banner
שכונת גיורא - גבעת שמואל
שכונת גיורא - גבעת שמואל

גבעת שמואל: פינוי בינוי ענק יוצא לדרך בשכונת גיורא

ראש העיר, יוסי ברודני: "ההתחדשות העירונית מאפשרת לחדש את הבניינים ולהחליף את הישן בחדש, תוך פיתוח תשתיות ומבני ציבור"

גבעת שמואל הפכה בשנים האחרונות לפנינת נדל"ן. מיקומה באזורי הביקוש והקירבה לצירי תנועה מרכזיים הפכו אותה לאחת הערים האטרקטיביות ביותר למגורים. זאת ועוד, שכונות מסוימות אף צברו תאוצה וערך הנדל"ן בהן עלה וכיום איננו "מבייש" אף שכונה מבוקשת בערים המרכזיות בישראל. לצד הבנייה החדשה, שהכפילה את מספר התושבים לכ- 26,000 נפש, ההתחדשות העירונית, אשר התאפשרה לביצוע בשל עליית ערך הקרקע בעיר, היא זו שנתנה את התנופה המשמעותית לעיר. 

ראש העיר יוסי ברודני אומר כי: "אני מאמין בלהחליף כל דבר ישן בחדש, תוך הסתכלות על פיתוח תשתיות ומבני ציבור. ההתחדשות העירונית מאפשרת לדיירים הוותיקים לקבל דירות חדשות, החזית והבניין עצמו נראים יפים יותר, איכות החיים עולה". 

בשכונת גיורא הוותיקה נרקם אחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר בעיר, בין הראשונים בישראל שנועד לפינוי בינוי עוד בשנות ה- 90, אלא שהוא נתקע במהלך השנים ורק כעת יצליח הפרויקט, הכולל כ- 1,700 יח"ד, לצאת מהבוץ. אחד המחלצים העיקריים של התוכנית הוא ראש העיר, אשר הצליח לאחרונה להעביר את התוכנית לאישור להפקדה. לדברי קבוצת כנען, המחלץ המשמעותי הנוסף, אשר יוביל את ביצוע המתחם הוא יו"ר הקבוצה, איל הנדלר, שלדבריו נקרא על ידי ועד הדיירים להוות היזם המוביל במתחם. הנדלר: "השכונה מתאפיינת בכל הסיבות שלפיהן יש צורך לבצע פינוי בינוי. מדובר בבנייה רעועה, בתים מתפוררים, השנים לא עשו טוב למבנים הטרומיים. זהו המקרה הקלאסי להתחדשות עירונית". קבוצת כנען נמצאת עם התושבים בקשר יותר מ -10 שנים וכיום, לאחר שניתן אור ירוק להפקדת התוכנית, היא זו שמובילה את פרויקט פינוי הבינוי הגדול ביותר בעיר, וצפויה בתוך 5-10 שנים להביא להתחדשות העירונית המשמעותית והגדולה ביותר של גבעת שמואל.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות