banner
מער מודיעין // צילום בן זנזורי
מער מודיעין // צילום בן זנזורי

הסתערות על מכרז קרקע במודיעין: 43 הצעות למגרש לבניית 123 דירות בעיר

למכרז לבניית 123 יח"ד וכאלף מ"ר שטחי תעסוקה בעיר מודיעין-מכבים-רעות הוגשו לא פחות מ-43 הצעות מצד יזמים, קבלנים וקבוצות רכישה. במכרז זכתה חברת גלעד מאי, שהצעתה עמדה על כ-130.3 מיליון שקל

למכרז בשוק החופשי שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ונסגר השבוע ניגשו 43 חברות קבלניות, יזמיות וגם קבוצות רכישה. האם השוק משווע לשיווק קרקעות שאינן במסגרת תוכנית ממשלתית, מגבלות ותנאים? 

מדובר במכרז במע"ר (מרכז עסקים ראשי) של העיר שכלל זכויות לבניית 123 יחידות דיור (לפני הקלות) וכ-1,000 מ"ר שטחי מסחר. למכרז זה הוגשו לא פחות מ-43 הצעות שונות, מה שמעיד על הביקוש האדיר.

ההצעות כולן עברו את מחיר הסף שנקבע על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וחלקן אף חצו את מחיר השומה. בסופו של דבר מי שזכתה במגרש היא חברת  גלעד מאי חברה להשקעות בניה ופיתוח שהצעתה עמדה על כ-130.3 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח במגרש עומדות על כ-17.6 מיליון שקל. השומה של רמ"י עמדה על כ-107 מיליון שקל וכאמור ההצעה הזוכה, כמו גם 7 הצעות נוספות עמדו על סכומים גבוהים יותר – עוד דוגמא לביקוש המשמעותי.

המגרש המדובר ממוקם בסמוך לקניון עזריאלי ותחנת הרכבת במע"ר העירוני, משתרע על פני 7.6 דונם, וכולל כאמור זכויות ל-123 יחידות דיור למכירה בשוק החופשי וכאלף מ"ר שטחי מסחר. 

גלעד יפרח, מנכ"ל גלעד מאי – החברה הזוכה במכרז, מסר כי: "כחלק מהאסטרטגיה של חברת גלעד מאי לתקוע יתד וליזום פרויקטים גם באזורי הביקוש בחרנו להשקיע במודיעין ובמתחם המע"ר בפרט. מדובר בפרויקט של 123 יחידות דיור ומסחר על קרקע אחרונה שנותרה באזור המע"ר שעבר בשנים האחרונות פיתוח אינטנסיבי שהסתיים לאחרונה".

נזכיר כי בחודשים האחרונים שיעור המכרזים למגורים שמפרסמת המדינה צנח משמעותית כאשר רשות מקרקעי ישראל כמעט לא פרסמה מכרזים חדשים. בנוסף, בשנים האחרונות חלק ניכר ממכרזי הקרקע פורסמו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן לדיור מוזל, ומכרזי קרקע רגילים הפכו לנדירים. יש לציין כי העובדה שהביקוש למכרז גבוה – גורר הצעות גבוהות יותר במכרז, מה שבסופו של דבר מוביל לרכישת קרקע במחיר גבוה על ידי הזוכה ותומך במחירי דירות גבוהים בסופו של יום ללקוח הקצה – רוכש הדירה. 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות