banner
שר הבינוי והשיכון, הרב יעקב ליצמן בקריית שמונה // באדיבות: עיריית קריית שמונה
שר הבינוי והשיכון, הרב יעקב ליצמן בקריית שמונה // באדיבות: עיריית קריית שמונה

"יש למנות מיידית שר בינוי ושיכון במשרה מלאה ; ענף הבניה והתשתיות נמצא בתקופה קשה וקריטית"

כך אמר היום נשיא התאחדות בוני הארץ לאחר פרסום מכתב ההתפטרות של שר הבינוי והשיכון. יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: הענף, צועד צעד אחד קדימה ושלושה צעדים אחורה, וזה מוביל לדישדוש בתחום". תגובות להתפטרות ליצמן מהמשרד הממשלתי

"אנו מצרים על החלטתו של הבינוי והשיכון יעקב ליצמן להתפטר מתפקידו. אני מודה לשר ליצמן על נכונותו לקדם את ענף והתשתיות בתוכניות שהחליט להוביל לטובת הבניה בפריפריה. ענף הבניה והתשתיות לא יוכל להרשות לעצמו משרד שיכון ללא שר. בשם ענף הבניה והתשתיות, רוכשי הדירות והציבור הישראלי כולו, אני קורא לראש הממשלה למנות מיידית שר בינוי ושיכון במשרה מלאה. ענף הבניה והתשתיות נמצא בתקופה קשה וקריטית, ערב סגר ותוך ירידה דרמטית ברכישת דירות ובקצב הבניה, לאור מחסור גדול בעובדים". כך אמר היום נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, לאחר פרסום מכתב ההתפטרות של שר הבינוי והשיכון היום.

ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ // כפיר סיון
ראול סרוגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ // כפיר סיון

עוד מסר סרוגו: "בעת הזו נדרש קבינט בניה ושר שיוביל אותו. שיתוק ענף הבניה ותשתיות כעת יהיה בכיה לשנים ארוכות, שיבואו לאחר שימצא חיסון למגפת הקורונה. זו השעה לבצע מהלך של הבאת עשרות אלפי עובדי זרים, ולבצע השקעות נרחבות בקידום בנייה ותשתיות, לצד השקעה בהכשרה מקצועית של ישראלים לעשרות מקצועות שיספקו עשרות אלפי מקומות עבודה בענף. כל אלה יוכלו לתמוך במשק בהמשך ויבטיחו הפחתה דרמטית של הפגיעה הקשה בציבור רוכשי הדירות שכבר בדרך".

מסילתי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל
מסילתי בכנס "ישראל מתחדשת" // צילום: דרור סיתהכל

חיים מסילתי יור' לשכת שמאי המקרקעין התייחס אף הוא למהלך ואמר: "לצערי, ענף הנדל"ן לא מוצא נהג שינהג בו ברציפות ולאורך זמן להישגים הנדרשים. חבל שכל פעם מגיע נהג חדש עם אג'נדות כאלה ואחרות, הוא לא מצליח להישאר מספיק זמן בתפקיד כדי לסייע במשבר הדיור . לתחושתי הענף, צועד צעד אחד קדימה ושלושה צעדים אחורה , וזה מוביל לדישדוש בתחום . ענף הנדל"ן צריך להיות במעלה סדר העדיפויות של ממשלת ישראל, שכן יש לו השלכות משמעותיות על הכלכלה הישראלית , שכיום נמצאת במשבר קשה. ראש הממשלה, צריך לקחת לטיפולו את קידום ענף הבניה לטובת שיקום הכלכלה בתקופה כל כך משמעותית ומורכבת".

עמיר שאלתיאל יור אלדר // צילום תמיר לוי
עמיר שאלתיאל יור אלדר // צילום תמיר לוי

עמיר שאלתיאל יו"ר  ומייסד קבוצת אלדר: "התפטרותו של ליצמן מעידה כי שיקולים פוליטיים עומדים לפני השיקולים מקצועיים. ענף הנדלן לא יכול להפוך לשק חבטות פוליטי. זה ענף שמצריך תיכנון ותוכנית לטווח ארוך . יש למנות שר מקצועי שייתן מענה ופתרון אמיתי לכל רוכשי הדירות".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות