי דיירים ולעצור עסקאות המחייבות חובת כינוס

בהנחיה שהוציאה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לראשי המינהלות, היא קוראת להזהיר את היזמים והמארגנים מקיום כינוס דיירים, ומבהירה כי החוק מאפשר ביטול עסקאות שיבוצעו תוך הפרת חובת הכינוס

אילוסטרציה // depositphotos

במכתב הבהרה שהוציא חגי‏ טולדנו, מנהל‏ אגף‏ בכיר ‏קשרי‏ קהילה ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית אל ראשי המינהלות להתחדשות עירונית ברחבי הארץ, הוא קורא להבהיר למארגנים וליזמים הפועלים לקידום פרוייקטי התחדשות עירונית, כי יש להימנע מעריכת כנסים לבעלי הדירות ויחד עם זאת מבהיר, כי המשמעות לפי חוק היא שבעלי הנכסים רשאים לבטל עסקאות, אשר נחתמו בניגוד לחובת הכינוס. 

ברקע למכתב עומד איסור משרד הבריאות לקיים התקהלות של עשרה אנשים ומעלה, אשר בפועל מונע התכנסויות דיירים, המחויבות לפי חוק. "על פי חוק פינוי בינוי, קודם לחתימה על עסקת פינוי ובינוי ראשונה בבית משותף, יקיים היזם כינוס של בעלי הדירות בבית המשותף או ישתתף בכינוס כאמור, שבו יאפשר היכרות משותפת עם בעלי הדירות עמו, ויציג את סוג העסקה המוצע על ידו", נאמר בהנחיות שהוציא טולדנו, "לנוכח ההנחיות הכתובות בצו בריאות העם, ומאחר ומטרת הכינוס היא לאפשר למספר רב ככל הניתן של בעלי הדירות לשמוע על פרטי העסקה ולקבל החלטה משותפת בנושא, אנו מבקשים מכם להבהיר למארגנים וליזמים הפועלים ברשויות המקומיות להימנע מעריכת כנסי בעלי דירות בבתים משותפים בעת הזו, וזאת עד להודעה חדשה ומעודכנת של משרד הבריאות". 

עוד הוא מבהיר כי: "אין בהנחיה זו כדי לפטור מהוראות החוק, לרבות הוראת סעיף 1ג לחוק, המאפשר לבעלי הדירות לבטל עסקת התחדשות עירונית אשר נחתמה תוך הפרת חובת הכינוס האמורה". 

מההנחיות משתמע כי ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית מרתיעים בפני חתימת עסקאות על פרוייקטי התחדשות עירונית בימי משבר הקורונה, זאת ללא כינוס הדיירים בניגוד לחוק. במילים אחרות, ברשות ככל הנראה מודאגים מביצוע מחטפים, וניצול צו הבריאות לטובת פעולות שכנוע פסולות להחתמת דיירים. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות