banner
אילוסטרציה // Depositphotos
אילוסטרציה // Depositphotos

שיבושים קשים באתרי הבנייה: פועלים פלסטינים אינם יכולים לחזור לעבודה בישראל

בסוף השבוע חזרו עשרות אלפי עובדים פלסטינים חזרה לביתם לאחר תקופה ארוכה בה שהו בישראל בשל מגבלות הסגר. אולם במוצאי השבת הוחלט לסגור את המעברים שוב והם נותרו סגורים גם היום. התוצאה – עשרות אלפי עובדים פלסטינים אינם יכולים להגיע לאתרי הבנייה

אתרי בנייה ברחבי הארץ פותחים את השבוע ללא פועלים. בגלל הנחיות סותרות הנוגעות לסגר ולפתיחה או סגירה של מעברי הגבול בין שטחי הרשות הפלסטינית לישראל, עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה וענפים נוספים לא יכולים לשוב הבוקר לעבודה. 

בשבועות האחרונים, מאז החל הסגר השלישי, הפועלים הפלסטינים נותרו ללון בישראל כחלק מההוראות שניתנו לקבלנים, זאת בדומה לסגרים הקודמים. ביום שישי, התקבלה אצל הקבלנים הודעה כי העובדים הפלסטינים רשאים לחזור לביתם, וכך אכן קרה. גורמים בענף מסבירים כי ההבנה הייתה שהגבולות יישאו פתוחים גם בימים הבאים כדי שאותם עובדים ששבועות לא היו בביתם יוכלו לחזור לעבודה בתחילת השבוע.

עם זאת, עם צאת השבת התקבלה הנחיה אחרת שקבעה שהמעברים יישארו סגורים – מה שמשאיר עשרות אלפי עובדים ללא אפשרות להגיע למקומות העבודה. במשרד הבינוי והשיכון מודעים למצב הבעייתי ומנסים לקדם פיתרון, אולם נכון לעכשיו – העבודה בלא מעט אתרי בניה לא תוכל להתקדם כמתוכנן.

מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מדברים על מצוקה קשה ועל הצורך בפיתרון מיידי. מההתאחדות נמסר היום כי: "ביום ו' נתבשרנו על ידי נציגי הממשלה כי שר הביטחון, בני גנץ החליט לפתוח את המעברים לשטחים לכניסה יומיומית של עובדים מכל הסוגים. כתוצאה מכך, רוב העובדים הפלשתינים יצאו לביתם ביהודה ושומרון אחרי שלושה שבועות של עבודה ולינה במסגרת הסגר בישראל, כפי שדרשה הממשלה מהענף. במוצאי שבת השר גנץ החליט בלי תיאום מראש לסגור את המעברים לכניסת עובדים לישראל. הבוקר נותרו המעברים סגורים. התוצאה כרגע היא שחסרים פה כמעט כל 65 אלף העובדים הפלשתינים בבניין ותשתיות וללא החלטה לפתוח את המעברים, תיעצר הבנייה של עשרות אלפי דירות. אנו קוראים לשר הביטחון לאפשר מיידית את החזרת העובדים לענף הבנייה והתשתיות".

ממשרד הבינוי ושיכון נמסר כי אכן אלו ההנחיות שהתקבלו ושר השיכון פועל למציאת פיתרון. "ביום שישי בצהריים התקבלה הודעה רשמית ממתפ"ש לפיה החל מיום א' הפועלים יחזרו לכניסות יומיות לעבודה בישראל", כך נמסר ממשרד הבינוי והשיכון היום, "על פי הנהלים, וכפי הנדרש נציגי המשרד הודיעו על החלטה  זו למעסיקים על מנת לאפשר היערכות בהתאם. באותו הערב בשעה 21:00, לאחר כניסת השבת, התקבלה הודעה רשמית נוספת ממתפ"ש לפיה בוטלה ההחלטה לאפשר פתיחת המעברים ביום ראשון לכניסה יומית של פועלים. שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, יפעל למול שרי הבטחון והאוצר לפתיחת המעברים בהקדם, וזאת לצורך הבטחת המשך עבודה סדירה בענף הבנייה, שהינה צורך חיוני קריטי".

הצטרפו אלינו לקהילת ההתחדשות העירונית >>> לחצו כאן

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות