banner
אביטן בסיור עם ראש עיריית רמה"ש // באדיבות דוברות העירייה
אביטן בסיור עם ראש עיריית רמה"ש // באדיבות דוברות העירייה

בלעדי: רמת השרון תקדם 3000 יח"ד בהתחדשות עירונית

עיריית רמת השרון תקים מינהלת להתחדשות עירונית, אשר תקבל סיוע בתקציבים ובתכנון מהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. ראש העיר, אבי גרובר: "התחדשות עירונית היא כלי חשוב אבל לא יהיו כאן מגדלי ענק ולא נשנה את צביון העיר"

תמונה: אביטן בסיור עם גרובר // דוברות

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חיים אביטן, ביקר השבוע ברמת השרון, והבטיח לראש העירייה, אבי גרובר, תמיכה מסיבית, לרבות מימון וקידום תכנון של מתחמי התחדשות עירונית. בראיון ל"מגדילים" אמר ראש עריית רמת השרון, אבי גרובר: "תוך 3-5 שנים יתווספו לרמת השרון עוד כ-3000 יחידות דיור בסוגים שונים של התחדשות עירונית: פינוי בינוי ותמ"אות. התחדשות עירונית היא כלי חשוב אבל לא יהיו כאן מגדלי ענק ולא נשנה את צביון העיר".

רמת השרון מעבירה הילוך בתחום ההתחדשות העירונית. אחרי תקופה ארוכה של ישיבה על הגדר, מאז הבחירות המיוחדות לראשות העיר (לאחר שראש העירייה הקודם יצחק רוכברגר יצא לנבצרות), לפני כשלוש שנים, בה בדקו בעיקר התכנות ואת יכולת התשתיות הישנות לשאת את הפרויקטים של התחדשות עירונית, עושה רושם כי התחום נכנס להילוך גבוה. אמנם, פה ושם ברחבי העיר, בעיקר בשכונות מורשה והדר הוותיקות, היו טפטופים של פרויקטים, אבל "הגשם" לו כולם ייחלו , לא הגיע. עכשיו מדברים כבר על כ-3000 יחידות דיור חדשות, שיתווספו לעיר כתוצאה מהתחדשות עירונית ובשטח חתמו על צו תחילת עבודות לכמה פרויקטים חדשים, בעיקר ברובע הדר ובשכונת מורשה.

חיים אביטן במפגש עם ראש העיר // דוברות העירייה
חיים אביטן במפגש עם ראש העיר // דוברות

יו"ר הרשות הממשלתי להתחדשות עירונית, חיים אביטן, שביקר ביום שלישי בעיר, הביע התפעלות רבה מפוטנציאל הפרויקטים, והבטיח לתמוך בהם ככל שניתן- גם במימון וגם בתכנון ופיתוח המתחמים. בתום הפגישה עם ראש העיר ואנשי צוות אגף ההנדסה בעירייה, שכלל גם סיור במתחמים המיועדים להתחדשות, אמר אביטן כי התרשם מאוד מהנכונות והפתיחות של ראש עריית רמת השרון, אבי גרובר ושל צוותו בנושא ההתחדשות העירונית והבטיח לסייע בהקמת מינהלת עירונית להתחדשות עירונית בעיר.

"יש ברמת השרון פוטנציאל אדיר להתחדשות העירונית ואנו ניתן לה תמיכה מסיבית, לרבות מימון וקידום של תכנון מתחמים, בהתאם לנהלי הרשות, וכל זאת בכדי לדאוג להצלחת הפרויקטים בעיר", אמר אביטן, והוסיף: "אני ממש נפעם ממה שאני רואה בשטח ושמח בכל פעם מחדש לראות עוד ועוד ראשי ערים עם ראיה רחבה ואסטרטגית , שמבינים כי התחדשות עירונית היא המפתח להתקדמות והתפתחות העיר, ובעיקר מהווה חיזוק חברתי משמעותי".

גרובר מצידו מרוצה אך מצנן כדרכו את ההתלהבות: " התחדשות עירונית היא כלי מאוד חיוני לקידום עיר אבל זה תחום מאוד מורכב וצריך לעשות אותו בחכמה רבה ולייצר את שטחי הציבור הנכונים", אמר גרובר ל"מגדילים", "אנו שמחים לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית, תוך שמירה על צביונה של רמת השרון  ובתמיכה של תשתיות הולמות, ששומרות על איכות החיים העירונית. אין לי ספק ששיתוף הפעולה עם  הרשות להתחדשות עירונית יסייע בתכנון הולם, חכם ונכון של הפרויקטים, ויאפשר לנו ליישם אותם באופן הטוב ביותר לרווחת תושבי העיר, תוך שמירה על האינטרסים הציבוריים של העיר, כמו  תשתיות תחבורתיות, חינוכיות וחברתיות".

ביקור הרשות להתחדשות עירונית ברמת השרון // דוברות העירייה
ביקור הרשות להתחדשות עירונית ברמת השרון // דוברות

לשאלה האם בקרוב נראה מגדלים ברמת השרון כתוצאה מתוספת זכויות הבנייה, משיב גרובר באופן חד משמעי: "לא יהיה פה בשום פנים ואופן מצב שבו יתחילו להיות בעיר מגדלים באוויר עד ל- 26 קומות. יהיו פה מקסימום 7-9 קומות בבניינים שנקים או נחזק בהתחדשות העירונית ובכך נשמור על הצביון החצי כפרי של העיר הזאת כפי שהבטחנו.

"אני יודע שהיה לחץ גדול מצד גורמים שונים לרוץ עם התוכנית, אבל אנחנו לא נממש אותה עד שנהיה מוכנים לגמרי. אנחנו בונים כעת בי"ס חדש במורשה  ויהיו עוד מוסדות חינוכיים נוספים".

יחד עם זאת, אמר גרובר: "אני יכול להבטיח שתוך 3-5 שנים יהיו ברמת השרון לפחות 3000 יחידות דיור חדשות כתוצאה מפרויקטים שונים של התחדשות עירונית".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות